iMac blijft in bootloop vastzitten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:01
Beste,

Ik was zojuist op me iMac aan het werken (in bootcamp windows 10).
Opeens viel het uit. Nu moet ik zeggen dat ik afgelopen week al 3x ben uitgevallen, maar na een handmatige reset deed alles het weer. Nu echter niet.

Ik kom zowel bootcamp als OSX niet meer binnen.
Gelijk NVRAM reset gedaan, maar kom nog steeds beide niet in.
SMC reset gedaan, idem.
command + R geprobeerd om in herstelmodus te komen, maar ook hier kom ik niet!

Heb de ram geheugen al eruit gehaald en een voor een getest, maar kom er nog niet in....

Iemand een idee of een magische knop?

Ik heb een late 2012 27" imac (met de dunnere scherm)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:02
Alt(Option)-toets ingedrukt houden en aanzetten. Dan zou je moeten kunnen kiezen tussen Bootcam of MacOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
ja, dat doe ik gebruikelijk al maar ik kom er bij beide niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Kan ook zijn natuurlijk dat je harde schijf een klap heeft gehad. Heb je een andere Mac waarop je een installatie USB kan maken? Kan je daar dan wel van opstarten?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
nelizmastr schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:44:
Kan ook zijn natuurlijk dat je harde schijf een klap heeft gehad. Heb je een andere Mac waarop je een installatie USB kan maken? Kan je daar dan wel van opstarten?
Ik heb een SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Klinkt alsof je een hardware defect had wat je genegeerd hebt en nu is het zo ver dat het gewoon niet meer werkt. Dikke kans dat je opslag of RAM stuk is.

Als je Option(alt)-D inhoudt zou je met wat geluk internet diagnostics kunnen starten. Die kan dan aangeven of je schijf dood is. Met cmd-option-r start je internet recovery, daar kan je met disk utility je schijf ook controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
johnkeates schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:48:
Klinkt alsof je een hardware defect had wat je genegeerd hebt en nu is het zo ver dat het gewoon niet meer werkt. Dikke kans dat je opslag of RAM stuk is.

Als je Option(alt)-D inhoudt zou je met wat geluk internet diagnostics kunnen starten. Die kan dan aangeven of je schijf dood is. Met cmd-option-r start je internet recovery, daar kan je met disk utility je schijf ook controleren.
Ik denk het ook, Option D geeft eerst een wereldbolletje maar daarna is er niets anders.
Nu ben ik niet overtuigd dat mijn SSD kapot is. Toen mijn programma uitviel, had ik niet een geheel zwart scherm, de iMac bleef nog aanstaan en ik kon gewoon doorgaan met muziek luisteren.
Niet voor lang, maar zeker wel voor 30-40 seconden.

Zijn er nog andere dingen die kapot kunnen gaan en de computer draaiend kunnen houden voor 30-40 seconden?

Net alle RAM 1 voor 1 getest en ook hier zit het probleem niet....

[ Voor 3% gewijzigd door kx22 op 17-09-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als een SSD of je RAM stuk is kan je Mac prima een tijd blijven draaien voordat er wat mis gaat. Normaal krijg je dan een kernel panic, maar ook dat kan uitblijven bij een hardware defect.

Een andere optie is dat de GPU kapot is, maar dan zou je veel eerder en veel duidelijker grafische fouten zien. CPU's gaan bijna nooit kapot, dus die kan je eigenlijk wel uitsluiten.

Dan blijft over: moederbord of voeding. Als het die twee waren had je al wel veel meer problemen gehad.
Pagina: 1