Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Helaas was er vandaag slecht nieuws en moesten we vanmiddag afscheid nemen van onze geliefde hond Jessie. Nu heb ik in lightroom een collectie van weet ik hoeveel duizend foto's - deels gestructureerd op onderwerp maar er zit van alles en nog wat tussen, van whatsapp media tot time lapse video's. Het is een collectie van ongeveer 15 jaar oud en het aantal foto's loopt in de tienduizenden, met time lapses er bij wellicht meer.

Ik wil graag alle foto's uit mijn collectie opzoeken waar mijn hond op staat. Ik heb met de hand een tiental foto's waar ze zowel als pup als 'volwassene' op staat maar dit zijn niet de mooiste foto's. Met mensenfoto's gebruik ik hier Picasa voor, maar voor dierenfoto's weet ik zo snel niet waar ik aan kan denken.

Aanvullend probleem is dat een groot deel van de foto's in RAW formaat is genomen. Ik zou dus eventueel alles als JPEG kunnen exporteren en daar een tool op los kunnen laten, maar lijkt me erg omslachtig.

Kan iemand me een richting op wijzen naar tools waar ik naar kan zoeken? Of anderzijds suggesties geven hoe ik dit mooi aan kan vliegen?

Het is verder een karige post qua wat ik zelf opgezocht heb, daarvoor mijn excuses, maar ik zou graag wel met enige spoed al wat foto's met mijn ouders , broers en zussen delen. Zelf zit ik ook nog een beetje in de emotie dus ik vind het erg lastig nu gestructureerd te zoeken naar oplossingen op de korte termijn. Anders had ik uiteraard zelf langer doorgezocht voor ik hier klakkeloos mijn vraag dump.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2019 17:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-09 09:01
Persoonlijk gaan al mijn fotos naar google photos. En via de app herkent deze heel goed, auto, fiets,..., dus ik vermoed ook honden.
Mss geen oplossing met jou grote collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien wel. Je kan onbeperkt foto's uploaden als je genoegen neemt met de standaardkwaliteit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Inderdaad Google Photos, Anyvision Lightroom plug-in (met een Google test account met gratis credits) of Lightroom (Cloud Desktop versie) gebruiken waar Adobe Sensei visual search ingebakken zit.

Als je alles naar 2048px lange zijde exporteert en dan in een Google Album gooit dan denk ik dat je snelste gewenst resultaat behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:49
Sterkte met het verlies.

Antwoord van iemand die niet bekend is met Lightroom e.d.:

Is het niet het eenvoudigst om ze gewoon handmatig door te bladeren door in de file browser (van je OS, of van Lightroom indien dit bestaat) de weergave op grote iconen te zetten? In één oogopslag kun je dan al snel zo'n 80's foto's tegelijkertijd op je scherm zien, afhankelijk van resolutie. 10.000 foto's komt dan neer op 125x een volle pagina scrollen. Ik weet niet of alles in 1 map staat of op één of andere manier onderverdeeld is, zonee is dit misschien een mooi moment om wat structuur aan te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Inmiddels ben ik weer aardig bedaard dus kan ik weer er tegen aan.
Dat van Google klinkt goed - alles exporteren, rustig wachten en dan resultaat hebben. Ik moet nog even aan zien of ik alles blind online durf te gooien maar dit is wel precies het soort oplossing waar ik naar zocht.

@Josk79
Bedankt, dat is ook een goede. Alles bij elkaar zal het niet veel meer dan een uurtje werk zijn inderdaad. Ik kan in Lightroom al die foto's wel flaggen en dan daarna alle geflagde foto's exporteren. Kost meer werk, maar als je pragmatish bent kan je je ook afvragen of het loont 3 uur naar een oplossing te zoeken voor een klus die maar een uurtje kost.
Pagina: 1