Toon posts:

Laptop gezocht onder 900€ (gamen/films,...)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vinny98
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 02-12 11:20
Hey tweakers.

Dus ik heb nu een budget aangezien ik mn macbook air verkocht heb. Ik vond het best wel een oke laptop maar ik wil toch een waar ik wat deftig op kan gamen. Ik zou er graag mee de nieuwste games kunnen spelen (Moet daarom niet op ultra). Een fijn scherm om films op te zien kan ik ook appreciëren.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral Gamen, daarbuiten ook films bekijken, Netflix, muziek beluisteren en mijn foto's op kunnen organiseren.

Wat is je budget?
Rond de 800 - 900€, ik heb niet zo veel geld en de 1000 vind ik net iets te veel.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Heel soms met mijn studies, dus een lichtere laptop is best fijn maar is nu niet zo belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De lenovo S540 review die ik op tweakers las zag er wel interessant uit, hij is alleen wel niet gespecificeerd in games dus daarmee twijfel ik wat.

Ik ben gewoon eens benieuwd of er meerdere opties zijn waar ik eens kan tussen kijken, nieuwere modellen van laptops zijn ook interessanter. Vooral met wat up to date grafische kaart. Daarom dacht ik aan de Lenovo S540.

Alvast bedankt Tweakers!

Beste antwoord (via vinny98 op 18-09-2019 13:39)

• Decomputergids
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 01-12-2020
Beste vinny98,

Ik heb wat rondgekeken voor je.
Voor €750 heeft asus al een mooie aanbieding er zit een gtx 1050, quadcore i5 en 512Gb ssd.

Voor iets minder, €729, heb je een tegenhanger van team rood. Voordeel van de Rx 560x, is dat deze 4gb gddr5 heeft, ipv de 2Gb van de gtx 1050. Daarnaast is de processor een betere multitasker.

Verder heeft Lenovo voor €730, een gelijke config aan de Asus, alleen een veel snellere processor, maar een kleinere ssd.

De tegenhanger van Asus, kost €799 en heeft een iets grotere ssd.

Lenovo heeft vervolgens voor €829 een iets snellere gpu, maar wel weer een tragere processor en minder opslag (256Gb)

Voor €900 heeft Asus de snelste gpu van alle bovenstaande laptops, daarnaast ook ssd én hdd opslag, maar niet de snelste cpu.

Lenovo heeft voor hetzelfde bedrag echter de snelste cpu en gpu, daarnaast ssd én hdd opslag en in mijn ogen een goed uiterlijk voor een multimedia/game laptop.

Dus als je de beste performance wilt hebben én je hele budget wilt gebruiken, zal ik de bovenstaande Lenovo aanraden.

[Voor 3% gewijzigd door Decomputergids op 17-09-2019 18:11. Reden: Linkje vergeten]

De computer gids

Alle reacties

• PatrickPR
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:53
Als je toch al naar Lenovo kijkt is dit misschien iets?
pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK0091MH)
Valt precies binnen budget, en ter vergelijking met de S540 krijg je een volwaardige Geforce 1650, 1TB meer opslag en een i5-H processor in plaats van een i5-U. Iets minder zuinig, maar wel iets meer performance.

Ik heb die L340 ook en is echt een prima laptop. Lenovo heeft de laatste tijd erg veel performance voor het geld.

• vinny98
Ziet er idd wel goed uit! Is die ook uitbreidbaar als de s540? Of is het what you buy is what you get?

• PatrickPR
Wat bedoel je precies met uitbreidbaarheid van de S540? Volgens de review van Tweakers is het geheugen wel uitbreidbaar, maar verlies je dan de dual channel configuratie. Daarnaast heeft de S540 geen ethernetpoort maar wel een kaartlezer.

Bij de L340 draait het geheugen in single channel want er zit maar 1 bankje in, deze is wel uit te breiden. Qua performance merk ik dit niet echt. De L340 heeft wel een ethernetpoort, maar weer geen kaartlezer.

Ik heb ook getwijfeld tussen deze twee laptops. Uiteindelijk voor de L340 gegaan vanwege de cpu, gpu en ethernetpoort. En ik heb er een simpele SD kaartlezer bijgekocht.

• nXXt
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 03-12 20:11

nXXt

Carpe omnia

Zit er een bankje van 8 GB in en kun je daar nog een tweede van 8 GB naast plaatsen?

Hoe ik het tot op heden steeds las is dat ook daar een bankje van 4GB vast zou zitten, dus vergelijkbaar als die S540.

[Voor 9% gewijzigd door nXXt op 17-09-2019 11:28]

• PatrickPR
Voor de duidelijkheid
S540: uit de doos 8GB, 4GB vast gesoldeerd op het mobo, 1 verwisselbaar bankje met 4GB. Dual channel
L340: uit de doos 8GB, 1 verwisselbaar bankje met 8GB. Single channel.

Beide zijn dus uitbreidbaar. Bij de S540 kun je het bankje eruit halen en vervangen door een grotere. Je verliest dan dual channel configuratie. Bij de L340 kun je ook het bankje vervangen door een grotere, omdat het toch al single channel was verlies je hier niets.

• nXXt
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 03-12 20:11

nXXt

Carpe omnia

PatrickPR schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:19:
Voor de duidelijkheid
S540: uit de doos 8GB, 4GB vast gesoldeerd op het mobo, 1 verwisselbaar bankje met 4GB. Dual channel
L340: uit de doos 8GB, 1 verwisselbaar bankje met 8GB. Single channel.

Beide zijn dus uitbreidbaar. Bij de S540 kun je het bankje eruit halen en vervangen door een grotere. Je verliest dan dual channel configuratie. Bij de L340 kun je ook het bankje vervangen door een grotere, omdat het toch al single channel was verlies je hier niets.
Geheel helder nu! Na wat grasduinen begon dit idee ook bij mij te ontstaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Decomputergids
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 01-12-2020
Beste vinny98,

Ik heb wat rondgekeken voor je.
Voor €750 heeft asus al een mooie aanbieding er zit een gtx 1050, quadcore i5 en 512Gb ssd.

Voor iets minder, €729, heb je een tegenhanger van team rood. Voordeel van de Rx 560x, is dat deze 4gb gddr5 heeft, ipv de 2Gb van de gtx 1050. Daarnaast is de processor een betere multitasker.

Verder heeft Lenovo voor €730, een gelijke config aan de Asus, alleen een veel snellere processor, maar een kleinere ssd.

De tegenhanger van Asus, kost €799 en heeft een iets grotere ssd.

Lenovo heeft vervolgens voor €829 een iets snellere gpu, maar wel weer een tragere processor en minder opslag (256Gb)

Voor €900 heeft Asus de snelste gpu van alle bovenstaande laptops, daarnaast ook ssd én hdd opslag, maar niet de snelste cpu.

Lenovo heeft voor hetzelfde bedrag echter de snelste cpu en gpu, daarnaast ssd én hdd opslag en in mijn ogen een goed uiterlijk voor een multimedia/game laptop.

Dus als je de beste performance wilt hebben én je hele budget wilt gebruiken, zal ik de bovenstaande Lenovo aanraden.

[Voor 3% gewijzigd door Decomputergids op 17-09-2019 18:11. Reden: Linkje vergeten]

De computer gids

• vinny98
Oke bedankt! Zeer duidelijk en mooi lijstje!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee