19" monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Ik wil een 19" scherm aanschaffen, en ben aardig onder de indruk van Sony-beeldschermen.

19" Sony CPD-E400 TCO'99/FD-Trinitron fl 1.450
19" Sony CPD-G400 TCO'99/FD-Trinitron fl 1.599

Wat is het verschil tussen beide schermen? Zij er in deze prijsklasse misschien betere alternatieven? Eizo, IIyama, Philips?

Natuurlijk moet je schermen ZIEN, en dan naast elkaar of na elkaar, op je eigen systeem.

Houdoe

Verwijderd

19" Sony CPD-E400 TCO'99/FD-Trinitron fl 1.450
19" Sony CPD-G400 TCO'99/FD-Trinitron fl 1.599

Wat is het verschil tussen beide schermen?
fl 149,- :)

Ok nu ff serieus, hier heb je meer info over beiden schermen:
http://www.ita.sel.sony.com/products/displays /

Verwijderd

Voor iets minder, maar zeker net zo goed, zo niet beter : IIyama Vision Master Pro 450 (HT-model)

En als je geld over hebt : EIZO.

Verwijderd

HlpDsK:

Toen ik indertijd mijn 19" Sony 420gs kocht, was de beeldkwaliteit zeker net zo goed als de iiyama.
Als ik nu m'n net nieuwe 19" nec FE950 vergelijk met de oudere sony, is de nec zeeeker beter dan deze sony, en dus ook beter dan de iiyama.
Iiyama maakt echt GEEN betere monitoren dan sony.

Advies aan Witte:

Koop een SONY G400 (als je perse bij Sony wilt blijven) of een NEC FP950. De Sony is uitstekend, maar heeft een beetje vervorming.
Ik heb dus de NEC FE950, het kleinere broertje van de FP950 en ik ben er heel tevree over. De FP950 moet dus wel heel goed zijn.

Groet, zteph

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Andere monitoren ken ik niet maar ik heb zelf sinds kort de Iiyama Vision master pro 450 en ben daar zeer tevreden over. Superscherp beeld en gekocht voor 1280,- is een stukkie goedkoper als de Sony
Wel een stevig buro nodig want die dingen zijn nogal zwaar (30 kg)

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Als ik nu m'n net nieuwe 19" nec FE950 vergelijk met de oudere sony, is de nec zeeeker beter dan deze sony, en dus ook beter dan de iiyama.
Koop een SONY G400 (als je perse bij Sony wilt blijven) of een NEC FP950. De Sony is uitstekend, maar heeft een beetje vervorming.
Ik heb dus de NEC FE950, het kleinere broertje van de FP950 en ik ben er heel tevree over. De FP950 moet dus wel heel goed zijn.
INDERDAAD, de NEC FE950 is een toppertje!
En blijft een toppertje. Nec monitoren behouden nu eenmaal langer de hoogstaande kwaliteit dan sony's. Je zal niet de eerste zijn die zodra de garantie van je sony verlopen is voor vervelende kosten komt te staan.

Trouwens, het verschil tussen de FE950 (flat enterprice) en de FP950 (flat profesional) is de voeding en de printplaat die erin zit, beeldbuis is verder hetzelfde. De FP950 kan daarom nog hogere resoluties aan bij nog meer Hz.
Dit is alleen nuttig wanneer je AutoCAD draait op je systeem en je al die f*ck*ng lijntjes wil kunnen blijven zien. Voor alle andere toepassingen zet je hem dan toch zowieso op lagere resolutie, 1 die je netzogoed op een FE950 draait.
Dus om daar nou ong. 600,- meer aan uit te geven, lijkt mij zonde.

De FE950 is in mijn ogen een hele goeie monitor, die van mij draait op 1290x1024@85Hz en da's goed voor alles.

O ja, hij kost maar rond de 1100,-, d'r is geen merk die zo'n kwaliteit/prijs verhouding heeft.

Blaat

Verwijderd

Ja ik sluit me helemaal hier bij aan...

FE950 is toppio...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb een CTX Vl950 T, trinitron beeldbuis, 19" en zelfde specs als de Iiyama Vision master pro 450. En te koop voor zo'n 900,-. Ook jaar on-site garantie, (vrijwel) geen last van moiré en ongelofelijk scherp tot in 1600 x 1200 @ 75 Hz

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 16:25
AUW net mijn Iiyama Vision master pro 450 binnen ... JEZUS wat een beeld ..... geweldig .... ik zit hier compleet te kwijlen ... SUPER scherp(m) .. echt zwaar de moeite waard
Pagina: 1