Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoeveel jaar gaat stofzuiger op batterij mee?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Proim
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12-12 21:15
In 2016 heb ik een Electroluc ErgoRapido ZB3011 steelstofzuiger aangeschaft en aanvankelijk was ik er tevreden en kon ik met gemak een volledig appartement van 115m2 stofzuigen. Nu na enkele jaren is de batterij zo ver versleten dat hij nog maar paar minuten mee gaat en al uitvalt, en het dus stofzuigen wordt met 5-6 keer opnieuw opladen. Soms valt hij uit na pakweg 30 seconden, paar minuten in het stopcontact en hij werkt een paar minuten.

Nu wil ik dus een nieuwe en heb ik een "afkeer" gekregen van stofzuigers op batterij, maar vond het ook wel erg handig om snoerloos te kunnen stofzuigen. Heb ik gewoon erg veel pech ermee? Moet ik letten op een specifiek soort batterij? Of is dit gewoon normaal en moet ik maar accepteren dat het elke 3-4 jaar een vervanging zou zijn?

Beste antwoord (via Proim op 16-09-2019 21:49)

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:07
Levensduur van de accu hangt wel af van het type, maar die van jou is al een Li-Ion. Beter is er niet.
Verder heeft een accu een beperkt aantal keren ontladen/opladen.
Als de stofzuiger verder nog goed is, zou jealleen het accupack kunnen vervangen:
https://www.replacedirect...bid=164930&prrel=23508260

JukeboxBill wijzigde deze reactie 16-09-2019 21:33 (32%)

Soms ben ik bijna gelukkig

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:07
Levensduur van de accu hangt wel af van het type, maar die van jou is al een Li-Ion. Beter is er niet.
Als de stofzuiger verder nog goed is, zou jealleen het accupack kunnen vervangen:

JukeboxBill wijzigde deze reactie 16-09-2019 21:33 (32%)

Soms ben ik bijna gelukkig

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 03:04
Nee zeg, stofzuigen op accu, het moet niet maffer worden.

Accu's slijten, zeker indien geen fatsoenlijk BMS. Zelfs al gebruik je ze niet heb je degradatie.

• Proim
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12-12 21:15
JukeboxBill schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:27:
Thanks, heb even geprobeerd hem al open te doen om te kijken hoe het eruitziet, maar het blijkt dat ik op 2 punten zou moeten gaan solderen en dat heb daar geen materiaal voor jammer genoeg.

Toch bedankt voor de link!

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True