Advies zoneregeling vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:21
In ons huis wil ik zoneregeling toe gaan passen. Beneden in de garage staat de Remeha CV ketel en de verdeler met pomp voor de vloerverwarming beneden. Op de 1e verdieping staat een 2e verdeler met pomp voor de vloerverwarming boven.

Op de verdeler beneden zitten 10 groepen, verdeeld over 4 zones. Woonkamer, garage, hal, studeerkamer.
Op de verdeler boven zitten 6 groepen voor 5 zones. Effectief wordt er maar 1 gebruikt, de badkamer, de rest staat uit.

Op dit moment wordt alles aangestuurd door een Remeha eTwist Thermostaat die in de woonkamer hangt en bedraad communiceert met de ketel. Voornaamste doel van zoneregeling is de badkamer apart kunnen instellen zodat het daar wat warmer is 's ochtends. Bijkomende voordeel is dat de temperatuur beneden in de garage en studeerkamer bijvoorbeeld ook lager gezet kunnen worden, maar dat is geen primaire behoefte.

In de basis komt het eigenlijk neer op etageregeling, maar om naar de toekomst flexibel te zijn kom ik voor nu toch eerder uit op een zoneregeling systeem.

Ik heb zitten kijken naar EvoHome, maar heb niet kunnen vinden of ik hiermee meerdere verdelers kan aansturen. Het liefst zou ik een draadloze oplossing hebben voor boven, voor zowel de thermostaat als sturing van de vloerwarmingsgroepen. Bedrading is eventueel ook mogelijk.

Alle reacties

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:10
Zelf in het bezit van Heatmiser. Het is niet zo fancy als een Evohome en qua UX kan het ook beter, maar het werkt prima en voldoet aan je eisen:
- meerdere verdelers met meerdere aansturingsunits mogelijk
- draadloos

Je hebt wel een hub nodig, maar bijkomend voordeel is dat je dan ook meteen de app kunt gebruiken ;)

In vergelijking met evohome kost het ook nog een stuk minder.