Hoi Nick,
Ik denk dat je je ambities een klein beetje bij moet stellen; set yourself up for succes, niet voor failure

Ik denk dat @
Marber het nog rooskleurig inziet. Wat jij van plan bent te doen is vergelijkbaar met een spaceshuttle willen bouwen. Met een hamer en een zaag als enige gereedschap. Achter in je schuur. Waarbij je elk onderdeel zélf fabriceert. Dat is een loei van een klus en iets wat je als beginner echt niet tot een goed einde gaat brengen, zeker niet in je eentje, tenzij je er je levenswerk van maakt (en zélfs dát is nog behoorlijk optimistisch, en dat voor een
doorgewinterde developer i.t.t. iemand die zichzelf nog geen startende developer wil noemen

). Moderne browsers zijn
immens complexe beesten en, op operating systems na, wellicht één van de meest ingewikkelde stukken software uit de "huis-tuin-en-keuken" categorie (dus dan laten we software voor vliegtuigen, kerncentrales, spaceshuttles of deeltjesversnellers enzo dus even buiten beschouwing

)
Wat je
zou kunnen doen is een bestaande browser-engine nemen en er je eigen (G)UI omheen bouwen; dat is al een stuk haalbaardere kaart en zélfs dat is nog geen kattepis. In essentie neem je dan de "engine" van een browser naar keuze en maak je daar je eigen tabbladen, toolbars, bladwijzerbeheer etc. omheen. Dan heb je 't dus niet meer zo zeer over een eigen browser bouwen maar een bestaande aanpassen. Zoiets als
dit bijvoorbeeld. Je zou ook eens een kijkje kunnen nemen in
de keuken van
de bekendere browsers. Je zou
hier eens kunnen kijken.
Maar long story short; wat je ons hier vraagt is
eigenlijk of we je van voor-tot-achter willen uitleggen hoe je een browser bouwt. Dat is niet "zo even" uit te leggen laat staan dat dat de bedoeling is van dit forum (zie ook
Waar hoort mijn topic?).
Voor een volgende keer wil ik je vriendelijk verzoeken eerst even onze
Quickstart door te nemen voordat je een topic opent.
Groet, Rob (41)
[
Voor 27% gewijzigd door
RobIII op 16-09-2019 19:19
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij