Ik zou de arbeidsvoorwaarden en je contract even goed doorspitten, daarnaast even op zoek gaan naar het lease regelement (
De geldende autoregeling dient door de werknemer in acht genomen te worden)
Dit moet ergens terug te vinden zijn. Niet tekenen voor een lease regeling wil namelijk niet zeggen dat er geen regels gelden, misschien is het in "de geldende autoregeling" vast gelegd. Deze moet wel op papier staan. En op het moment dat je de auto hebt geaccepteerd geldt ook dat je accoord bent gegaan met geldende autoregeling.
Bij ons onderteken je ook geen leaseregeling, want de regels staan gewoon in de auto regeling (welke ik overigens nooit echt goed heb doorgespit). Het enige waar je voor tekent is de aflevering, maar bij mijn nieuwe auto heb ik dat 2 weken geleden ook niet gedaan.
Maar je moet dus de geldende regels zien te achterhalen en die kunnen per bedrijf verschillen. Ik heb bijvoorbeeld de volgende regelingen gezien:
- Bij uit dienst dienen de resterende termijnen van "meer lease" afgetikt worden indien auto niet naar andere collega kan;
- Binnen (half) jaar na levering nieuwe lease auto uit dienst treden, buiten standaard merk/model, complete lease afkopen
- Bij uit dienst maandelijkse bedrag boven de € x in 1 keer afdragen.
Dat zijn maar een paar varianten. Overigens wanneer je een door de werkgever gekozen auto hebt, dan gelden er meestal andere regels. Maar het kunnen dure grapjes worden.
Voorbeeld: Je mag tot € 650 leasen maar je neemt een auto van € 750, je hebt dus een eigen bijdrage van € 100 per maand, je contract is 56 maanden en je gaat na een half jaar uit dienst. Dan moet je dus even € 5000 aftikken.
Dus even van belang wat er dus in de regels staat.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.