Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hue Sync op: PS4, appleTV naar Beamer. Nuc als Hue-server?

Pagina: 1
Acties:

• studioh
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-11 18:54
Beste allemaal :)

Voor een nieuwe home cinema installatie is gekozen voor een Sony native 4K beamer aangesloten op een Denon audio/video receiver (AVR-x4500H) als centraal hart van een home cinema met 11.2 dolby atmos geluid.

De AVR wordt aangestuurd door:

- Sony playstation 4 pro
- Apple TV (netflix, videoland, youtube, etc)
- Nintendo
- veranderlijke HDMI input zoals laptops.

De ruimte is aangekleed met Philips Hue ledstrips, alle apparatuur zit op hetzelfde wifi netwerk.

Voor zover de setup.

Het doel.
We willen de Hue lampen zo gemakkelijk mogelijk syncroniseren met het beeld dat naar de beamer wordt gestuurd, zodat ongeacht de input, altijd de lampen netjes meekleuren. Zo simpel mogelijk: geen dubbele handelingen met externe apparaten opstarten, losse apps opstarten of 12 afstandbedieningen, kortom geen multi media geknutsel wanneer je gewoon even een film wilt opstarten.

Het probleem.
Hue Sync werkt alleen op MacOS of WIN, en kan helaas niet worden geinstalleerd op de AVR, noch een van de afspelende apparaten. Jammer maar we gaan op zoek naar een oplossing.

De oplossing.
Deze goude tip hoop ik van jullie te krijgen.

Ik zat zelf te denken aan een NUC die te allen tijde aanstaat, waar Windows10 op staat en de Sync app op loopt. Deze gebruik ik niet om af te spelen of om op te gamen, maar puur als los Hue-servertje.
Vervolgens met een 4K HDR HDMI splitter het output signaal van de AVR dupliceren, een naar de beamer sturen, en een naar de NUC. De NUC moet dan wel een HDMI input hebben, wat ik nog niet ben tegengekomen. Vervolgens moet ik het beeld in een Windows venster afspelen om de Hue Sync op te laten samplen. Hiervan weet ik niet welke software ik moet gebruiken.

Kortom, zie ik een eenvoudigere oplossing over het hoofd? Of is de NUC oplossing niet slecht, en kan iemand mij op de benodigde onderdelen wijzen?

Gek dat Philips zelfs hier geen oplossing voor heeft bedacht. Een simpele Sync app zou volstaan. Ik heb met Philips contact opgenomen en zij gaven aan dat dit er niet zal komen ivm patenten en rechten. Hierdoor heb ik besloten dat het acceptabel is om in een goede oplossing te investeren. Wie helpt me hiermee?

• studioh
Inderdaad, echt een timing! Ik stond op het punt een NUC met HDMI-capture aan te schaffen, scheelt mooi weer een paar honderd euro.

Volgende stap van Philips is om de ledstrips plaatselijk te laten meekleuren in plaats van uniform per strip, hopelijk is dat softwarematig te regelen met een update, mijn angst is dat ik dan weer nieuwe strips moet aanschaffen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

studioh schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:09:
Inderdaad, echt een timing! Ik stond op het punt een NUC met HDMI-capture aan te schaffen, scheelt mooi weer een paar honderd euro.

Volgende stap van Philips is om de ledstrips plaatselijk te laten meekleuren in plaats van uniform per strip, hopelijk is dat softwarematig te regelen met een update, mijn angst is dat ik dan weer nieuwe strips moet aanschaffen.
Nou......?

SunnieNL in 'nieuws: Signify kondigt Philips Hue Play Sync Box aan voor tv, g...

Testing, one, two ...

• studioh
Huh...

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 09:17
studioh schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:09:

Dat laatste kan sowieso niet, gezien dat hardwarematig geregeld moet worden.
Pagina: 1