Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-06 15:27
Mijn huisautomatisering bestaat voornamelijk historisch gezien uit z-wave sensoren en zigbee lampen. Mijn nieuwe woning heeft drie verdiepingen en top isolatie, wat ervoor zorgt dat ik wat extra investeringen moet doen om de z-wave coverage te verbeteren.

Hiertoe heb ik vooralsnog in een aantal stopcontacten de bekende Neo CoolCam power plug geplaatst. Om z-wave te vergroten moeten de repeatende apparaten immers powered zijn. Maar ja, geen gezicht natuurlijk. Gelukkig kan de led wel uit.

Toch hoop ik een mooie wandcontactdoos te kunnen vinden. Sinds kort heeft Fibaro er een op de markt. Een heel mooi ding als je het mij vraagt, maar wie heeft er nou énkele wandcontactdozen in huis? Ik heb alleen maar dubbele, en die hebben ze dan weer niet.

Heeft iemand anders eerder met dit luxebijltje gehakt en een mooie oplossing gevonden? Ik geef liever wat geld uit aan een mooie wandcontactdoos dan dat ik wéér een aantal van die lelijke pluggen koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:39

HeroS

SmartHome Nerd

Even naar beneden scrollen:
https://www.robbshop.nl/a...ile/download/file_id/872/

De Neo plug kan natuurlijk op elke willekeurige plek. Dus even verlengsnoer er aan en dan daar hem in doen.

[ Voor 21% gewijzigd door HeroS op 16-09-2019 16:28 ]

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-06 15:27
Die had ik inderdaad nog niet gezien! Maar... passen twee van die Walli's in één standaard 2-WCD-doos?

[ Voor 33% gewijzigd door rik op 16-09-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:42
Heb je de prijs gezien? 90 euro per stopcontact... Dus 185 voor een dubbele, dan moet je wel heel graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-07 16:29
Als het je gaat om het verbeteren van het mesh netwerk, waarom dan niet gebruik maken van enkele Z-wave schakelaars? Kunnen mooi achter je bestaande schakelmateriaal en kun je gebruiken om (meerdere) scènes mee te starten.

Of wellicht wil je nog wat (niet Zigbee) lampen kunnen dimmen? Dan kun je een Z-wave dimmer gebruiken.

Ik heb zelf nog geen Z-wave wcds of powerplugs in gebruik, maar als ik ze ga gebruiken dan is dat op plaatsen waar ze niet in het zicht zitten. Zichtbare stopcontacten gebruik ik immers maar sporadisch want ik wil zo min mogelijk kabels en stekkers zien. Voor een wcd die sporadisch gebruikt wordt vind ik de Fibaro oplossing vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 09:53

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er bestaan voor dit doel inderdaad al jaren dubbele z-wave inbouwschakelactoren, zoals Qubino Flush 2 Relay en de Fibaro Double Switch 2.

Een nadeel van die dingen is wel dat ze minder grote stroom kunnen schakelen dan waar het circuit achter je wcd op zal zijn afgezekerd (waarschijnlijk 16A). De dubbele gaan tot 8A per relais en de enkele tot 16A. Je zou ook alleen één zijde van een dubbele wcd schakelbaar kunnen maken.
Pagina: 1