In 2016 heb ik een Electroluc ErgoRapido ZB3011 steelstofzuiger aangeschaft en aanvankelijk was ik er tevreden en kon ik met gemak een volledig appartement van 115m2 stofzuigen. Nu na enkele jaren is de batterij zo ver versleten dat hij nog maar paar minuten mee gaat en al uitvalt, en het dus stofzuigen wordt met 5-6 keer opnieuw opladen. Soms valt hij uit na pakweg 30 seconden, paar minuten in het stopcontact en hij werkt een paar minuten.
Nu wil ik dus een nieuwe en heb ik een "afkeer" gekregen van stofzuigers op batterij, maar vond het ook wel erg handig om snoerloos te kunnen stofzuigen. Heb ik gewoon erg veel pech ermee? Moet ik letten op een specifiek soort batterij? Of is dit gewoon normaal en moet ik maar accepteren dat het elke 3-4 jaar een vervanging zou zijn?
Nu wil ik dus een nieuwe en heb ik een "afkeer" gekregen van stofzuigers op batterij, maar vond het ook wel erg handig om snoerloos te kunnen stofzuigen. Heb ik gewoon erg veel pech ermee? Moet ik letten op een specifiek soort batterij? Of is dit gewoon normaal en moet ik maar accepteren dat het elke 3-4 jaar een vervanging zou zijn?