Powerpoint slide met voltooide animaties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:58
Hallo tweakers! Hopelijk kunnen jullie helpen met het volgende:

Mijn vraag

Ik heb een PPT slide gemaakt met een aantal animaties (motion paths) waarbij een aantal
blokken verplaatst worden van box 1 naar box 2. Nu wil ik dat de volgende slide een kopie is van
de eerste slide, maar op het punt dat de animaties voltooid zijn (alle blokken in box 2).

Relevante software en hardware die ik gebruik

Powerpoint 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Google, Youtube, maar helaas zonder resultaat.

Beste antwoord (via Chefferson op 17-09-2019 09:58)

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:19
Ik loop al lange tijd tegen hetzelfde probleem aan. Gelukkig zo ook een Italiaan. Hij met iets meer programeerskills. PPspliT. Gratiz.
Ik dupliceer vaak de slide en dan laat ik PPspliT de animaties in stukjes hakken. Per nieuwe slide heb je dan de voltooide animatie. Eigenlijk een perfect duplicaat, maar dan met de animaties voltooid, exact waar jij verder wilt gaan.
http://www.maxonthenet.altervista.org/ppsplit.php

Wow hij heeft zelfs een nieuwe versie gemaakt! (ik zit nog op 1.17 hier)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10
Kun je ze niet gewoon met de hand op de goeie plek zetten en alle animatie verwijderen?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
Patrick_6369 schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:47:
Kun je ze niet gewoon met de hand op de goeie plek zetten en alle animatie verwijderen?
Gezien de aantallen/uitlijning is dat helaas geen optie. Je krijgt dan toch altijd een verschil en dat trekt mijn OCD niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10
Als workaround zou ik nog bedenken dat je van de 1e dia in zijn voltooide stand een screenshot maakt en die op de 2e dia plakt.

Of er ook een "nette" manier is om het te doen weet ik echt niet.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
Ik vind het vreemd dat dit geen standaard optie is. Het is geen rare handeling o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kopie maken van dia en animaties verwijderen? Dan komen ze toch op hun laatste plaats? Of er zou gevraagd moeten worden wat er mee gedaan moet worden.

Weet het anders ook niet, nooit zo uitgebreid met Powerpoint gespeeld.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:11
Ik gebruik al jaren in Keynote ‘Magic Move’, dus even gaan zoeken of dit ook in PowerPoint zit; in PowerPoint 2019 en Office 365 hebben ze nu Morph Transitions. Dan hoef je helemaal niet meer handmatig te animeren. ;)

https://support.office.co...35-44f5-a74c-741d8d9244ea

[ Voor 17% gewijzigd door Fuwor op 16-09-2019 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dia dupliceren en daarna in de 2e dia de animatie er uithalen en de eindstand laten staan?

EDIT: Zelfde als wat Hero of Time hierboven zegt.

[ Voor 22% gewijzigd door sypie op 16-09-2019 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:14

DeTeraarist

#Boots2Asses

Als alles rechtlijnig is(verplaatsen over een rechte lijn, vergroten, verkleinen, dat soort dingen), dan zou Morph inderdaad iets kunnen zijn. Maar waarschijnlijk wil je nog iets meer met slide 2 dan alleen het einde van de animaties laten zien?
Ik zou er denk ik voor kiezen om slide 1 en 2 te combineren. En dan de onderdelen van slide 2 te laten verschijnen met een animatie. Die kun je dan eventueel automatisch laten verschijnen na een pauze, of middels een klik.

edit: De animaties verwijderen is geen optie, het eindpunt is onderdeel van de animatie.

[ Voor 8% gewijzigd door DeTeraarist op 16-09-2019 20:50 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
DeTeraarist schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:49:
Als alles rechtlijnig is(verplaatsen over een rechte lijn, vergroten, verkleinen, dat soort dingen), dan zou Morph inderdaad iets kunnen zijn. Maar waarschijnlijk wil je nog iets meer met slide 2 dan alleen het einde van de animaties laten zien?
Ik zou er denk ik voor kiezen om slide 1 en 2 te combineren. En dan de onderdelen van slide 2 te laten verschijnen met een animatie. Die kun je dan eventueel automatisch laten verschijnen na een pauze, of middels een klik.

edit: De animaties verwijderen is geen optie, het eindpunt is onderdeel van de animatie.
Inderdaad, vanuit het eindpunt moet ik weer verder werken. En verwijderen is geen optie. De afbeeldingen staan dan weer op het startpunt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38

Tijntje

Hello?!

Voor mijn PowerPoint OCD (alles juiste plek en formaat) gebruik ik HAMMER, is een gratis tooltje
http://www.pptools.com/free/FAQ00002-THOR-The-Hammer.htm
THOR is a PowerPoint add-in that can memorize the size and position of any shape on a slide (or the size of the slide itself), then later "hammer" any other selected shape (or shapes) to the same size and position
For example, imagine that you've placed a logo on one slide and want to add the same or different logos to other slides. You want all of them sized and positioned identically so they don't appear to jump around when you transition from slide to slide.
If you've ever had to do this before, you already know that PowerPoint's not going to give you much help.

Andere die ik veel gebruik is een verbeterde Align tool
http://www.pptalchemy.co.uk/anchor.html
Alignment Tools In PowerPoint
The standard alignment tools in PowerPoint have always annoyed us! Select several shapes and align left edges and most of the shapes move. The "anchored" shape is rarely the one you intended!
This deceptively simple AddIn will save you a lot of frustration and streamline your work flow for a minimal outlay! Once installed there is NOTHING to see, your PowerPoint ribbon looks exactly as before!
Simply install the Addin with the provided installer to give you extra functionality with virtually no learning curve!
Select first the shape to be anchored followed by the other shapes.
Hold down SHIFT or CRTL and use the standard alignment tools for shapes or images. They work exactly as before EXCEPT the shapes align to the "anchor" shape! No more moving shapes back to where you want them!
Without SHIFT / CTRL the tools work exactly as before.
As a bonus holding down CTRL and SHIFT aligns to the anchor AND resizes all other shapes to the exact same size.

Wellicht kan het je helpen.

[ Voor 76% gewijzigd door Tijntje op 17-09-2019 09:40 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:19
Ik loop al lange tijd tegen hetzelfde probleem aan. Gelukkig zo ook een Italiaan. Hij met iets meer programeerskills. PPspliT. Gratiz.
Ik dupliceer vaak de slide en dan laat ik PPspliT de animaties in stukjes hakken. Per nieuwe slide heb je dan de voltooide animatie. Eigenlijk een perfect duplicaat, maar dan met de animaties voltooid, exact waar jij verder wilt gaan.
http://www.maxonthenet.altervista.org/ppsplit.php

Wow hij heeft zelfs een nieuwe versie gemaakt! (ik zit nog op 1.17 hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefferson
@Tijntje @bikkeltje1 Super bedankt! Met ppsplit heb ik mijn probleem op kunnen lossen!
Pagina: 1