Opgelicht door verkoopvanmechanischeonderdelen.xyz

Pagina: 1
Acties:
  • 2.942 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzoppe
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 17:17
Na vele jaren goede ervaringen met kopen in China (Ali etc.) ben ik er toch een keer ingestonken.

De website https://www.verkoopvanmechanischeonderdelen.xyz/, op zich al een verdachte naam, vond voor mij een zeer gunstig geprijst pianoonderdeel. Zo'n 30% goedkoper dan in NL, dus niet onrealistisch.
Website bevat vele andere producten (kleding, schoenen etc.) maar het feit dat ze deze speciale pianoonderdelen hadden vond ik toch bijzonder.

Order aangemaakt, betaald met credit card, keurig bevestiging van opdracht met shipment code een paar dagen later. Alles leek in orde. Tot het pakketje met juiste shipment code binnenkwam met een namaak kettinkje erin.

Afzender was ene SHENG CHAO, 3 YUNXIAO Rd, GuangZhou, GUANGDONG. Nooit van gehoord.

Na enig zoekwerk vond ik op de Duitse website https://verbraucherschutz.de een hele lijst met fake websites die pakketjes van deze Sheng Chao laten opsturen. Uiteindelijk vond ik ook diverse andere internationale sites met waarschuwingen. Had ik dat maar eerder gedaan.

Hoe werkt het (volgens mij):
Die verkoopvanmechanischeonderdelen.xyz site is een frauduleuze dropship site die zijn info van vele andere sites plukt en dan met korting presenteert. Na opgave order wordt er vervolgens een minuscule order voor een prutsartikel bij een bedrijfje in Guangzhou aangemaakt waarbij de shipment code ontstaat. De firma in Guangzhou kan in het complot zitten maar kan ook te goeder trouw zijn.
Ze geven (listig) aan dat het werkelijk afgeschreven bedrag iets kan varieren vanwege valutaconversie. Bij mij hebben ze twee keer iets meer dan het orderbedrag van mijn creditcard gehaald. De bedrijfsnaam op de afboeking is CHINAGPAY*NEWLITRADE. Hun service contact adres is service1@vinayotap.com.

De illegale afschrijvingen van mijn creditcard worden door de bank vergoed en de bedragen waren klein, dus geen paniek. :)
De frustratie over eringestonken te zijn is hoog. 8)7

Wat te doen bij eerste orders aan vage clubs:
  • Check website, maar ook naam betalingspartner (hier een Chinagpay naam), en mailadres voor service/contact eerst op internet voor je de order ingeeft. Check ook of ze bijvoorbeeld een retouradres opgeven. Als dat onbekend of vaag is weet je dat ze niet van plan zijn retourzendingen te accepteren.
  • Betaal met een medium (creditcard/paypal) met terugbetalingsgarantie
  • Check direct na order je creditcard/paypal rekening of het juiste bedrag is afgeschreven en hou het even in de gaten om te zien of er soms meerdere keren wordt afgeschreven
  • Rapporteer fraude bij je creditcard/paypal en start scam website notificatie via Google.
  • Laat voor alle zekerheid je creditcard blokkeren, want goede kans dat ze al je gegevens meteen naar een andere frauduleuze club hebben doorgestuurd.
Volgende keer toch maar weer via de bekende kanalen in China kopen, met Order Dispute mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

1 van de zovelen ben ik bang. Eenvoudig euro's verdienen, webshopje opzetten, content erop en er zijn altijd mensen die "vergeten" iets besteld te hebben.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat wil je bereiken met dit topic? Ik zie geen vraag terugkomen namelijk.

In de huidige opzet lijkt dit meer op een shopreview, welke op andere plaatsen (Shopreview.Tweakers.net) gedeeld mag worden. Tevens lokt dit topic nu alleen maar 'ik ook'-reacties uit, welke we niet willen zien op Tweakers.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

paQ

(jarig!)
copy paste website.
Je vindt ze _altijd_ met hard to find stuff.
Vooral via google images zoekresultaten.

Ik stuit er op tientallen als ik zoek naar moeilijk verkrijgbare Onitsuka Tiger schoenen bijvoorbeeld.

Ze zijn er om je creditcard gegevens te verzamelen. Soms krijgen mensen daadwerkelijk 'iets' opgestuurd, alleen nooit wat er besteld was. Zo kopen ze tijd als het ware om meer gegevens te genereren.

Het is vrij eenvoudig te herkennen. klik op CONTACT. Als er niet meer dan het standaard contactschermpje te voorschijn komt, dan wegklikken en verder zoeken. :) (voor de volgende keer)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
https://www.verkoopvanmec...opedauto-aixam-p-5914.asp

tja wat moet je hier nu van denken..............
als ik zulke dingen tegen kom in twee keer klikken
denk ik dat ik maar ergens anders ga winkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Blackwolf-nl schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:50:
https://www.verkoopvanmec...opedauto-aixam-p-5914.asp

tja wat moet je hier nu van denken..............
als ik zulke dingen tegen kom in twee keer klikken
denk ik dat ik maar ergens anders ga winkelen
Een website vol met auto’s voor 13 of 18 euro waarvan 800 op voorraad met allemaal een km-stand van 42.000 lijkt me idd wel top.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik zie geen bericht langskomen van TS wat die verder wilt met dit topic. Gezien ik hier verder geen discussiewaarde inzie, gaat dit topic dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.