Toon posts:

YouTube-account terugkrijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumgebruikers,

Het is me een raadsel in welk subforum dit hoort en of ik dit überhaupt naar het goede forum ben gekomen met deze vraag, maar wellicht kunnen jullie me adviseren wat ik moet doen.

Enige maanden geleden ben ik geslaagd aan mijn hogeschool. Ik kreeg van de school een email account die ik ook voor privé zaken gebruikte. Zo heb ik onder andere een YouTube account aangemaakt onder dit e-mailadres. Er was me van te voren bekend dat ik dit e-mailadres kwijt zou raken nadat ik geslaagd zou zijn, dus ik heb een gmail account aangemaakt en overal mijn mailadres verandert. Dit waren aardig wat accounts en zodoende dus dat ik mijn YouTube account (die ik niet heel veel gebruikte) vergeten ben te veranderen.

Nu achteraf moet ik daar dus in. Ik weet zowel het e-mailadres als het wachtwoord nog, maar zodra ik inlog op YouTube word ik doorgelinkt naar de webpagina van de school waar ik (geen idee waarom) nogmaals in moet loggen. Ik heb in eerste instantie gezocht naar mensen met een vergelijkbaar probleem maar daar kwam ik niets verder mee. Toen besloot ik contact te zoeken met YouTube zelf, maar het viel me op dat YouTube helemaal niets iets van een klantenservice lijkt te hebben? Er is geen enkele manier om direct contact met ze te krijgen, althans voor zo ver ik kon zien. Ze hebben wel een forum, waar ik dus mijn probleem uitgelegd heb; geen reactie.

Dan de school zelf maar eens mailen, maar die blijven bij hoog en bij laag volhouden dat ze mijn e-mailadres wettelijk gezien niet even kort weer aan en uit mogen zetten (volgens mij is dit onzin).

De YouTube account wordt weergegeven als 'uitgeschakeld' (met een streep door de profielfoto heen).

M.a.w. hoe los ik dit op? De YouTube account publiceert materiaal in mijn naam (voornaam + achternaam), dus dan vind ik ook dat ik daar bij hoor te kunnen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:19
Staat er ook content van jouw op waar je nog eigendom over wilt houden? Anders gewoon lekker opnieuw beginnen. Volgens mij is YT niet heel makkelijk te benaderen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Meeste vragen hierover zie ik in CSA, tikje AZ >>> CSA

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 09:18
Gezien hoe grote bedrijven als Google/YouTube compleet niet reageren op de community, zou ik zelf vragen of je tijdelijk jouw e-mailadres terug kan krijgen. Mail/bel de systeembeheerder, leg je verhaal uit en vraag of hij tijdelijk jouw e-mailadres wilt inrichten. Herstel jouw account, zet hem over en laat vervolgens jouw e-mailadres weer afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nldls schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:01:
Staat er ook content van jouw op waar je nog eigendom over wilt houden? Anders gewoon lekker opnieuw beginnen. Volgens mij is YT niet heel makkelijk te benaderen wat dat betreft.
Ja, als dat niet het geval was had ik er niet meer bij gehoeven inderdaad.
Robkazoe schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:02:
Gezien hoe grote bedrijven als Google/YouTube compleet niet reageren op de community, zou ik zelf vragen of je tijdelijk jouw e-mailadres terug kan krijgen. Mail/bel de systeembeheerder, leg je verhaal uit en vraag of hij tijdelijk jouw e-mailadres wilt inrichten. Herstel jouw account, zet hem over en laat vervolgens jouw e-mailadres weer afsluiten.
Zoals ik zeg heb ik dus contact gehad met de school en die zeggen dat ze er wettelijk gezien niets aan mogen doen, wat volgens mij onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 09:18
Wie denk je dat er eerder gaat buigen? Een school of Google? Daar moet je dan druk op uitoefenen (of charmes in de strijd gooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Even met een kratje bier langs de IT afdeling van de school lopen, die kunnen vast wel even een tijdelijke forward of mailbox voor je instellen. Anders wordt het inderdaad vrij lastig.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 09:43
Ik denk dat je bij beide achter het net vist. Scholen zullen niet zomaar accounts aanmaken voor medewerkers/studenten die niets (meer) met de school te maken hebben. Ik denk ook dat ze inderdaad aan regels gebonden zijn vanuit bv de directie hierin (SLA ed) plus kosten (denk aan bv een office 365 account wat ze even voor je moeten koppelen.) Nu zullen die laatste geen toren hoge kosten zijn, maar het is handmatig werk. Alle accounts van medewerkers en studenten worden automatisch aangemaakt.
je zou bv aan de directeur van de opleiding kunnen vragen of hij/zij het kan aankaarten bij de IT afdeling. Dat kon nog wel eens werken toen ik op de IT van een school werkte, maar ga er niet vanuit.

