Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor software als Revit en Autocad. Hierbij wil ik 2 schermen op kunnen aansluiten. Gaming zal niet worden gedaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 1000 euro inclusief assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord worden meegenomen. Het gaat alleen om de systeemkast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik heb begrepen dat voor bovengenoemde software voornamelijk gaat om de kloksnelheid van de CPU. Hoe hoger hoe beter dus. Ik heb wel een aantal benchmarks gezien voor Nvidia GPU's, maar AMD wordt lijkt niet echt aanbevolen te worden. Waarom dit is heb ik niet kunnen vinden. Ik heb wel voorlopig de GPU uit de BBG in mijn lijst gehouden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik is niet belangrijk. Geluidsniveau daarentegen wel. Ik gebruik de PC thuis in een stille omgeving, waardoor fans al gauw te horen zijn. Dus het liefst een zo stil mogelijke GPU, behuizing etc. Tenslotte heb ik het liefst een gesloten behuizing, maar er zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn verwachting is of mede tweakers mij kunnen adviseren/helpen bij het samenstellen van een PC voor mijn doel. Uiteraard binnen het gestelde budget.
De meeste topics gaan over samenstellingen voor een game pc. Maar ik hoop stiekem dat er ook ervaren tweakers zijn die ook gebruik maken van CAD/Revit software. De verschillende artikelen online laten mij namelijk heel erg twijfelen of ik Intel of AMD CPU moeten nemen. Hetzelfde geld ook voor de videokaart.
Ik heb de samenstelling aangepast op basis van de adviezen die gegeven zijn. Focus ligt nu op een zwaardere CPU en een besparing op de videokaart.
Samenstelling AMD:
Samenstelling Intel:
De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor software als Revit en Autocad. Hierbij wil ik 2 schermen op kunnen aansluiten. Gaming zal niet worden gedaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 1000 euro inclusief assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord worden meegenomen. Het gaat alleen om de systeemkast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik heb begrepen dat voor bovengenoemde software voornamelijk gaat om de kloksnelheid van de CPU. Hoe hoger hoe beter dus. Ik heb wel een aantal benchmarks gezien voor Nvidia GPU's, maar AMD wordt lijkt niet echt aanbevolen te worden. Waarom dit is heb ik niet kunnen vinden. Ik heb wel voorlopig de GPU uit de BBG in mijn lijst gehouden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik is niet belangrijk. Geluidsniveau daarentegen wel. Ik gebruik de PC thuis in een stille omgeving, waardoor fans al gauw te horen zijn. Dus het liefst een zo stil mogelijke GPU, behuizing etc. Tenslotte heb ik het liefst een gesloten behuizing, maar er zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn verwachting is of mede tweakers mij kunnen adviseren/helpen bij het samenstellen van een PC voor mijn doel. Uiteraard binnen het gestelde budget.
De meeste topics gaan over samenstellingen voor een game pc. Maar ik hoop stiekem dat er ook ervaren tweakers zijn die ook gebruik maken van CAD/Revit software. De verschillende artikelen online laten mij namelijk heel erg twijfelen of ik Intel of AMD CPU moeten nemen. Hetzelfde geld ook voor de videokaart.
Ik heb de samenstelling aangepast op basis van de adviezen die gegeven zijn. Focus ligt nu op een zwaardere CPU en een besparing op de videokaart.
Samenstelling AMD:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 335,- | € 335,- |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 75,- | € 75,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC | € 158,- | € 158,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 452 | € 69,- | € 69,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D30AESB | € 155,- | € 155,- |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 120,66 | € 120,66 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 965,43 |
Samenstelling Intel:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-9700K Boxed | € 392,- | € 392,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Z390 UD | € 115,05 | € 115,05 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC | € 158,- | € 158,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 452 | € 69,- | € 69,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 120,66 | € 120,66 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 982,38 |
[ Voor 56% gewijzigd door marem op 19-09-2019 11:24 . Reden: Toevoeging tabel met gekozen componenten ]