Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Araneum
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik heb sinds een aantal weken deze ASUS Blue Cave als router en vervanger voor de Sitecom 300N. Installatie verliep prima, Wifi op 2,4 Ghz en 5 Ghz werkt ook prima. Alle mobiele apparaten (tablet, telefoons, tv en laptop) maken uitstekend verbinding met wifi.

Ik heb één desktop die via kabel (LAN) aangesloten is op de Blue Cave. Als ik op de desktop iets download (Newsleecher & Grabit), kan ik met geen enkele browser (Explorer, Edge, Firefox, Chrome) internetpagina's bezoeken. Dat lukt pas weer als ik de download pauzeer of stop.

Met de Sitcom 300N had ik dat probleem niet en kon ik prima tegelijkertijd surfen en downloaden.
...
De firmware van de Blue Cave is up to date en Q0S ingeschakeld met een profiel waarbij internetten/surfen de hoogste prioriteit heeft, gevolgd door streaming en vervolgens downloaden. Het maakt niet uit of ik QoS aan of uit heb staan: tegelijk surfen en download is niet mogelijk sinds ik de Blue Cave gebruik.
...
Ik heb de firewall en de Ddos-protectie via de software van de router aan- en uitgeschakeld: dat maakt geen enkel verschil.
...
Tijdens het downloaden kan ik met de desktop (kabel) dus niet op internet, maar alle mobiele apparaten die verbinding maken via wifi, hebben - tijdens het downloaden - nergens last van.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen of over het hoofd zie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is je internet snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:18
heb je het alleen bij downloaden via newsgroup of ook via een normale download?
Heb je niet te veel gelijktijdige downloads staan waardoor je lijn dicht slipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Kabel die verrot is?

Ik heb zelf ook al eens een kabel gehad die er ineens mee kapte.
commentator schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:28:
Lijkt mij niet aangezien de WiFi verbinding wel intact blijft
Tijdens het downloaden kan ik met de desktop (kabel) dus niet op internet, maar alle mobiele apparaten die verbinding maken via wifi, hebben - tijdens het downloaden - nergens last van.

[ Voor 140% gewijzigd door Comp User op 16-09-2019 21:03 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Araneum
Ziggo Complete
250 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Araneum
Alleen via newsgroup. Als ik via bijv. Storytel een luisterboek via een browser download, kan ik op andere tabs gewoon surfen terwijl de download loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Araneum
Aan software en/of pc-instellingen niets gewijzigd. Voorheen geen probleem (Sitecom), maar nu dus wel (Blue Cave). Heb maximale downloadsnelheid al gewijzigd (verlaagd) en maximum aantal verbindingen (Grabit) verlaagd: zonder resultaat.

Wil je voortaan in één post reageren op meerdere personen? Het is namelijk niet gewenst om meerdere posts onder elkaar te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 17-09-2019 11:21 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
Wat voor ethernet adapter zit er in je desktop? Gebruik je de laatste drivers hiervan?

Hoe lang is de ethernet kabel? Kijk eens op de kabel of de aankoopbon of het een CCA kabel betreft.

Sluit je desktop eens vlakbij de ASUS aan met een korte werkende kabel. Treedt dan hetzeflde probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Araneum
EricJH schreef op woensdag 18 september 2019 @ 17:53:
Wat voor ethernet adapter zit er in je desktop? Gebruik je de laatste drivers hiervan?

Hoe lang is de ethernet kabel? Kijk eens op de kabel of de aankoopbon of het een CCA kabel betreft.

Sluit je desktop eens vlakbij de ASUS aan met een korte werkende kabel. Treedt dan hetzeflde probleem op?
Kabel is ongeveer 25 meter. Voor de rest is de adapter in orde en heb ik de laatste drivers.

Ik heb het andersom geprobeerd: Sitecom-router weer aangesloten: werkt alles perfect, downloaden en surfen en alle mobiele apparaten werken zonder probleem of merkbare vertraging. Plaats ik de ASUS Blue Cave weer, speelt hetzelfde probleem: het zit dus in de (software-)instellingen van de ASUS router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:40
Probeer eens met Qos compleet uitgeschakeld?
Oke dat heb je al geprobeerd lees ik

[ Voor 30% gewijzigd door michelc85 op 20-09-2019 20:07 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
Araneum schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:58:
[...]

Kabel is ongeveer 25 meter. Voor de rest is de adapter in orde en heb ik de laatste drivers.

Ik heb het andersom geprobeerd: Sitecom-router weer aangesloten: werkt alles perfect, downloaden en surfen en alle mobiele apparaten werken zonder probleem of merkbare vertraging. Plaats ik de ASUS Blue Cave weer, speelt hetzelfde probleem: het zit dus in de (software-)instellingen van de ASUS router.
Hoogstwaarschijnlijk de software instellingen. Maar voor het geval de ethernet poort van de ASUS reageert op een onregelmatigheid in de kabel waar de Sitecom dat niet doet raad ik aan om voor de zekerheid toch met een korte draad dichtbij de ASUS te testen.
Pagina: 1