Google/YT mensen te pakken krijgen is 1, maar zij zullen ook niet veel voor je kunnen doen, omdat ze de gegevens aan het email account willen mailen dat bij hen bekend is, anders kan iedereen roepen dat account X van hen is.

Ik denk dat het verstandig is dat je de filmpjes download, een nieuw account aanmaakt en daarop verder borduurt.

[ Voor 10% gewijzigd door ge-flopt op 17-09-2019 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt momenteel door YT data gepubliceerd in mijn naam zonder dat ik daar zeggenschap over heb, is het niet gewoon mijn recht daar bij te moeten kunnen?

"Iedereen kan roepen dat X account van hen is", de account heeft mijn volledige voor + achternaam + er staat beeldmateriaal van mij (in persoon) op en ik kan desnoods een kopie van m'n rijbewijs opsturen als het moet om te bewijzen dat ik dat ben.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2019 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 08:40
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:36:
Er wordt momenteel door YT data gepubliceerd in mijn naam zonder dat ik daar zeggenschap over heb, is het niet gewoon mijn recht daar bij te moeten kunnen?

"Iedereen kan roepen dat X account van hen is", de account heeft mijn volledige voor + achternaam + er staat beeldmateriaal van mij (in persoon) op en ik kan desnoods een kopie van m'n rijbewijs opsturen als het moet om te bewijzen dat ik dat ben.
Recht hebben en recht krijgen zijn twee totaal verschillende dingen. De school mag waarschijnlijk niet zomaar een e-mailadres uitgeven omdat ze ook aangesloten zijn op educatieve diensten waar je dan een educatieve licentie bij af zou kunnen nemen. Je doet dit uiteraard niet, maar voor een school is het simpeler om het gewoon helemaal niet te doen.

Contact krijgen met Youtube lijkt mij lastig. Als je account al uitgeschakeld is, lekker een nieuwe aanmaken. Als het je wel echt heel fijn pijn doet dan toch met de IT afdeling van school rond de tafel, met een kratje pils wellicht, en ter plekke je account herstellen en weer deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

Ik weet dat je bij Facebook eenvoudig een account kunt laten verwijderen, is dat geen optie dan? Bij Facebook vul je een formuliertje in, daar doe je een 'kopie' van je paspoort bij en ze verwijderen 't account.

Edit: "Is dat geen optie dan", daarmee bedoel ik: "Bestaat die functionaliteit niet bij YouTube?"

[ Voor 6% gewijzigd door Arie- op 17-09-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 09:43
Je verteld het nu zo dat YT zomaar ineens beeld materiaal van je publiceerd. Wat volgens mij niet helemaal klopt. Je hebt het ooit geupload en aangegeven dat je het publiekelijk wilt laten zien. Ken YT niet goed genoeg daarvoor, maar ze zullen niet zomaar ineens je filmpjes vrijgeven als jij dat niet expliciet aangeeft (gokje). Je kunt er ook gewoon bij. }) Maar je kunt niet inloggen.....
Zoek eens op de naam Michael Jackson. Je zult veel beeldmateriaal vinden van de pop ster, maar als je verder kijkt zijn er meer mensen die zo heten. Plus hoe ga jij bij YT aankunnen geven: "Kijk dit ben ik". Ik denk dat je in dit geval even vette pech hebt en hopelijk een les geleerd hebt (niet belerend bedoeld) dan je alleen accounts moet gebruiken die je ook kunt gebruiken als je weg bent bij je opleiding/werkgever/internet provider.

