Vraag: oude set upgraden naar wensen vriendin?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:41
Goedeavond allemaal,

gezien ik zie dat er hoop mensen nog kunnen genieten van ouder apparatuur, hier een vraag van mij (of eigenlijk een eis van mijn vriendin).

Situatie:
ik heb een (hele) oude stereo-instalatie, met versterker, cassetterecorder, cd speler, radio (met 25 meter antenne :O ) en een platenspeler. Er zitten 2 mooie boxen bij, die met behulp van klemmetjes verbonden zijn. (is nog van voor de tijd dat stekkers normaal waren -> gewoon draadjes die je in klemmetjes vastdraait).

Mijn vraag:
Mijn vriendin eist: OF hele set eruit OF ze moet met haar tablet via wifi / bluetooth / wat dan ook de muziek af kunnen spelen via de set. Is er IETS mogelijk waardoor ik mijn "mooie" oude uiterlijk hou? Ik vind het namelijk jammer als ik hem weg moet doen, het heeft wel wat. Helaas is mijn vriendin niet erg van de cd's/lp's en juist wel van youtube...

Ik kwam zelf een logitech bluetooth audio adapter tegen, zou dit goed werken? (werkt dit uberhaupt?)
logitech bluetooth audio adapter op amazon.de

Alvast bedankt voor alle tips!

Mocht er nog iets fanciers bestaan, zoals ook geluidssterkte oid aanpassen via tablet, of TV ook aan kunnen sluiten (deze heeft wifi en lan), ook leuk!

Als het nodig is kan ik wel een paar foto's maken / merknamen opzoeken, maar dit doe ik dan morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:31

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb https://www.ebay.com/itm/...97c828:g:VjkAAOSwSzJc3Nb8 en gebruik deze om mijn oortjes via Bluetooth te gebruiken (nieuwe telefoon heeft geen 3,5mm jack meer).

Je zou zoiets kunnen koppelen (3,5mm naar tulp kabel) en een adapter om het ding opgeladen te houden.Ben je al met al voor maximaal een tientje klaar.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jouw gevonden logitech doet wat je zoekt. Andere optie kan een sonos connect zijn, dan heb je wifi.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:59
Een chromecast audio is ook nog een optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Zo'n Bluetooth-ontvanger zou prima moeten werken als je nog een vrije ingang hebt op de stereo :D

Bij de Action hebben ze er overigens ook een voor €8,- dacht ik. Is goedkoper dan die Logitech en duurder dan die van de eBay, maar heb je 'm wel dezelfde dag nog :D

Die Logitech is mogelijk wel van betere kwaliteit?

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:20
Vriendin eruit? :) :)

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Chromecast Audio is het goedkoopst en betere kwaliteit dan bluetooth streaming. Mits je vriendin Android gebruikt.
Anders een (oude) ApppeTV?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:58
simpel, yamaha musiccast, werkt als pre amp op een gewone tulp kabel naar je versterker en kan je prima toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:51

pmeter

Poes!

Gebruikt je vriendin een Android of een Apple tablet? De Bluesound Node 2i ondersteunt Spotify en Apple AirPlay 2 (via gratis software-update).

[ Voor 45% gewijzigd door pmeter op 16-09-2019 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:02
pmeter schreef op maandag 16 september 2019 @ 23:25:
Gebruikt je vriendin een Android of een Apple tablet? De Bluesound Node 2i ondersteunt Spotify en Apple AirPlay 2 (via gratis software-update).
Die heb ik ook, top ding, maar lijkt me gezien de set omschrijving en suggestie van TS zwaar overdreven. :P

Hij ondersteunt overigens veel meer, waarbij hi-res audio het voornaamste verkooppunt is. Voor spotify koop je geen bluesound.

[ Voor 15% gewijzigd door Inverted_World op 16-09-2019 23:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 99ruud99
Vriendin gebruikt een android tablet (galaxy tab A).
Voor mij gaat het vooral om leuke muziek, zonder dat de prijs gigantisch duur wordt (want ja, youtube is nu ook al niet de allerbeste geluidskwaliteit).
_eLMo_ schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:41:
Chromecast Audio is het goedkoopst en betere kwaliteit dan bluetooth streaming. Mits je vriendin Android gebruikt.
Anders een (oude) ApppeTV?
Heel erg bedankt in ieder geval alvast voor de opties, ik ga eerst eens kijken naar de chromecast audio.
Als ik het intyp bij tweakers pricewatch kom ik uit op 40 euro, wat is het voordeel van deze tov de bluetooth? werkt het beter met tv?

