Netwerkstreamer DAB+, FM, Spotify Connect en internetradio

Pagina: 1
Acties:
  • 8.012 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik zoek een?
Een networkstreamer die DAB+, FM, spotify connect en internetradio ondersteunt.

Wat is je budget?
Geen budget voor ogen. Huidige Rotel RT-12 laat het wat afweten, en kwam toevallig dit weekend de Argon Stream 3M tegen die dit alles biedt voor maar 189€.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
zie vorige vragen

Wat heb je zelf al gevonden?
De Argon Stream 3M. Ik wil mijn huidige versterke/luidsprekers eigenlijk behouden, maar mijn Tuner-streamer heeft nog geen Spotify Connect en de DAB+ gedraagt zich vreemd tegenwoordig.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er in vergelijkbare prijsklasse nog andere toestellen met toch een zekere minimum-kwaliteit.
Zijn er mensen die zo'n Argon Stream 3M hebben, die enkele vragen over de werking ervan kunnen beantwoorden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:35
DAB+ binnenshuis: daar is het niet echt voor bedoeld. Werkt hier vrijwel niet.

Ik ben zelf groot fan van de Yamaha MusicCast 20. Doet alles wat je wil dus ook Bluetooth, LAN & WiFi, goed geluid, goede app (zie ook reviews) en is in te zetten voor multiroom audio icm Yamaha speakers, receivers, subwoofers, soundbars.

Daarnaast is deze (en de grotere MusicCast 50) ook in te zetten als draadloze achter-surround speakers, zonder kwaliteitsverlies.

Mist trouwens wel FM/DAB+. Bedoeling is echt dat je hem via netwerk poort/wifi of anders BT verbindt.

Bij mij staat 1 in de slaapkamer, 1 in de werkkamer en die ene keer dat ik een dikke actiefilm of sci-fi kijk zet ik ze beide achter de bank. Ideaal.

Gisteren trouwens een Medion radio gehoord en ik was aangenaam verrast. Zie hier hun lineup. Deze hebben wel display (en nog scherp ook), FM, DAB+ net als de Argon en alle features. De LIFE E85040 heeft een flinke ingebouwde speaker waar echt geen "Medion" geluidje uitkomt en een heel mooi retro uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
Thanks voor je respons.
Ik heb echter echt geen Musiccast, Sonos, etc... van doen. Ik heb een Sonos Beam in de slaapkamer en baal echt van dat geluid.

Ik heb een Rotel versterker en B&W speakers dewelke ik wens te behouden. Ik heb alleen een nieuw ding nodig om Spotify en DAB+ op de installatie te krijgen. Die Argon heeft op papier alle functies die ik nodig heb, maar gebruikerservaringen zijn er blijkbaar niet. Ik zou vooral graag weten of ie een beetje handig in gebruik is...
Ik ga ook eens in de Medion kijken, goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-04 18:43
Radio 3sixty van teufel.. Top ding met een top geluid. Zit alles op wat je moet hebben.

https://www.teufelaudio.nl/stereo/radio-3sixty-p16568.html

[ Voor 26% gewijzigd door harley2009 op 17-09-2019 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:32
Yamaha heeft ook de Pricewatch: Musiccast WXAD10, die biedt internet radio, bluetooth, Spotify en meer, en is bedoeld om op bestaande systemen aan te sluiten. In huis is internet radio een prima alternatief voor FM en DAB+. Deze oplossing is goedkoper dan het Hifi Klubben apparaat.

[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 17-09-2019 13:53 ]

• Bert O.
Thanks voor jullie respons.
Teufel is duurder, groter (ik heb geen speakers nodig) en heeft geen afstandsbediening, dus wss ook niet compatibel met Harmony remote...
Yamaha heeft geen FM en DAB, dus komt sowieso niet in aanmerking.

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-04 18:43
Bert O. schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:12:
Thanks voor jullie respons.
Teufel is duurder, groter (ik heb geen speakers nodig) en heeft geen afstandsbediening, dus wss ook niet compatibel met Harmony remote...
Yamaha heeft geen FM en DAB, dus komt sowieso niet in aanmerking.
De teufel heeft zeker wel een afstandsbediening. Kunt een app downloaden op je telefoon , werkt perfect.. Maar Dab voor binnen is niet echt geweldig. Kunt dan beter gaan voor internet radio..