Ik zit even snel te browsen en wat te zoeken. Heb je toevallig een backup adres ingevuld?
https://support.google.com/accounts/answer/19870 (Options if you can't change it)

[ Voor 15% gewijzigd door ge-flopt op 17-09-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ge-flopt schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:56:
[...]

Je verteld het nu zo dat YT zomaar ineens beeld materiaal van je publiceerd. Wat volgens mij niet helemaal klopt. Je hebt het ooit geupload en aangegeven dat je het publiekelijk wilt laten zien. Ken YT niet goed genoeg daarvoor, maar ze zullen niet zomaar ineens je filmpjes vrijgeven als jij dat niet expliciet aangeeft (gokje). Je kunt er ook gewoon bij. }) Maar je kunt niet inloggen.....
Dat ik iets upload maakt YT juridisch gezien geen eigenaar van het gene wat ik upload, ik geef ze enkel toestemming dat te publiceren. Met andere woorden ik behoud het recht om die toestemming in te mogen trekken als ik dat wil, wat ik nu dus wil, maar niet kan doen.
ge-flopt schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:56:Zoek eens op de naam Michael Jackson. Je zult veel beeldmateriaal vinden van de pop ster, maar als je verder kijkt zijn er meer mensen die zo heten. Plus hoe ga jij bij YT aankunnen geven: "Kijk dit ben ik". Ik denk dat je in dit geval even vette pech hebt
Als de persoon die aanspraak maakt op de account er dan ook nog eens zo uit ziet als Michael Jackson kun je er vanuit gaan dat je met de juiste persoon te maken hebt.
ge-flopt schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:56:en hopelijk een les geleerd hebt (niet belerend bedoeld) dan je alleen accounts moet gebruiken die je ook kunt gebruiken als je weg bent bij je opleiding/werkgever/internet provider.
Die opmerking had ik begrepen als ik op allerlei accounts nu dit riedeltje aan de gang had. Zoals ik dus zei ik gebruikte het mail adres voor verschillende privé zaken. Heb zo goed mogelijk op al die accounts mijn mail adres veranderd naar mijn nieuwe mail adres. Bij YT was ik dat vergeten omdat ik die account bijna nooit gebruikte. Zou jij nu op dit moment (from the top of your head) elke site op kunnen noemen waar je een account hebt zodat je het mailadres aan kan passen? Het is niet echt lastig er een over het hoofd te zien. Ja in een perfecte wereld was ik er geen een vergeten en had ik het allemaal gewijzigd, in de realiteit zijn dit gewoon dingen die gebeuren, zeker als je de service niet veel gebruikt.
ge-flopt schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:56:Ik zit even snel te browsen en wat te zoeken. Heb je toevallig een backup adres ingevuld?
https://support.google.com/accounts/answer/19870 (Options if you can't change it)
Nope, had ik ook al gevonden

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 21:58

amx

Kun je niet gewoon je content downloaden. Als je het privé hebt gezet, tsja dan ben je echt toch echt zelf schuld want jij kan niet aantonen dat het jouw data is

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:47

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:27:
Dat ik iets upload maakt YT juridisch gezien geen eigenaar van het gene wat ik upload, ik geef ze enkel toestemming dat te publiceren. Met andere woorden ik behoud het recht om die toestemming in te mogen trekken als ik dat wil, wat ik nu dus wil, maar niet kan doen.
Mwa, staat dat in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan? :+

En een verzoek om het account weg te halen onder het mom van 'dat ben ik, en ik heb daar nooit toestemming voor gegeven'? Is niet helemaal correct, maar wellicht de weg om de content er vanaf te krijgen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:56:
[...]

Mwa, staat dat in de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan? :+
Staat er dat hun eigenaar worden? Ik ben de eigenaar, dus tenzij dat ik er expliciet mee akkoord ga dat zij eigenaar worden zodra ik het upload, blijf ik ook eigenaar. Dit even op de aanname dat dat er inderdaad niet in staat, ik ken het precieze beleid van YouTube niet (moet ik maar eens uitzoeken). Maar als dat dus het geval is kan ik ze in theorie juridisch gezien dwingen het te verwijderen.
En een verzoek om het account weg te halen onder het mom van 'dat ben ik, en ik heb daar nooit toestemming voor gegeven'? Is niet helemaal correct, maar wellicht de weg om de content er vanaf te krijgen.
Dat klopt

/excuses voor de late reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat zou de grotere slagingskans hebben?

je account op YT terug zien te krijgen..
of je account te laten verwijderen..

