Upgrade GPU of toch maar een nieuwe pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DvBls
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-04-2024
Hallo,

Omdat de kids op pc willen gamen (fortnite + steam games) overweeg ik om m'n huidige pc te upgraden.

Acer Aspire TC-603
Intel i5 4440
8GB RAM DD3-12800
GPU Geforce GT625
256 GB SSD + 2TB HDD

Ik heb een tijdje geleden de voeding al vervangen door een coolermaster g550m.

Ik dacht eraan om er extra geheugen in duwen (8GB erbij) en een nieuwe GPU (MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC).

Het overwegen waard of toch maar beter overstappen op een volledig nieuw toestel?
Iemand enig idee of de videokaart wel degelijk in de case past? Nog zaken waarop ik moet letten.
Het is weeral zo'n tiental jaar geleden dat ik zelf nog een pc in elkaar heb geknutseld en de tijd is blijkbaar niet blijven stilstaan dus alle raad is welkom.

Dank bij voorbaat=

Alle reacties

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:13
Imo kiezen voor een volledig nieuw ryzen systeem. Check de best buy guides maar eens

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
De 570 voldoet voor Fortnite, je kan het allicht proberen. Mocht het toch niet lekker draaien kun je altijd nog verder upgraden.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:37
Dracoz schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:04:
Imo kiezen voor een volledig nieuw ryzen systeem. Check de best buy guides maar eens
Dat klinkt een beetje kort door de bocht, zonder enige onderbouwing.
Fortnite is nou niet het meest GPU intensieve game.

De I5 is in single core nog steeds snel genoeg, en Fortnite schaalt niet in performance met meerdere cores/threads
Getuige:

Afbeeldingslocatie: https://img.purch.com/r/711x457/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9ML0svNzU4OTM2L29yaWdpbmFsL0ZvcnRuaXRlLUZQUy0xMDgwcC1FUElDLUdyYXNzLU1TSS1HVFgtMTA2MC1Bcm1vci1PQy02Ry5naWY=

Het hangt een beetje af van de andere Steam games, nou moet er niet een hele CPU intensieve game inzitten die echt alleen goed draait met meerdere cores.

Ik vind dat de TS dichter in de buurt zit met zijn eigen advies, dan een heel Ryzen systeem mee aan te komen, dat is gewoon met de botte bijl het probleem oplossen, waar is de kosten efficientie? Dat is ala advies "Zoek nieuwe auto met beetje meer pit" "Koop een Ferarri, check je dichtsbijzijnde dealer punt"

Ik zou gewoon voor die RX570 gaan inderdaad, en zou moeten passen, lengte van de kaart is gewoon normaal. Die Acer is gewoon een miditower en zou normale ATX specs moeten hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Turismo op 17-09-2019 11:08 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-01 18:51
Voor Fortnite is de I5 meer dan prima :) wat zijn de andere Steam games?

• DvBls
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-04-2024
Hallo,

Sims 4
Brothers
LEGO GAMES
LIMO
Mark of Ninja

Ik probeer dus uit met aanschaf van een nieuwe GPU.

Is het ook de moeite waard om het ram geheugen ook te upgraden naar 16GB? Of is dit weggegooid geld?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Nee, tenzij je het echt voor niets kan vinden 2e hands is investeren in DDR3 geheugen met jouw setup weggegooid geld.

De GT625 is echt dramatisch slecht tov een 570.
Pagina: 1