Geen antwoord op je vraag, ik kan het namelijk ook niet in de handleiding vinden maar wel een ander puntje: welk 2.1 systeem heb je nu? De "gekozen" Harman Kardons kunnen namelijk geen 2.1 van een all-in-one setje aan. Mogelijk dat het niet speelt maar even voor de zekerheid (je zal namelijk niet de eerste zijn die dat wil gaan doen). De vraag die bij mij ook naar boven komt: kan je de 580S wel instellen dat er maar 2.1 speakers worden gebruikt? Bij alle home cinema receivers kan dat, maar in de handleiding van de 580S krijg ik het niet gevonden. Moet wel worden gezegd dat er in de hele handleiding niets wordt gerept over wat er in het Setup Menu staat en ingesteld kan worden, alleen dat het menu er is.
RoyTerWelle schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:22:
In de handleiding lees ik hierover niets, maar zie ik wel dat de BDS580 en BDS280 verschillende codecs ondersteunen. BDS580 ondersteunt DTS-HD en DD True HD digital Plus én prologic II, terwijl de 2.1 variant DTS digital surround en DD True HD digital plus codecs heeft.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand hier helderheid in verschaffen? Dank alvast.
De handleiding (voor alle modellen gelijk) en de spec sheets zijn apart en spreken elkaar tegen. De handleiding van de BDS xxx zegt
- Dolby TrueHD en Dolby Digital Plus (+) - "Alleen BDS 280S"
- DTS Surround - "Alleen BDS 280S"
- DTS HD - "Alleen BDS 580S"
- Dolby TrueHD, Dolby Digital, Dolby Digital Plus (+) en Dolby Pro Logic - Alleen BDS 580S
Kijk je echter in de specsheet:
280S
Audio Formats:
Dolby® Digital, Dolby® Digital Plus,Dolby® TrueHD®, DTS Digital®, PCM, WMA (DRM-freeversion only): WMA9, CBR @192kbps, VBR @355kbps,
MP3: 32kbps – 320kbps bitrates, including variable bitrate encoding
580S
Audio Formats:
Dolby® Digital, Dolby® Digital Plus,Dolby® TrueHD®, DTS Digital®, PCM, WMA (DRM-freeversion only): WMA9, CBR @192kbps, VBR @355kbps
MP3: 32kbps – 320kbps bitrates, including variable bitrate encoding
Ofterwel, geen verschil. Enige is dat beide geen DTS HD Audio doen volgens de handleiding. Nu zal je dan de core uit die track pakken en gewoon DTS hebben maar het mist wel. Ik mis ook Pro Logic bij de 580S uit de handleiding die wel in de spec-sheet staat. Daar heeft de 580S wel iets aan aangezien deze surround is en dan dus van twee kanalen pseudo surround kan maken over de vijf kanalen. Dat is overigens niet waar jij op doelt, dit is surround van stereo met alle speakers aangesloten.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.