Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computercrackling door speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Momenteel ben ik mijn nieuwe studio op zolder aan het inrichten. Ik heb afgelopen december een nieuwe PC gekocht en gebruik KRK speakers. Nu heb ik het probleem dat ik crackling / interference door mijn speakers heb.

Het gebeurt niet als ik de speakers aansluit via smartphone oid. Ook koptelefoon in de computer gaat prima.

Ik denk zelf dat het te maken heeft met aardlus / groundloop... maar zodra ik mijn speakers via een haspel aansluit via hetzelfde stopcontact, dan stopt het probleem. Helaas is een haspel gevaarlijk.

Iemand die mij kan wijzen op een oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2019 20:03 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-09-2019 21:18)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Sowieso, een dediacted audio interface is wat mij betreft wel een pre. Alleen de latency van de betere asio drivers is genoeg, om het nog maar niet over de kwaliteit ad/da converters te hebben. Of een interface je ruisprobleem gaat oplossen weet ik niet, maar ongeaard je speakers aansluiten is geen enkel probleem, al helemaal niet als je daarmee het probleem oplost.

Toch is er voor dit soort problemen nog een andere oplossing: Een ground loop isolator. zie:

https://www.google.com/sh...7dVelDiJgtORoC-CkQAvD_BwE

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Alle reacties

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:52

BCC

Aansluiten met xlr zou moeten helpen. Of op hetzelfde stopcontact uiteraard.

[ Voor 34% gewijzigd door BCC op 15-09-2019 20:07 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Aarde doortrekken naar zolder lijkt mij?
Hoe heb je alles aangesloten, zijn het monitoren, externe audiointerface?
Kortom, beschrijf de situatie eens wat beter.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:27

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:01:
Ik denk zelf dat het te maken heeft met aardlus / groundloop... maar zodra ik mijn speakers via een haspel aansluit via hetzelfde stopcontact, dan stopt het probleem. Helaas is een haspel gevaarlijk.

Iemand die mij kan wijzen op een oplossing?
Dat klinkt inderdaad alsof het probleem een aardlus is. Ik weet niet hoe ver je versterker van je PC af staat, maar het makkelijkste lijkt me dan om ze op dezelfde stekkerdoos aan te sluiten. Dat zou de aardlus moeten elimineren.

Waarom is een haspel gevaarlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 15-09-2019 20:24 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
De stroom op zolder is geaard. Komt wel uit 1 stroompunt. gesplits naar 4 stroompunten in m'n kamer.
Ik gebruik momenteel geen externe audiointerface.

KRK's zijn aangesloten met Minijack vanuit computer naar jack per speaker

Ik heb geleerd dat een onuitgerolde haspel warm kan worden en gevaarlijk is?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2019 20:26 ]

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 19:00
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:22:

Klopt, als je er grootverbruikers aan hangt. Zo hebben wij eens een kabelhaspel gesmolten met een gourmetstel :P

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik weet niet hoeveel stroom die speakers van je trekken maar ik denk dat dat wel meevalt.

Een kabelhaspel is natuurlijk wel smerig als permanente oplossing. Dan komen we terug op mijn advies in m'n vorige comment: wat weerhoud je ervan om je PC en speakers gewoon op dezelfde stekkerdoos aan te sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Compizfox schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:33:
[...]

Ik weet niet hoeveel stroom die speakers van je trekken maar ik denk dat dat wel meevalt.

Een kabelhaspel is natuurlijk wel smerig als permanente oplossing. Dan komen we terug op mijn advies in m'n vorige comment: wat weerhoud je ervan om je PC en speakers gewoon op dezelfde stekkerdoos aan te sluiten?
Dit heb ik gedaan, maar dit helpt niet.
Wellicht een optie om mijn speakers op een ongeaard stekkerdoos in te prikken?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07
- heb je een tweede set audioaansluitingen op je PC (voorzijde/achterzijde) en die óók uitgeprobeerd of die hetzelfde doen?
- klinkt gek maar werkt in sommige niet goed geaarde situaties: draai de netstekker van de speakers eens om.

Verwijderd

Topicstarter
Poort voorin werkt ook niet helaas.
De tweede snap ik niet helemaal...

