Na update: video speelt auto en cookies blift vragen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Na de laatste (dinsdag) update van windows ben ik de controle een beetje kwijt.
Bij chrome instellingen gekeken, kan daar niets vinden.
Is het chrome, is het windows, is het de combinatie?

Maar mijn muis opent automatisch videos als die erbij in de buurt komt. Ook links oid waar de muis per ongeluk op komt, willen wel eens openen.
en hij blijft vragen om cookies ok? En ik blijf push up meldingen krijgen van bijv de telegraaf of ik het laatste nieuws wil ontvangen.

Waar zit de instelling om dat alles uit te zetten?

Zojuist ook Edge getest. Ook daar begint een video te spelen als de muis erop komt. Als ik de muis op dat kleine venstertje met de video laat staan, wordt dit automatisch geladen naar een groter venster.

pfff.

[ Voor 16% gewijzigd door Reepje op 16-09-2019 12:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeRoG
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Je muis heeft een eigen wil gekregen, begrijp ik dat goed?

Heb je al geprobeerd om je muis uit- en in te pluggen of op een ander pc getest of het daar ook gebeurt?

Maar, het zou kunnen dat het door de update komt hoor, zou me eerlijk gezegd niet zo verbazen.
Je kan hem verwijderen door dit te doen:

Open Windows Instellingen (sneltoets win + i) > Bijwerken en Beveiliging > Geavanceerde opties > Kies bij "Updates onderbreken" 15 oktober > Ga een pagina terug > Klik dan op Geschiedenis van updates weergeven > vervolgens klik je op Installatie van updates ongedaan maken > Selecteer Update voor Windows (KB4515384) en klik op verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb een video autoplay blocker aan chrome toegevoegd.
Dat scheelt al weer. Wel een oude app omdat het de laatste tijd niet meer zo speelde.

Wel raar dat ik een instelling in chrome of windows niet kan vinden waar je autoplay kan uitzetten. Voorheen was die er wel.

Update terugdraaien doe ik liever niet wat het was een vrij grote (400mb) en mijn laptopje had er al veel tijd voor nodig.

• MikeRoG
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Video autoplay blokkade in Chrome is volgens mij niet standaard aanwezig (daarvoor is er inderdaad extensies voor), wat er wel aanwezig is geluid afspelen blokkeren.
Ga naar: chrome://settings/content/sound en zet hem uit. Wellicht zocht je deze instelling?