Toon posts:

Onedrive blijft synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Adjo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:37

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Afgelopen week nieuwe pc gekocht en geinstalleerd (Windows 10 home).
Onedrive had ik al. Er stond ca. 85Gb zowel lokaal als in de cloud. Ik heb Onedrive weer naar dezelfde map verwezen (niet de standaardmap, maar op een D schijf).
Inmiddels is hij al zo'n vijf dagen aan het synchroniseren. Hij blijft hangen bij ruim 23.0000 documenten. Alle bestanden lijken wel zowel lokaal als in de cloud aanwezig te zijn.

Wat heb ik al gedaan:
- Onedrive synchornisatie pauzeren en weer aan zetten (advies van Microsoft)
- Opnieuw aanmelden bij Onedrive (advies van Microsoft)
- De bestanden lokaal gekopieerd naar een andere map (voor deze zekerheid) en vervolgens alle cloudbestanden verwijderd en opnieuw synchronisatie aangezet, vanuit de oorspronkelijke map (dus niet de kopiemap)

Tot nu toe allemaal zonder succes. hebben jullie hier ervaring mee en een oplossing voor?

Alle reacties

• genesis1650
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21-11 17:50
Bleef die bij mij inderdaad ook de eerste paar dagen doen, heel vreemd..
Oplossing die bij mij werkte, duurde alsnog ongeveer anderhalve dag:

Alle bestanden in de OneDrive-map even markeren met Ruimte Vrijmaken.
Dan haal je alleen de cloudgegevens van de bestanden op, en niet het complete bestand zelf, wat je echt nodig hebt kun je later dan downloaden wanneer je t gebruikt.

EDIT: Ruimte Vrijmaken: CTRL+A > R-click > Ruimte Vrijmaken

[Voor 8% gewijzigd door genesis1650 op 16-09-2019 10:03]

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
OK, ik ga het proberen. Maar dat betekent dus dat al mijn bestanden niet meer lokaal staan en alleen nog maar in de cloud?

• genesis1650
Yup, precies dat (dan komt er zo'n blauw wolkje naast te staan, in plaats van een groen vinkje)
Bij openen van een cloud-bestand wordt deze automatisch gedownload en lokaal opgeslagen. Dit blijft tot je weer ruimte vrijmaakt.

[Voor 40% gewijzigd door genesis1650 op 16-09-2019 11:20]

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Verwijdert windows dan ook de bestaande bestanden van je harde schijf?

• genesis1650
Volgens mij wel, anders zie ik geen logische functie voor deze mogelijkheid

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Ook hier bleef de synchronisatie hangen, dus ik heb toch maar Microsoft gebeld (drama qua wachttijd, >45 minuten!) en het is opgelost.

- Zorg dat je een lokale kopie van alle bestanden maakt in een andere map dan Onedrive
- Onedrive verwijderen van PC (inclusief het programma)
- Onedrive opnieuw gedownload en geïnstalleerd
- Bij eerste aanmelding direct verwezen naar de juiste doellocatie (LET OP: DEZE MOET LEEG ZIJN)
- en verovlgens de lokale kopie verplaatsen (of kopiëren voor de zekerheid) naar de lokale onedrive map. Deze synchroniseert vervolgens weer met de cloudruimte.

Ik denk dat de oorzaak van mijn probleem tweevoudig was:
1. Bij eerste aanmelding had ik niet meteen naar de juiste map verwezen, maar de standaardlocatie laten staan (waar ik hem zelf niet wil hebben)
2. De map waar ik vervolgens naar verwees, bevatte al een lokale kopie van alle bestanden die ook in de cloud stonden. Dat vond ie denk ik niet fijn.

[Voor 3% gewijzigd door Adjo op 16-09-2019 19:16]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee