BDS580 2.1 surround aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Hoi, ik overweeg m'n huidige 2.1 receiver te vervangen door een HK BDS580 5.1 receiver. Ik wil deze alleen in eerste instantie als 2.1 set gaan gebruiken. Ik vraag me daarom met af of de BDS580 dan ook als 2.1 "surround" is in te stellen.

In de handleiding lees ik hierover niets, maar zie ik wel dat de BDS580 en BDS280 verschillende codecs ondersteunen. BDS580 ondersteunt DTS-HD en DD True HD digital Plus én prologic II, terwijl de 2.1 variant DTS digital surround en DD True HD digital plus codecs heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand hier helderheid in verschaffen? Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 11:37

Nibbz

Postmaster General

Bedoel je of hij een AC3/DTS bron downmixed naar stereo?

Dat neem ik aan van wel toch? Mijn stok oude Sony doet dat ook. Met verschillende modi, kun je een surround input (AC3 of DTS) in stereo beluisteren.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
Dat hoop ik ook, maar was niet precies wat ik bedoelde.
Mijn huidige 2.1 receiver heeft instelling voor stereo, maar ook virtual surround. Dit geeft een redelijke surround beleving. De vraag is of de BDS580 ook in staat is om bij een 2.1 opstelling (virtual) surround te bieden.

[ Voor 4% gewijzigd door RoyTerWelle op 15-09-2019 22:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:09

FeaR

In GoT we trust

Geen antwoord op je vraag, ik kan het namelijk ook niet in de handleiding vinden maar wel een ander puntje: welk 2.1 systeem heb je nu? De "gekozen" Harman Kardons kunnen namelijk geen 2.1 van een all-in-one setje aan. Mogelijk dat het niet speelt maar even voor de zekerheid (je zal namelijk niet de eerste zijn die dat wil gaan doen). De vraag die bij mij ook naar boven komt: kan je de 580S wel instellen dat er maar 2.1 speakers worden gebruikt? Bij alle home cinema receivers kan dat, maar in de handleiding van de 580S krijg ik het niet gevonden. Moet wel worden gezegd dat er in de hele handleiding niets wordt gerept over wat er in het Setup Menu staat en ingesteld kan worden, alleen dat het menu er is.
RoyTerWelle schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:22:
In de handleiding lees ik hierover niets, maar zie ik wel dat de BDS580 en BDS280 verschillende codecs ondersteunen. BDS580 ondersteunt DTS-HD en DD True HD digital Plus én prologic II, terwijl de 2.1 variant DTS digital surround en DD True HD digital plus codecs heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand hier helderheid in verschaffen? Dank alvast.
De handleiding (voor alle modellen gelijk) en de spec sheets zijn apart en spreken elkaar tegen. De handleiding van de BDS xxx zegt
  • Dolby TrueHD en Dolby Digital Plus (+) - "Alleen BDS 280S"
  • DTS Surround - "Alleen BDS 280S"
  • DTS HD - "Alleen BDS 580S"
  • Dolby TrueHD, Dolby Digital, Dolby Digital Plus (+) en Dolby Pro Logic - Alleen BDS 580S
Kijk je echter in de specsheet:
280S
Audio Formats:
Dolby® Digital, Dolby® Digital Plus,Dolby® TrueHD®, DTS Digital®, PCM, WMA (DRM-freeversion only): WMA9, CBR @192kbps, VBR @355kbps,
MP3: 32kbps – 320kbps bitrates, including variable bitrate encoding
580S
Audio Formats:
Dolby® Digital, Dolby® Digital Plus,Dolby® TrueHD®, DTS Digital®, PCM, WMA (DRM-freeversion only): WMA9, CBR @192kbps, VBR @355kbps
MP3: 32kbps – 320kbps bitrates, including variable bitrate encoding
Ofterwel, geen verschil. Enige is dat beide geen DTS HD Audio doen volgens de handleiding. Nu zal je dan de core uit die track pakken en gewoon DTS hebben maar het mist wel. Ik mis ook Pro Logic bij de 580S uit de handleiding die wel in de spec-sheet staat. Daar heeft de 580S wel iets aan aangezien deze surround is en dan dus van twee kanalen pseudo surround kan maken over de vijf kanalen. Dat is overigens niet waar jij op doelt, dit is surround van stereo met alle speakers aangesloten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
Ik heb nu een BDS400/230.
Wat bedoel je met "De "gekozen" Harman Kardons kunnen namelijk geen 2.1 van een all-in-one setje aan.'?

[ Voor 67% gewijzigd door RoyTerWelle op 15-09-2019 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:09

FeaR

In GoT we trust

RoyTerWelle schreef op zondag 15 september 2019 @ 23:00:
Ik heb nu een BDS400/230.
Wat bedoel je met "De "gekozen" Harman Kardons kunnen namelijk geen 2.1 van een all-in-one setje aan.'?
Dan moet het lukken, de huidige set heeft ook een actieve subwoofer. Ik doelde er op dat velen een all-in-one home cinema hebben met passieve subwoofer en denken die om te zetten naar een nieuwe receiver. In verband met de passieve subwoofer gaat dat niet. Ik wilde even peilen of we hier die kant ook niet op gingen. Dat is dus niet het geval.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
FeaR schreef op maandag 16 september 2019 @ 00:07:
[...]

Dan moet het lukken, de huidige set heeft ook een actieve subwoofer. Ik doelde er op dat velen een all-in-one home cinema hebben met passieve subwoofer en denken die om te zetten naar een nieuwe receiver. In verband met de passieve subwoofer gaat dat niet. Ik wilde even peilen of we hier die kant ook niet op gingen. Dat is dus niet het geval.
Dit gaat inderdaad goed met de actieve sub erbij.

Blijft nog wel steeds de vraag of de BDS580 in staat is om virtual surround over een 2.1 opstelling te leveren of dat deze alleen surround over 5 speakers kan leveren. Zal ook bij Harman de vraag nog eens neerleggen, tenzij iemand meer inzicht kan geven in de setup mogelijkheden van e BDS580S.

• RoyTerWelle
Even een update vanuit Harman Kardon support:
De BDS 580S heeft een ingebouwde versterker dus deze versterkt normaliter passieve speakers die erop aangesloten worden.
Bij deze overleg ik even met onze technische afdeling of een actieve subwoofer mogelijk is en of dat deze BDS dan ook Virtual Surround ondersteunt.
Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
Volgens de HK support blijkt de 580S dus geen support te bieden voor 2.1 (Virtual) surround:
Indien uw huidige subwoofer bedraad is, kunt u deze zonder problemen aansluiten op de BDS 580S.
Echter ondersteunt de BDS 580S geen Virtual Surround aangezien dit een True Surround systeem is, waarbij een 5.1 opstelling mogelijk is.
Uw oude BDS is een 2-kanaals systeem die inderdaad surround sound simuleerde.

De BDS 580S ondersteunt wel Virtual Surround op een aangesloten koptelefoon.
Pagina: 1