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 21:51
https://www.popschoolmaas...llege_brom_kraak_ruis.php

Een enkele keer helpt het om de netstekker van een audioversterker andersom in het stopcontact te steken.

[ Voor 46% gewijzigd door Zap_pa op 15-09-2019 21:50 ]

Verwijderd

KRK's zijn aangesloten met Minijack vanuit computer naar jack per speaker
Geef eens antwoord op mijn vraag, zijn dit monitoren van KRK?
Zo ja, dan heb je 2 monitoren aan een ongebalanceerde uitgang hangen. Dat geeft altijd storing.
Je hebt een audio interface met een balanced uitgang nodig. Daarnaast bij voorkeur XLR kabels gebruiken.
https://www.bax-shop.nl/b...-aansluitingen-uitgelegd/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2019 07:38 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:41:
[...]

Dit heb ik gedaan, maar dit helpt niet.
Wellicht een optie om mijn speakers op een ongeaard stekkerdoos in te prikken?
Als die kabelhaspel werkte zou een stekkerdoos ook moeten werken, tenzij die kabelhaspel ongeaard is.

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 13:33

Cidious

The Bloody Gent

Allemaal leuke suggestisch maar helaas is het een grote kans dat het Windows 1903 is momenteel. Ik heb er zelf ook last van evenals vele anderen.

Ik heb ALLES geprobeerd. Hardware matig en software matig maar helaas is het wachten op een Windows update.

Probeer Latency Mon te draaien en kijken wat er naarboven komt. Meestal geeft de nVidia kaart problemen en de laatste AMD drivers ook.

Terug rollen naar 1809 zal het oplossen maar dan mis je belangrijke updates voor Ryzen 3000 mocht je Ryzen 3000 draaien.

Hier wat achtergrond informatie:

https://www.techpowerup.c...nt-managed-to-fix.258611/

Type maar eens in Google: 'Windows 1903 audio' en je zal zien je bent niet de enige. Drama met Microsoft! Gooien update na update eruit zonder zorgvuldig te testen.

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

• Renault
Treedt het crackling effect ook op als je je koptelefoon aansluit op de PC op de aansluiting die je gebruikt voor de speakerset?
(Dan weten we of de combinatie met de KRK-speakerset met zijn netvoeding van invloed zijn op de storing.)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoe worden de speakers versterkt, heeft iedere speaker zijn eigen interne versterker?
Heb hetzelfde bij de veter gehad met gekraak dat over maanden steeds luider werd, dat kwam door een defecte voorversterker print in mijn audio versterker. Een telefoon geeft geen storing af dus dan hoor je het niet.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Er treed geen storing op met de koptelefoon.
De KRK's hebben een eigen versterker (ingebouwd in speaker)

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-11 13:33

Cidious

The Bloody Gent

je kan mijn info negeren. Maar velen worstelen met dit probleem je kan blijven zoeken net als ik en velen. Succes. :)

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Verwijderd

Topicstarter
Net even geprobeerd een niet geaard verlengdoos te gebruiken. Daarin mijn KRK's geplugged. Nu treed er geen ruis op.

De enige vraag die ik nu heb, is dit gevaarlijk?
Niet geaard verlengdoos in geaard stopcontact en daarin mijn 2 KRK's...

Sowieso ga ik met een externe audio interface deze week nog testen (+ xlr).

• Renault
dat kan geen kwaad mits de speakers uitwendig geen aanraakbare metalen delen hebben,

Acties:
  • Beste antwoord

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Sowieso, een dediacted audio interface is wat mij betreft wel een pre. Alleen de latency van de betere asio drivers is genoeg, om het nog maar niet over de kwaliteit ad/da converters te hebben. Of een interface je ruisprobleem gaat oplossen weet ik niet, maar ongeaard je speakers aansluiten is geen enkel probleem, al helemaal niet als je daarmee het probleem oplost.

Toch is er voor dit soort problemen nog een andere oplossing: Een ground loop isolator. zie:

https://www.google.com/sh...7dVelDiJgtORoC-CkQAvD_BwE

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ook een USB audio interface aangesloten. Ook dat werkt als een trein!
Geen storing meer als ik de stroomkabels in de muur prik.
Pagina: 1