Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan6969
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-04 15:59
Het heeft te maken met 2 netwerken in huis.
  • 1e = Internet, Wifi, LAN, enz.
  • 2e = Muziek, DLNA over Wifi en LAN.
Dit 2e netwerk wil ik gescheiden van het internet houden, zodat ooit iets gehackt kan worden, of bestanden verloren kunnen gaan, of dat het een onderdeel van een Bot-Net zou kunnen worden, enz.

Is het met de huidige Android versie mogelijk om per APP een router toe te kennen ??
Of moet ik daar dan maar gewoon 2 smartphones voor gebruiken ??
Hoe zit dat eigenlijk met de hardware van de telefoons.
Mijn oog valt op dit moment op de Huwaei MATE 20 Pro.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Nee, dat kan niet. Je kan maar met 1 netwerk tegelijk verbonden zijn.

Daarnaast zou je hiermee alsnog indirect je afgesloten netwerk theoretisch gezien vanaf internet bereikbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zoals @Anoniem: 472287 ook al aangeeft ken ik geen één toestel waarbij dit mogelijk is. Het is volgens mij voor de meeste toestellen ook niet mogelijk om een deel over wifi en een ander deel over 4G te laten verlopen.

Overigens is het op Tweakers wel de bedoeling om eerst wat eigen onderzoek te doen. Ik kan echter niet zien dat dit gebeurd is. Zou je willen toevoegen wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan6969
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-04 15:59
o.k. thanks.
Ik had er over ge-googled maar kon er niks over vinden, dat vond ik raar.
Toch had ik het gevoel dat het al zou moeten kunnen met al die technische vooruitgang, dus dat is de reden waarom ik de vraag stelde.
Immers zijn er toch al enige tijd telefoons die zelfs 2 of 3 sim-cards (2G 3G 4g) aan kunnen, waarom niet 2 (LAN/Wifi) netwerken?

Wel een beetje raar dat het nog niet mogelijk is met de huidige technologische standaarden.
Hmm, ik denk wel dat het kan, maar er is weinig vraag naar, of men ziet daar het nut niet van in. Dus waarom die protocollen dan ontwikkelen.

[ Voor 31% gewijzigd door daan6969 op 17-09-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
daan6969 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:17:
o.k. thanks.
Ik had er over ge-googled maar kon er niks over vinden, dat vond ik raar.
Toch had ik het gevoel dat het al zou moeten kunnen met al die technische vooruitgang, dus dat is de reden waarom ik de vraag stelde.
Immers zijn er toch al enige tijd telefoons die zelfs 2 of 3 sim-cards (2G 3G 4g) aan kunnen, waarom niet 2 (LAN/Wifi) netwerken?

Wel een beetje raar dat het nog niet mogelijk is met de huidige technologische standaarden.
Hmm, ik denk wel dat het kan, maar er is weinig vraag naar, of men ziet daar het nut niet van in. Dus waarom die protocollen dan ontwikkelen.
Ze kunnen best een telefoon ontwikkelen met 2 wifi chips er in, waardoor je met twee netwerken tegelijk verbonden bent. Maar zoals al aangegeven wordt, vormt jouw telefoon daarmee dan een brug tussen de twee netwerken, en gaat daarmee het nut van de twee gescheiden netwerken verloren.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
daan6969 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:17:
Omdat de hardware ontbreekt om verbinding te maken met 2 netwerken tegelijkertijd, er zit namelijk maar één setje antennes in. Dit geldt overigens ook voor dual sim toestellen, ook daar werkt in feit maar één simkaart tegelijkertijd.
Pagina: 1