Werkt die bluetooth jack ook andersom? Want jij moet van audio naar bluetooth, ik moet juist andersom.

PS vriendin eruit wil ik nog het liefst als laatste optie zien, gezien het een limited edition is _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door 99ruud99 op 17-09-2019 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met bluetooth dingen moet je inderdaad even oppassen, of het een transmitter is (dat wil je namelijk niet) of een ontvanger (dat wil je wel). Transmitters zenden het signaal van je versterker uit naar bijv, een koptelefoon. Ontvangers, ontvangen juist het signaal van bijv. je telefoon en spelen dat af op je versterker.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:14

aex351

I am the one

.Maarten schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:37:
Een chromecast audio is ook nog een optie.
Dit inderdaad, werkt perfect. Alleen Google is gestopt met het produceren ervan. Als je er eentje kan kopen, doen!

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik wist niet dat de Chromecast Audio end of life was, ik zit zelf in het Apple eco systeem.
Grootste voordeel van Chromecast tov bluetooth is dat het minder batterij kost (de stream gaat over naar de Chromecast) en dat daarvoor de kwaliteit hoger is (geen resampling met eventuele lage bitrate).
Tevens werkt WiFi door je hele huis natuurlijk, en heeft bluetooth een bereik, dus als je even naar het toilet gaat valt je stream vaak uit met bluetooth.

[ Voor 20% gewijzigd door _eLMo_ op 17-09-2019 10:52 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zelf voor BT gaan in dit geval. Reden: dat werkt ook als ze per ongeluk weer eens van de wifi afgedonderd is. Houdt je vriendin meer tevreden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Laatst online: 06-10 16:24
@99ruud99 ik heb die bluetooth dongle uit jouw openingspost sinds 2 jaar en ik ben super tevreden.
Doet automatisch connecten en bereik is ook prima. Ik heb hem aan mijn eeuwen oude philips platenspeler/voorversterker hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

Afhankelijk van hoe "slim" je muziek wil streamen, is een Chromecast Audio of inderdaad een bluetooth receiver een goeie optie. Chromecast Audio is handig als je meerdere ruimtes van audio wil voorzien of je deze wil aanspreken van eender waar in het huis. Een bluetooth adapter heeft minder range, maar heeft geen wifi nodig.

Beide opties werken gewoon vlotjes, er komt gewoon een analoog signaal uit wat perfect werkt met zowel oude als nieuwe apparatuur. Bij mijn ouders thuis hangt er ook een Chromecast audio aan een antieke speakerset.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Oke, dan ga ik mijn vriendin gewoon vragen welke ze het mooist vindt, want volgens mij werken ze allebei als ik jullie zo hoor :) . Heel erg bedankt allemaal! Ik ga het een der komende weekenden in elkaar knutselen (als ik tijd vind, ben veel weekenden weg helaas ;( ) Ik laat jullie weten als het gelukt is !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

_eLMo_ schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 10:30:
Ik wist niet dat de Chromecast Audio end of life was, ik zit zelf in het Apple eco systeem.
Grootste voordeel van Chromecast tov bluetooth is dat het minder batterij kost (de stream gaat over naar de Chromecast) en dat daarvoor de kwaliteit hoger is (geen resampling met eventuele lage bitrate).
Alleen het device is end of life. Er zijn nog genoeg andere speakers en/of receivers die het ingebouwd hebben. Dus over support hoef je je absoluut niet druk te maken.