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zou met de huidige stand der techniek alleen DAB+ als eis nemen als je de radio veel onderweg meeneemt, zoals in de auto of bij een wereldontvanger; of wanneer je op de luisterplek geen coax of utp kabel hebt liggen. Wanneer je een coax verbinding hebt, kun je de radiozenders van je tv-provider beluisteren. Wanneer je utp hebt liggen, kun je met TuneIn duizenden zenders van de hele wereld beluisteren. In beide gevallen zit je niet te klooien met ontvangst die wegvalt. Ik zou dan ook FM en DAB+ laten vallen als eis en eigenlijk alles dat zich "premium hifi streamer" noemt ook. Dat zijn vaak apparaten die prima werken, maar de hoofdprijs vragen, terwijl het veel goedkoper en net zo goed of zelfs beter kan. Denk dat je tussen de 0 en 150 keus genoeg hebt. Gramofon had er bijv. 1 die goede recensies kreeg, maar ik zie nergens meer waar je hem kunt kopen. De Chromecast (normaal, ultra of audio) kan je ook gebruiken, maar die moet je dan wel aansturen met je telefoon of tablet. Iets daarboven kun je kijken naar de Yamaha WXAD-10, Technisat DigitRadio 110 IR of Imperial DABMAN i400.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 19-09-2019 00:41 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Bert O.
Thanks, die Technisat en de Dabman ga ik ook eens bekijken.

Ik respecteer ieders mening, maar sorry, ik vind internetradio niet gebruiksvriendelijk op een vast toestel. Ik zap nogal graag, en daarvoor is Internetradio echt te traag. De radiozenders op de digitale TV kan ik ook beluisteren, maar daarvan is de keuze dan weer te beperkt.
Chromecast heb ik ook, maar dan moet de TV telkens opstaan, en ook weer met app of pc te bedienen... Dat vind ik geen afstandsbediening... Afstandsbediening moet bovendien vervangbaar zijn door Harmony...

DAB+ werkt hier binnen perfect. Ik heb alle Vlaamse zenders en als ik een beetje in de buurt van het raam zit heb ik bovendien de RTBF, en ik geloof 3 Nederlandse pakketten.
FM heeft wel te kampen met storingen, maar met de antenne op de goeie plek... Ik vind sommige lokale radio's nu eenmaal ook leuk. En ja, die hebben ook een stream...

Gramofon heb ik gehad enkele jaren geleden, maar zeer beperkt in mogelijkheden...

[ Voor 17% gewijzigd door Bert O. op 19-09-2019 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 22:32
Is de Yamaha CD-NT670D niet een speler die aan al jouw wensen voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Bert O. Dat zijn goede argumenten voor wel DAB+ te nemen ;) Ik ben zelf prima tevreden met TuneIn en ervaar het zoeken of zappen ook als lastig, maar omdat ik dat bijna nooit doe, is dat niet erg en weegt het voordeel van de "goede verbinding" en prima kwaliteit ruimschoots op tegen het onhandige gebruik. Denk dat die Technisat dan wel eens een heel leuk apparaat voor je kan zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
@mikkip zeker, maar nogal prijzig. Als ik die richting uit zou gaan, zou ik ineens een nieuwe AV receiver kopen met al deze functies erin zoals Yamaha en Pioneer er hebben. Maar eigenlijk wil ik geen afscheid nemen van m'n Rotel versterker...

@Jorgen Technisat biedt inderdaad ook alles wat ik nodig heb... Zal ze dit weekend eens aan een vergelijkende studie onderwerpen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr87
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik zou ook zeker kijken naar de iEast opties. Hebben een eigen app waar je je favoriete, wereldwijde radiostations kan opstaan en een optische uitgang.

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
Volgens mij is dit apparaatje wat je zoekt (excl DAB & FM), Waar heb je dat voor nodig als je een paar duizend zenders en Spotify hebt?

[ Voor 22% gewijzigd door Comp User op 12-11-2020 09:46 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

• Bert O.
Comp User schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:44:
Volgens mij is dit apparaatje wat je zoekt (excl DAB & FM), Waar heb je dat voor nodig als je een paar duizend zenders en Spotify hebt?
Bedankt voor je reactie, maar...

Zoals in mijn vorige reacties aangegeven wil ik die DAB+ net wel...

Het product dat je adviseert is bovendien niet verkrijgbaar.
Uiteindelijk heb ik me een nieuwe Yamaha Avantage receiver aangekocht die alles biedt wat ik wenste en waar ik ruim een jaar later nog uitermate tevreden mee ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
Bert O. schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:53:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar...

Zoals in mijn vorige reacties aangegeven wil ik die DAB+ net wel...

Het product dat je adviseert is bovendien niet verkrijgbaar.
Uiteindelijk heb ik me een nieuwe Yamaha Avantage receiver aangekocht die alles biedt wat ik wenste en waar ik ruim een jaar later nog uitermate tevreden mee ben!
Krijg er vandaag één binnen, maar ik zag ook nog eens te laat dat het al een ouder verzoek was :O

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BatMutsje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-10-2024
martyw schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:50:
Yamaha heeft ook de Pricewatch: Musiccast WXAD10, die biedt internet radio, bluetooth, Spotify en meer, en is bedoeld om op bestaande systemen aan te sluiten. In huis is internet radio een prima alternatief voor FM en DAB+. Deze oplossing is goedkoper dan het Hifi Klubben apparaat.
Is dit (of de Teufel 3sixty) een redelijk optie om aan te sluiten op ons huidige stereosysteem?

We hebben momenteel nog zo'n oude grote bak (inclusief casettespeler, cd-spelers, FM radio et cetera). We willen deze vervangen, maar hierbij wel gebruik maken van de huidige speakersets (zowel binnen als buiten). Hiervoor hebben we reeds een "tussenstuk" als verbinding tussen de stereo set en de speakers.

We willen het nieuwe systeem gebruiken voor radio en het afspelen van nummers via Spotify.

Graag hoor ik jullie ervaringen en of jullie tips hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert O.
@BatMutsje Je kan beide toestellen niet vergelijken.

De Teufel 3sixty is een alleenstaand toestel met luidsprekers ingebouwd. Een leuke gimmick dat die bovenop het toestel zit en zogenaamd 360° rondom geluid uitstraalt, maar dat lijkt mij vooral leuke marketing eerder dan dat je er een 'beter' geluid door ervaart. Het toestel biedt aardig wat mogelijkheden, is weliswaar niet spotgoedkoop maar Teufel is ook niet de eerste de beste. Ik heb het toestel zelf nog niet getest of gezien of gehoord, maar ik denk dat het een leuke aanwinst is voor in de werkkamer, badkamer, keuken,...
Behoudens vergissing kan je dit toestel echter niet aansluiten op je bestaande luidsprekers of versterker,...

De Yamaha daarentegen is een toestel om moderne internet-dingen (Spotify e.d.) te koppelen aan je "oude" versterker. Ideaal als je bijvoorbeeld 20 jaar geleden geinvesteerd hebt in een goede versterker en luidsprekers die nog perfect in orde zijn, maar je wil daar nu toch internetradio op kunnen luisteren.
Deze WXAD10 heeft geen ingebouwde luidsprekers of versterker. Je moet 'm dus altijd aansluiten op een andere versterker met een analoge ingang. Er zit overigens ook geen FM of DAB+ in, dus als je zegt radio, dan hoop ik dat je internetradio bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Fwiw: ik heb die Roberts Rs1 vandaag besteld bij Amazon, was gewoon op voorraad bij een aanbieder op hun platform. Voor 25 euro was dat redelijk een nobrainer als ik zag wat ie elders (ooit) kostte :)
Wordt sinterklaascadeautje ws, dus na 5 dec kan ik laten weten hoe ie bevalt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Sybr87 dit topic was al meer dan een jaar oud. Naar boven schoppen heeft dan niet zoveel zin meer aangezien TS dan waarschijnlijk al wel en iets gekocht heeft. Dit topic sluit ik daarom.

@BatMutsje beter kun je voor jouw vraag even een eigen topic openen. :)

Select * from fish

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.