Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Leut
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:53
Ik heb mijn oog laten op de Sony BDP-S6700. Ongetwijfeld niet 's werelds beste blu ray speler, maar daar is de prijs dan ook naar ;) Doet in elk geval voldoende wat ik er mee wil gaan doen (af en toe een DVD en blu ray afspelen) en zal worden aangesloten op mijn OLED LG C7 model.

Waar ik naar op zoek ben, is informatie of deze blu ray speler werkt met de LG tv setting 'HDMI Ultra HD Deep Color' setting. Mijn huidige blu ray speler, een Sony BDP-S370, weigert elke dienst, zodra ik deze optie inschakel op mijn LG. Dan moet ik de optie eerst uitschakelen en dan pas beeld. Dat vind ik vervelend 8)

Enigszins bijzonder, omdat de S370 Deep Color (12 bit) ondersteunt. De S6700 ondersteunt ook Deep Color, maar dan 16 bit. Geen idee of dat doorslaggevend is. Wellicht eerder dat de S6700 een recent model blu ray speler is en de S370 een enigszins overjarig beestje.

Iemand enig idee?

Queen - the champions of the world
Been there, Done that, Got the T-shirt!
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:15

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Klinkt eerder als een HDMI kabel probleem. Je hebt 18Gbps (high speed) HDMI kabels nodig om het menu van een 4K speler weer te geven. Die weergave is namelijk 4K bij 60Hz. Ik heb dit probleem ook gehad.
Mijn 'gecertificeerde' 18Gbps kabels waren dat stiekem niet. Het menu van de speler werd alleen zichtbaar als ik Deep Colour uitzette.
FYI: Ik heb ook een C7 oled, nu met een Sony X800M2 speler. En gelukkig goede kabels.

Overigens is voor zover ik weet alle 4K content op disk voorzien van 10bit kleurdiepte. Of hooguit 12, maar zéker geen 16bit.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waarom zou je HDMI Ultra HD Deep Color op je TV activeren als het apparaat wat je op die ingang aansluit er verder toch niets mee aan kan vangen? Of heb je er nog een HDCP 2.2 receiver tussen hangen en daarop aangesloten andere HDCP 2.2 randapparatuur die daar wel wat mee kunnen beginnen?

@Leut, duidelijk zo. Nu bevestig je wat ik al vermoede.

De kans is redelijk groot dat je beeld gaat krijgen met de instelling Deep Color op actief. Mocht dat echter niet zo zijn dan kun je nog wat spelen met de instellingen van de Sony en in het ergste geval, rechtstreeks aansluiten op een vrije HDMI poort van de TV, daarop Deep Color uit, met daarbij het geluid via ARC.

Tips voor instellingen: https://www.sony.com/electronics/support/articles/00184822

[Voor 45% gewijzigd door hardware-lover op 24-09-2019 22:26]

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

• Leut
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:53
De reden is simpel; de rest van de apparatuur, onder andere een atv4 en ps4 pro, werken prima met HDMI Ultra HD Deep Color ingeschakeld. Alleen de BD speler niet en ben er flauw van, om continu te moeten switchen.

De kabels heb ik al uitgesloten. De kabel met de ATV4 werkt prima, maar dezelfde kabel met de BD speler niet. Een en ander wordt overigens geschakeld middels een Denon 3400h receiver. Deze is HDCP 2.2 compatible.

Nu gaat het mij er ook niet om via BD 4k te kijken. Dat aanbod loopt namelijk tegenwoordig via streaming (ATV4 en Netflix, iTunes, Disney+). Ik wil graag weten of de goedkopere Sony BD spelers de HDMI Ultra HD Deep Color functie aankunnen en het gewissel voorbij is.

@hardware-lover Thnx voor je additionele toelichting. Heb al veel zaken geprobeerd op de 'oude' BD speler en krijg op een gegeven moment ook wel, alleen dat is niet om aan te zien (bijvoorbeeld een continu paarsachtige waas door het beeld). Het lijkt echt te zitten in de hardware...

Ik ben dan ook maar tot een conclusie gekomen dat dat beestje weg mag en er een nieuwe mag komen...

[Update]
Ondertussen de Sony BDP-S6700 gekocht en deze werkt perfect met de HDMI Ultra HD Deep Color functie ingeschakeld. De oude BD speler kon dit technisch blijkbaar niet (meer) aan...

[Voor 31% gewijzigd door Leut op 26-09-2019 10:40]

Queen - the champions of the world
Been there, Done that, Got the T-shirt!
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True