Het grootste voordeel van Chromecast is inderdaad dat je het ding opdracht geeft iets af te spelen, ipv dat je je geluid van je device streamed. Dat heeft inderdaad als voordeel kwaliteit en batterij, maar imho is het grootste voordeel dat de muziek gewoon speelt, en niet, zoals bij airplay en bluetooth, elk whatsapje dat binnenkomt weer een pling over de geluidsinstallatie laat horen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 06-10 12:11

M14

99ruud99 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 00:28:

PS vriendin eruit wil ik nog het liefst als laatste optie zien, gezien het een limited edition is _/-\o_
Pic's or it didn't happen :P

Verder heb ik niks zinnigs toe te voegen, alle mogelijke opties zijn al wel benoemd denk ik :)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 17:07

ArCadE

No banana available

Ik denk dat je met Sonos Port een heel eind gaat komen:
https://www.sonos.com/nl-...ireless-stereo-components

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:47
Bekend geluid :) Mijn vrouw had geregeld genoeg aan te merken op mijn stereo-set, en heb uiteindelijk deels de boel verkocht. Inmiddels goed spijt dat ik de boxen heb weggedaan...

Desalniettemin: jouw toren is ook gewoon uit de tijd, en de vraag van je vriendin is heel reëel. Via een bluetooth ontvanger met line/RCA-out kun je hem prima op je versterker aansluiten.

Wat ik zelf inmiddels heb gedaan is een Raspberry Pi-project: kun je eenvoudig internetradio, Spotify, YouTube etc. afspelen (naast je gebruikelijke MP3 library). Misschien kun je dat mooi inbouwen in je stereo-meubel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-10 16:17
Bij hele oude versterker denk ik aan iets zonder AB.
Dan wordt de volgende (terechte) opmerking dat volume niet te regelen is.
Overleg over 1 goede aankoop zodat je niet met allerlei onbruikbare randapparatuur blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Laatst online: 11-07-2022
Ik ben zelf een "audiofiel" en ben erg gehecht aan het oude stereo geluid, met goede boxen vind ik dit geluid nog steeds beter dan al dat nieuwe 5.1 en 7.1 etc. Geluid is warmer en minder digitaal.
Ook verzamel ik nog steeds oude LP's vanwege het warme geluid.
Ik ben trouwens ook iemand die kan genieten van oude zwart wit films e.d. of films die voornamelijk hun hoge score verdienen op IMDB dankzij acteerwerk en dialoog ipv special FX.
Maar moet wel bekennen, Sciencefiction en films als The Matrix, Alita Battle Angel etc. kan ik ook erg waarderen.

Zo is enkele jaren geleden mijn versterker kapot gegaan, was een heel oud beestje en dacht, laat ik eens langs Mediamarkt gaan voor een versterker...
Was helaas maar een korte reis, want het blijkt dat versterkers niet meer gemaakt worden, alleen receivers met geweldig 5.1 geluid, etc. etc.
De verkoper wilde mij maar al te graag laten horen hoe fantastisch het geluid was van de 2000 euro kostende receiver en ik moet bekennen: Ik vind het geluid nogal "vlakjes" en enorm koud/digitaal klinkend.
Maar had ook aan de slechte muziekkeuze van de verkoper kunnen liggen, haha.

Kortom, bestel inderdaad een of andere gadget voor je vriendin, want die oude set ga je enorm missen!
Of zoals iemand in het forum al vermeld... gooi de vriendin er uit en downgrade naar een oldskool muziek liefhebbende vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 11:19
lol of TS moet zelf een beetje mee gaan met de tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 13:28
Die logitech BT receiver doet het prima, alternatief is de Google Chrome Cast Audio, die is zo klein, die plak je met een stukje tape achter de kast.

Zelf zou ik zoiets als een Bluesound Node 2i of zo kopen. Koop op de kringloop/marktplaats een 4e hands oud audio ding wat bij de rest past, trek de inhoud eruit en zet de node2i er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 15:05
Sorry, maar als jij dat hele oude echt waardeerd en er kan van genieten en je vriendin wilt zo nodig kunnen streamen naar een box, waarom dan niet zo een standalone box van Bose of SONOS ofzo ?

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:14
Ik heb het zelf opgelost met een losse Bluetooth-receiver: voorbeeld op AliExpress

USB-voeding eraan en een line-out naar versterker en ik kan met alle moderne apparaten gewoon via BT verbinding maken, alsof het normale BT-speaker is. Extreem eenvoudig en werkt als een trein. En dat voor 1 euro ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als mijn vrouw zou opperen om een nieuwe set te kopen, zou ik hier direct gebruik van maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:33

JT

VETAK y0

Bluetooth is van beperkte kwaliteit, zorg dan dat je in ieder geval een receiver hebt met apt-x. Dat scheelt al. Daarnaast vind ik zelf het vervelende dat elk telefoongeluidje dan ook over je stereo te horen is, van berichtjes, van games, filmpjes alles. Ik zou voor een wifi-oplossing gaan. Er zijn hier al een aantal kant en klare oplossing geopperd. Als alternatief, als je van DIY houdt, kun je op basis van een Raspberry Pi Zero W of een gewoon formaat (2 of 3) met een 5 euro DAC uit China een heel aardig spelertje maken in combinatie met bijvoorbeeld Volumio.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:35

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik zit zelf ook te kijken voor een audiostreamers voor bij mijn Edifier actieve speakers.

Zelf kwam ik op een chromecast audio of iEast audiocast:
pricewatch: iEast AudioCast

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:51
Is het niet een idee om gewoon een losse slimme speaker met bluetooth erbij te kopen?

Ik heb thuis een eigen audiosetje met daarbij gewoon los een JBL link 20 welke mijn vrouw de hele dag aan heeft staan. ze wil graag iets op de achtergrond aan hebben....

Ik moet bekennen dat ik 90% van de tijd ook deze speaker gebruik als ik thuis bezig ben. het is gewoon ook erg makkelijk om te zeggen: hé google, speel dit of dat.

Wil ik echt muziek luisteren met een whisky on the side dan gaat mijn setje aan.

(ik zie net dat iemand al zoiets geopperd had) ik moet wel zeggen dat de audiokwaliteit via wifi (spotify via ps3/4 of chromecast veel beter is dan via Bluetooth.

[ Voor 13% gewijzigd door BlueSS50 op 17-09-2019 15:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
The Eagle schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 10:34:
Ik zou zelf voor BT gaan in dit geval. Reden: dat werkt ook als ze per ongeluk weer eens van de wifi afgedonderd is. Houdt je vriendin meer tevreden :)
gegarandeerd de grootste uptime:
Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/28410/144693/8d0acbc9/450x450/AY7_2.jpg
:+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Ik kwam zelf een logitech bluetooth audio adapter tegen, zou dit goed werken? (werkt dit uberhaupt?)
Ja, deze werkt uitstekend.

Laat je niet misleiden met "slechte kwaliteit" verhalen - ik heb dit ding aangesloten op high-end speakers en je hoort echt geen verschil. Ook geen latency problemen.

Die logitech receiver werkt super simpel en stoort niet.

Die logitech bluetooth receiver komt met 3.5mm en tulp kabeltje, dus als je versterker een vorm van AUX/audio in heeft, komt dat helemaal goed. Pairen is simpel: Knop ingedurkt houden, je hoort een piepje, en je kan pairen. Dat apparaat onthoudt meerdere apparaten, dus ook dat is geen probleem.

De "bluetooth is slechte geluidskwaliteit" is echt achterhaald in 2019. En zelfs dan nog... het is niet alsof vriendin/vrouw die muziek via Youtube afspeelt dat zou merken.

[ Voor 46% gewijzigd door Gamebuster op 17-09-2019 17:15 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:59
Dostar schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:20:

Zo is enkele jaren geleden mijn versterker kapot gegaan, was een heel oud beestje en dacht, laat ik eens langs Mediamarkt gaan voor een versterker...
Was helaas maar een korte reis, want het blijkt dat versterkers niet meer gemaakt worden, alleen receivers met geweldig 5.1 geluid, etc. etc.
Versterkers worden nog steeds gemaakt in alle prijsklassen. Gewone versterkers: https://www.alpha-audio.n...ker-voor-onder-1000-euro/

Of meer zoals "echt" vroeger buizenversterkers: http://www.highendshop.nl/buizenversterkers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Laatst online: 11-07-2022
Precies, buizenversterkers. Prijzig zie ik, maar dan heb je ook iets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Met bluetooth is de pest dat je alle geluiden van de telefoon hoort dus ook notificaties, inkomende telefoontjes etc. Tegelijk YouTube en muziek op de achtergrond kan niet via 1 device. Een Chromecast is daarom fijner, die download ook zelf de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jverbraak2017
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-10 20:19
blitzkrieg schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:48:
Ik zit zelf ook te kijken voor een audiostreamers voor bij mijn Edifier actieve speakers.

Zelf kwam ik op een chromecast audio of iEast audiocast:
pricewatch: iEast AudioCast
Hier al meer dan 1 1/2 jaar de iEast audiocast m5 (modelletje hockeypuck), jack naar tulp en inpluggen / wegwerken achter je audioset. Werkt als een trein met Apple AirPlay, stabiel streamen via WiFi, daarnaast firmware wordt goed bijgehouden. Veel belangrijker nog, het passeert de WAF qua gebruik, mijn vrouw gebruikt hem standaard 😂

• aljooge
Janoz schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 10:54:
[...]

Alleen het device is end of life. Er zijn nog genoeg andere speakers en/of receivers die het ingebouwd hebben. Dus over support hoef je je absoluut niet druk te maken.

Het grootste voordeel van Chromecast is inderdaad dat je het ding opdracht geeft iets af te spelen, ipv dat je je geluid van je device streamed. Dat heeft inderdaad als voordeel kwaliteit en batterij, maar imho is het grootste voordeel dat de muziek gewoon speelt, en niet, zoals bij airplay en bluetooth, elk whatsapje dat binnenkomt weer een pling over de geluidsinstallatie laat horen.
kleine correctie, apple airplay plingt geen whatsappjes tussendoor. Tenminste niet bij mij.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

aljooge schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:11:
[...]

kleine correctie, apple airplay plingt geen whatsappjes tussendoor. Tenminste niet bij mij.
Oh, ik heb alleen ervaring met apple airplay op de MacBook, en dan gaf hij gewoon het geluid van mijn MacBook door.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:53
Al vaker gezegd: Chromecast Audio. Ding is goed weg te werken (eventueel), en als je wil kan je zelfs een continue stream erop zetten van haar favorite radiostation (via bv Tune-In), zonder dat haar telefoon leeg wordt getrokken of elke ping te horen is. BT heeft IMHO geen meerwaarde (als haar wifi gewoon aanstaat connect het meteen wanneer ze in het netwerk zit) en meer nadelen dan het gebruik van een Chromecast. (Het enige wat ik niet zeker weet, aangezien ik zelf nooit doe, is een stream van Youtube naar de Audio sturen...maar wie weet kan een andere gebruiker daar meer over zeggen)

Hi Ha Hopjesvla

• The Eagle
  • Laatst online: 08:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ChojinZ schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:19:
[...]

gegarandeerd de grootste uptime:
[Afbeelding]
:+
Dat zal best, maar daar ziten twee dependencies in:
1) Inschakelplop bij aansluiten telefoon, vinden de meeste speakers niet zo tof :X
2) Iets met een afwezigheid van 3,5mm aansluitingen op hedendaagse smartphones :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:28
Zelf heb ik voor in de keuken een Pi + Hifiberry DAC met daarop PiMusicbox. Geeft een mooie webinterface om ook muziek van de NAS af te kunnen spelen en ondersteunt Spotify Connect. Eventueel is Volumio nog een optie ipv PiMusicbox, dat wordt volgens mij iets actiever ontwikkeld.

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:12
Janoz schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:22:
[...]

Oh, ik heb alleen ervaring met apple airplay op de MacBook, en dan gaf hij gewoon het geluid van mijn MacBook door.
Dat is alleen als je al je geluiden doorstuurt (rechtsboven via het audio icoontje). Als je vanuit iTunes of een andere applicatie met AirPlay optie deze gebruikt worden alleen die geluiden doorgegeven. (Helaas geen spotify)

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• aljooge
cornelisprul schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:44:
[...]

Dat is alleen als je al je geluiden doorstuurt (rechtsboven via het audio icoontje). Als je vanuit iTunes of een andere applicatie met AirPlay optie deze gebruikt worden alleen die geluiden doorgegeven. (Helaas geen spotify)
die yamaha musiccast waar ik het over had, werkt op airplay (en bluetooth) en geeft ook bij spotify geen andere bijgeluiden door.
Pagina: 1