Vraag

• Jarn00bje
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 04-12 11:04
Beste tweakers ik heb sinds kort een nieuw systeempje gemaakt met een ryzen 5 3600, msi b450 gaming plus max moederbord. 16gb ram rx4808gb.
Nu kan ik als ik de bios open zien wat de teperatuur is hij zegt dan altijd rond de 25 graden. Zodra ik in windows software open zoals speccy hwinfo cpuz krijg ik geen temperatuur te zien. In aida64 tijdens een stresstest gaf die wel een temperatuur aan maar die vond ik onrealistisch nameijk
40 graden max met een stock koeler.

Ik heb zelf al de bios geupdated naar de nieuwste variant en ook windwos voorzien van alle drivers.

Weet iemand misschien of dit probleem vaker voorkomt en of hier een oplossing voor is.
Mvg Jarno

J.H

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jarn00bje schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:58:
Beste tweakers ik heb sinds kort een nieuw systeempje gemaakt met een ryzen 5 3600, msi b450 gaming plus max moederbord. 16gb ram rx4808gb.
Nu kan ik als ik de bios open zien wat de teperatuur is hij zegt dan altijd rond de 25 graden. Zodra ik in windows software open zoals speccy hwinfo cpuz krijg ik geen temperatuur te zien. In aida64 tijdens een stresstest gaf die wel een temperatuur aan maar die vond ik onrealistisch nameijk
40 graden max met een stock koeler.

Ik heb zelf al de bios geupdated naar de nieuwste variant en ook windwos voorzien van alle drivers.

Weet iemand misschien of dit probleem vaker voorkomt en of hier een oplossing voor is.
Mvg Jarno
Of je de bios hebt geüpdatet maakt niet veel uit, er zat al compatible bios op. Speccy is vrij nutteloos. je kunt oa Ryzen Master gebruiken. (als ICT-beheerder kun je daar wel mee overweg toch ?)
https://www.amd.com/en/technologies/ryzen-master

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jarn00bje
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 04-12 11:04
was iets wat in mij opkwam toen ik dit bericht poste om ryzen master te proberen, die temperaturen lijken mij idd wat logischer.

J.H

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:13

nelizmastr

Goed wies kapot

Klinkt overigens alsof je hwmonitor dan niet helemaal up to date hebt, die geeft de temps van mijn 3600X prima weer, maar Ryzen Master is altijd prima idd.

I reject your reality and substitute my own

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee