Dat ligt eraan hoe je het zelf configureert. Als jij een smartphone én bankier-app hebt die met een (dezelfde) vingerafdruk toegankelijk is, is dat je eigen keuze. Ik kan mijn telefoon ontgrendelen met een code of met een vingerafdruk, maar voor mijn bankieren-app is een (andere) code nodig. Dat is dus 3FA, net zoals jouw computer. De kans dat iemand én mijn telefoon steelt én over mijn vingerafdruk beschikt én mijn bankier-app code weet is gewoon nul. Hierover zeuren doet me denken aan:Ernemmer schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:08:
[...]
Om die reden zit ik dan ook niet bij de Rabobank maar bij ING en doe ik alles via de computer ipv de app. Bij de app is een vingerafdruk genoeg en via de computer zijn er 2 verschillende wachtwoorden nodig en een dedicated scanner.

Omgekeerd zijn er genoeg mensen die hun wachtwoorden opslaan in de password-manager van hun browser (= geen beveiliging als je toegang hebt tot de betreffende PC) en hun Windows-account niet met een wachtwoord beveiligen (en overigens is een wachtwoord op je Windows-account in feite geen beveiliging als je je wachtwoord opslaat in de password-manager van je browser, want die gegevens worden dan gewoon onversleuteld opgeslagen). Dat is dan dus 1FA. Bij de meeste banken is de identifier/scanner ook niet uniek maar generiek.