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
SMSfreakie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 21:55:
Wat zou de grotere slagingskans hebben?

je account op YT terug zien te krijgen..
of je account te laten verwijderen..
Goeie opmerking, dat ik daar niet aan gedacht had.. Ik zal het daar eens op gooien idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je kan het vergeten. Google heeft een overeenkomt met de school, bij mijn klant hebben ze een zelfde soort constructie. Zodra er geen verbinding meer is tussen jou en de school, als leerling of werknemer zal het account uit blijven. De school mag het account niet meer activeren en Google mag er ook niks meer bij.

Kortom, je hebt pech. Het enige wat je kan doen is een complete takedown (vergeetverzoek) te doen, nadeel daarvan is dat je dat niet selectief kan doen dus je ook je diploma registraties kwijt bent.

Kratje bier bij IT van school is nog beste kans.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wim-Bart schreef op zondag 29 september 2019 @ 01:32:
Je kan het vergeten. Google heeft een overeenkomt met de school, bij mijn klant hebben ze een zelfde soort constructie. Zodra er geen verbinding meer is tussen jou en de school, als leerling of werknemer zal het account uit blijven. De school mag het account niet meer activeren en Google mag er ook niks meer bij.

Kortom, je hebt pech. Het enige wat je kan doen is een complete takedown (vergeetverzoek) te doen, nadeel daarvan is dat je dat niet selectief kan doen dus je ook je diploma registraties kwijt bent.

Kratje bier bij IT van school is nog beste kans.
Hoe bedoel je Google "mag" er niks meer bij? YouTube is eigendom van Google. Hoezo zouden zij niet een e-mailadres wat aan een account binnen hun eigen platform zit mogen wijzigen?

En wat houdt een vergeetverzoek in? Compleet verwijderen van de account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:30:
[...]
Hoe bedoel je Google "mag" er niks meer bij? YouTube is eigendom van Google. Hoezo zouden zij niet een e-mailadres wat aan een account binnen hun eigen platform zit mogen wijzigen?

En wat houdt een vergeetverzoek in? Compleet verwijderen van de account?
Eerst over Google en het account. Google heeft betaalde diensten waarin ook accounts, opslag en andere zaken geregeld zijn. Hier zit bijvoorbeeld ook een email account bij. Op het moment dat dit account is gekoppeld aan een contract, dus aan een bedrijf, in dit geval jouw oude opleiding, dan heeft Google er geen zeggenschap over en alleen de contract partij, dus jouw oude opleiding. De reden is heel simpel, anders zou Google ieder account open kunnen zetten, ook van werknemers welke zijn ontslagen bijvoorbeeld. Met alle gevolgen van dien. Google wil ten alle tijden voorkomen dat ze iemand toegang geven en deze persoon dan bijvoorbeeld bewijsmateriaal wist. Jouw oude school is de enige die wat met het account mag doen.

Dan het vergeet verzoek. Je kan je school vragen om alle online informatie die naar verwijst te verwijderen. Hieraan moeten ze voldoen. Ik heb het even nagezocht en je kan de school een verzoek doen om alle informatie bij Google te verwijderen. Dus ook het account. Je moet wel aangeven wat je weg wil hebben. Bijvoorbeeld je e-mail adres, je online opslag (wat vast nog bestaat) en bijvoorbeeld je youtube kanaal. Daarnaast kan je bij de school een verzoek indienen om een kopie te verstrekken van alles wat er over jou is opgeslagen en de data die er bij hoort, bijvoorbeeld je documenten.

Hiervoor moet je wel even kijken hoe dit exact moet. Bij Facebook heb ik dat via een Backup gedaan en alle gegevens laten verwijderen heb ik schriftelijk (brief) moeten doen.

Hoe jouw oude school dat wil moeten ze kunnen aangeven.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1