Toon posts:

Pioneer VSX-918V-K ondersteunt HDMI 1.3a maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kiragi
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 27-11 19:15
Goedemiddag beste Tweakers,

Recentelijk heb ik een tweedehands Pioneer VSX-918V-K gekocht. Deze reciever beschikt over 2 HDMI in's en 1 HDMI out. Zelf beschik ik over een Ultrawide scherm (2560x1080 60Hz) wat in principe dus ondersteund zou moeten zijn met deze HDMI versie.

Overigens moet ik eerlijk bekennen dat het ontzettend moeilijk is om de HDMI-versie van deze Reciever te achterhalen. Ik kon slechts een site vinden, zie deze: https://www.blu-ray.com/Pioneer-VSX-918V/11989/

De volgende dingen heb ik geprobeerd:

1: 1080p 60Hz scherm aangesloten > Werkt
2: 1080p 60Hz duplicated naar mijn Ultrawide > Werkt
3: 2560x1080 op 30Hz > Geen beeld, wel audio
4: 2560x1080 op 60Hz > Geen beeld, geen audio
5: 1920x1080p op 60Hz via Nintendo Switch > Beeld en Audio, beeld switcht naar black bars langs de zijkanten

Momenteel gaat de audio output via mijn GPU naar de reciever, waarna het doorgelust word naar mijn Monitor. Mijn monitor geeft echter dus gewoon doodleuk "No Signal" aan.

Aangezien dit de eerste keer is dat ik een reciever aansluit (nog een beetje nieuw in de Hi-Fi scene namelijk...) kan ik misschien wat over het hoofd gezien hebben?

De monitor die ik gebruik is de LG 29UB67. Enige dingen die ik nog kan proberen of kan testen?

Overigens, de Reciever zelf is in goede staat en werkt zoverre ik kan zien volledig, alleen dit werkt op dit moment dus nog niet :'(

Alvast heel erg bedankt!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee