Monitor software voor vensterbeheer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 16:17
Om optimaal gebruik te maken van ultrawide schermen is voor mij een stukje software wel prettig. Ik ben bekend met de screensplit en on screen software van lg. Hiermee kun je het scherm in vlakken verdelen (alleen predefined). Vervolgens worden schermen die je loslaat automatisch binnen dat vak geplaatst.

Die software heeft echter een enorm nadeel. Op het moment dat ik twee dingen naast elkaar heb staan in de juiste vlakken en ik wil daar bovenop even iets simpels als 'deze computer' weergeven dan wordt ook dat venster automatisch links of rechts gezet en volledig uitgerekt. Dit is dermate irritant dat ik de software maar helemaal niet meer gebruik.

Ik werk nu tijdelijk met de windows optie (windows toets+links of rechts) om iets 50/50 te verdelen. Maar eigenlijk heb ik meer aan 2/3 + 1/3 of 1/3 + 1/3 + 1/3.

Kent iemand een stukje software waar dit mee kan? Ik meen me een monitor review te herinneren waarbij een pakket werd genoemd, maar kan hem niet meer vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 16-09-2019 15:06 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De nieuwe Microsoft Powertoys hebben met fancyzones hier een optie voor, werkt naar mijn ervaring best goed. Doet het vooralsnog alleen met de monitor die als primair ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waar je op moet zoeken is 'window manager'. Met de extra zoekterm 'windows' er bij, krijg ik al wat resultaten naar voren die je verder kan helpen. Kijk daar eens naar en zeg welke er voldoet of niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10 16:17
Kaalus schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:30:
De nieuwe Microsoft Powertoys hebben met fancyzones hier een optie voor, werkt naar mijn ervaring best goed. Doet het vooralsnog alleen met de monitor die als primair ingesteld staat.
Thanks ga ik naar kijken.
Hero of Time schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:04:
Waar je op moet zoeken is 'window manager'. Met de extra zoekterm 'windows' er bij, krijg ik al wat resultaten naar voren die je verder kan helpen. Kijk daar eens naar en zeg welke er voldoet of niet.
Gaat een wereld voor me open :+ .

Eerste die ik tegen kom ziet er meteen prima uit

Natuurlijk zijn ervaringen van tweakers die hier al langer mee werken altijd welkom!

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

sdk1985 schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:30:
[...]

Gaat een wereld voor me open :+ .
Als Linux gebruiker is die term vanzelfsprekend. Er zijn een hoop van die dingen al standaard aanwezig. Bevalt niet, dan installeer je een andere window manager en gebruik je die. :P Bij Windows heb je winkey+links/rechts om 'm snel op die helft te krijgen. Ik kan het hele numpad bijvoorbeeld gebruiken om snel vensters in de specifieke hoeken te plaatsen. Waarbij 4 en 6 deze links/rechts zet zoals bij Windows en 2 en 8 voor onder/boven resp.

Het zou mij daarom niet verbazen als iemand zoiets ook voor Windows beschikbaar heeft gemaakt. Maar ik dacht dat je het met de muis al wel kan om 'm in de linker/rechter boven/onder hoek te plaatsen door je aanwijzer dichter bij de rand te houden.
Eerste die ik tegen kom ziet er meteen prima uit
[YouTube: Divvy Screencast]
Kijk, met de juiste zoektermen kom je er wel. :)

Commandline FTW | Tweakt met mate