Vreemd issue voeding/videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 10:35
Ben al de hele ochtend aan het testen, maar ik kom er even niet meer aan uit. Hopelijk dat iemand van jullie met een goed idee kan komen.

Situatie: heb uit mijn pc de voeding om systeem van maat van me te testen. Nu zet ik deze weer terug in mijn systeem een gaat die vreemd doen. Alle lampjes op mobo en videokaart gaan aan, maar na een tiental seconden gaan de lampjes op de videokaart uit en boot de machine ook niet door. Geen beeld op de monitor, ook geen bios dus.

Om te testen waar het mis gaat heb ik icm een andere pc wat testjes uitgevoerd:

Mijn videokaart in andere pc: boot prima
Andere voeding in mijn pc met mijn videokaart: boot niet
Andere voeding en andere gpu in mijn pc: boot prima

Het enige wat ik niet kan testen is de andere videokaart in mijn pc met mijn voeding, omdat ik het pcix 6pins kabeltje niet gevonden krijg van mijn voeding.

E.e.a. aan de testresultaten doen elkaar tegenspreken. Initieel dacht ik aan de voeding namelijk, maar met een andere voeding en mijn gpu boot hij ook niet. Ik ben even “at a loss”. Iemand nog een briljant idee wat ik zou kunnen testen wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Mana Wat is je systeem (alles merk en type, sowieso voeding en gpu)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
Hackus schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:16:
@Mana Wat is je systeem (alles merk en type, sowieso voeding en gpu)
Mijn systeem is een ryzen 2600 op een gigabyte x470 aorus mobo. Gpu is de gigabyte amd rx580 gaming 8gb. De voeding is een Be quiet! PURE POWER 10 500W CM.

Dit heeft altijd prima gedraaid, vond hem alleen traag bij opstarten. Duurde erg lang voordat bios splashscreen kwam. Daarn draaide het systeem altijd prima.

Het andere systeem is een wat oudere amd met een nvidia gtx680 gpu en een coolermaster 620w voeding.

[ Voor 18% gewijzigd door Mana op 16-09-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

videokaart wel goed aangesloten met voeding kabels ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
Hackus schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:10:
videokaart wel goed aangesloten met voeding kabels ?
Zeker, 1x 8 pins heeft ie nodig en die zat ook aangesloten. Ook de andere aansluiting voor pcix voeding op de modulaire voeding geprobeerd, maar dat maakt geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mana schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:18:
[...]

Zeker, 1x 8 pins heeft ie nodig en die zat ook aangesloten. Ook de andere aansluiting voor pcix voeding op de modulaire voeding geprobeerd, maar dat maakt geen verschil
Beeldscherm wel op de videokaart aangesloten en niet op moederbord ?
(alle kabels nakijken en goed aandrukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
Hackus schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:23:
[...]

Beeldscherm wel op de videokaart aangesloten en niet op moederbord ?
(alle kabels nakijken en goed aandrukken)
Zeker. Net nog eens getest. Voeding en gpu uit andere pc: werkt. Omwisselen voor mijn gpu: werkt niet. Alle lampjes gaan aan, maar na korte tijd gaan de lampjes op gpu uit en stoppen de fans van de gpu.

Zie:
YouTube: 16 september 2019

Vreemde is, mijn gpu werkt dan weer wel in de andere pc. Boot meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pagina: 1