Toon posts:

Audio speelt af door microfoon van headset

Pagina: 1
Acties:

• JoepD
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23-11 19:36
Ik heb laatst voor iemand een pc in elkaar gezet op basis van de pricewatch: Gigabyte B450M S2H (rev. 1.0). Het betreft Windows 10 Pro met de laatste drivers direct van de Gigabyte website.

Nu zit ik met het volgende probleem: zijn headset (4-polige jack gesplit naar 2x 3-polige jack, rechtstreeks in het moederbord) 'speelt' audio af in plaats van de microfoon. M.a.w.: in Voicerecorder/Discord/Teamspeak hoor je de audio output van zijn pc en daarnaast ook nog heel zacht zijn echte microfoongeluid. Op mijn laptop werkt de headset wel normaal als ik rechtstreeks de 4-polige jack erin steek.

Omdat ik dacht dat dit een driverprobleem was heb ik Windows opnieuw geinstalleerd en vervolgens via Windows Update alles automatisch laten gaan. Dit lostte het probleem niet op. Ik heb daarna mijn eigen headset getest (ook 4-polig naar 2x 3-polig gesplit) en die werkte wel gewoon.

Google leverde me helaas ook geen oplossing. Daar werd voornamelijk gezegd dat het uitschakelen van 'Stereo Mix' en 'listen to this device' in de geluidsinstellingen de oplossing zou moeten zijn. Deze waren beide al uitgeschakeld. Ik heb verder ook gewoon de juiste input/output devices geselecteerd.

Iemand enig idee? Alvast bedankt.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
TRRS voor headsets komt in twee varianten: OMTP en CTIA. Verschil is de aansluitingen voor massa en microfoon. Mogelijk is de splitter van het andere type dan de gebruikte headset.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:27

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

JoepD schreef op zondag 15 september 2019 @ 18:26:
Ik heb daarna mijn eigen headset getest (ook 4-polig naar 2x 3-polig gesplit) en die werkte wel gewoon.
Heb je ook jouw verloopstukje op zijn headset getest en/of vice-versa? ;)

Zoals @hcQd al aangeeft zijn er 2 variaties, waarbij CTIA ruim het meeste voor komt op moderne apparatuur.

• JoepD
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23-11 19:36
hcQd schreef op zondag 15 september 2019 @ 18:35:
TRRS voor headsets komt in twee varianten: OMTP en CTIA. Verschil is de aansluitingen voor massa en microfoon. Mogelijk is de splitter van het andere type dan de gebruikte headset.
D4NG3R schreef op zondag 15 september 2019 @ 18:40:
[...]

Heb je ook jouw verloopstukje op zijn headset getest en/of vice-versa? ;)

Zoals @hcQd al aangeeft zijn er 2 variaties, waarbij CTIA ruim het meeste voor komt op moderne apparatuur.

[Afbeelding]
Bedankt voor de reacties! Ik heb inderdaad de mogelijke combinaties van splitters en headsets geprobeerd, maar kreeg het nog steeds niet aan de praat. Maar het lijkt er wel op dat het dit moet zijn, ik moet er misschien nog eens beter naar kijken.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee