Dummy schakelaar maken die werkt op wattage

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANED
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-04-2024
Goedemiddag, ik probeer een Blockly te maken met een lamp met sensor, wanneer deze aan gaat moet een andere lamp ook gaan branden. Dit lukt helaas niet door het volgende; (denk ik)
- Heb een buitenlamp met ingebouwde bewegingssensor, hier heb ik een Qubino-mudule tussen gezet. Deze staat altijd aan zodat de buitenlamp met zijn eigen instelling werkt.
-mijn idee was om de spanning te lezen van de Qubino-mudule en dan een andere lamp aan te laten gaan. De spanning leest hij ook wel maar het lukt niet om hier een schakelaar van te maken.

- wanneer ik met blocky de lamp met "Utility" er in zet dan denkt het programma dat hij aan staat. (omdat de Qubino-mudule altijd staat ingeschakeld) Hierdoor staat de andere buitenlamp dus heel de dag aan.

Ik doe iets verkeerd of zie iets over het hoofd, kan iemand mij helpen?

Groeten Arjo

Beste antwoord (via ANED op 18-09-2019 21:42)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:36
Je moet de stroommeting uitlezen, niet of de Qubino aan of uit staat. Dit doe als vooronderzoek twee keer, één keer als de buitenlamp aan staat, en één keer als deze uit staat, en daarmee een waarde bepalen die je kunt gebruiken in je logica om te bepalen of de buitenlamp aan staat.

Als de stroommeting "1" aangeeft als de lamp uit is, en "10" is de lamp aan is, dan kun je bijvoorbeeld in je uiteindelijke Blockly inbouwen dat wanneer de stroommeting "boven de 5" zit je tweede lamp aan moet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55
Misschien moet je niet naar spanning, maar naar vermogen kijken (zoals je topic ook suggereert)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:36
Je moet de stroommeting uitlezen, niet of de Qubino aan of uit staat. Dit doe als vooronderzoek twee keer, één keer als de buitenlamp aan staat, en één keer als deze uit staat, en daarmee een waarde bepalen die je kunt gebruiken in je logica om te bepalen of de buitenlamp aan staat.

Als de stroommeting "1" aangeeft als de lamp uit is, en "10" is de lamp aan is, dan kun je bijvoorbeeld in je uiteindelijke Blockly inbouwen dat wanneer de stroommeting "boven de 5" zit je tweede lamp aan moet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANED
Ok, dat klinkt logisch.
Maar waar kan ik dat uitlezen / instellen in Domoticz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:07
Als je deze nog niet hebt onder tabblad Utilities dan nog even opzoeken in je lijst met devices en met het pijltje rechts toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANED
Super, hij doet het !
Bedankt allemaal!
Pagina: 1