Dylan1996 schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:28:
@
wm1234 Ik wil niet eeuwig in een helpdeskfunctie blijven hangen maar vind dit at the moment heel erg leuk. In de toekomst zou ik meer richting de IT infra kant op willen en kan dit ook bij huidige bedrijf doen als ik daar de papieren voor zou halen.
Als je iets zoekt voor je huidige werkgever zou ik gewoon met hun in gesprek gaan. In de zin van "wat moet ik doen om over 1/3/5 jaar hier in de infra tak te kunnen werken". Je kan iets van Azure of AWS doen maar als daar geen (of nauwelijks) vraag naar is bij jouw werkgever dan gaat het niet veel uithalen. Het gaat er dus om om twee factoren te onderzoeken, en vervolgens te bedenken hoe je je tijd zo efficiënt mogelijk kan inzetten om te komen waar je wilt zijn. En dat zijn deze twee factoren:
-Wat vind jij leuk om te doen, waar zie je jezelf over een X periode
-Waar is vraag naar bij jouw werkgever, in de branche, toekomstige ontwikkelingen et cetera.
Stel je wordt helemaal wild van Server 2003 met Exchange, kan je daar wel in duiken maar daar is nauwelijks vraag naar in de markt. Kost je veel tijd, levert vrij weinig op. Maar stel dat je blij wordt van database beheer en je werkgever wilt in de toekomst hun volledige applicatiespul bij een cloudprovider stallen, kan je daar je pijlen op richten. Het kost veel tijd om er in te duiken, maar gaat je ook veel opleveren.
Daarnaast, staar je niet blind op je eigen werkgever. De kans dat je daar tot je pensioen blijft is klein, dus let op de marktwaarde van je eigen CV. En de marktwaarde van je CV is het antwoord op "hoe makkelijk kom je elders aan de bak met je huidige CV". Als je alleen bij je huidige werkgever kan werken want die passen bepaalde spullen toe die niemand anders gebruikt is dat slecht voor de waarde van je CV. En dat hoeft op dit moment geen probleem te zijn, maar ik heb de nodige faillissementen meegemaakt in mijn carriere en die zie je niet altijd aankomen. En dan is het wel zo fijn als je makkelijk kan overstappen
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.