Nieuwe printer voor thuis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulwal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-08 20:03
Beste Tweaker,

Sinds afgelopen week is mijn printer kapot gegaan en is het nu dus tijd voor een nieuwe. Nu ben ik helemaal niet in de printermarkt thuis en zou ik graag aankoopadvies of aanbevelingen willen hebben wat volgens jou een goede printer is voor thuisgebruik.
Wat ik belangrijk vind is dat de printer niet te duur is kwa inktcardrigdes etc. Ik weet het verdienmodel, maar wil graag niet verplicht zijn om bij een bepaald merk inktcardridges te kopen. Verder moet de printer ook kunnen scannen.

Weet iemand toevallig waar je op moet letten bij de aanschaf van een printer tegenwoordig. Of heeft iemand goede ervaringen van een printer.

Prijsrange vind ik lastig om te geven, aangezien ik totaal geen verstand heb van wat goed is of niet. 150 euro voor een printer thuis is daarbij wel een max aangezien ze ook vanaf 60 euro verkrijgbaar zijn.

Met vriendelijke groet,
Juul

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik vind printers met een touchscreen erg fijn. Voor de initiële setup erg fijn. Bovendien, als je dan eens in de instellingen moet zijn, is dat lekker makkelijk. De allergoedkoopste printers hebben WPS en geen touchscreen. De initiële setup is dan echt een drama.

Ik zou het budget trouwens verhogen. Voor 100 euro koop je leuke laserprinters. Die drogen niet in (dat doen inktjets wel, zeker bij weinig printen) en verspillen geen dure (kleuren)inkt om de koppen schoon te maken. Voor ducumentrn prima, voor foto's wel minder geschikt, maar echt goede foto's zou ik laten printen.

Oja, wat is er precies kapot aan de printer? Vaak is het nog wel te repareren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet veel print neem dan een laserprinter.

Heb hier een Samsung all in one laserprinter en dat is de eerste printer ooit die het bij mij echt super doet. Draadloos, nfc, vanaf mobiel, etc.... Echt perfect.

Niet omdat het Samsung is, heb niks met het merk, maar ik zou niet anders meer willen. Samsung c460fw.
pricewatch: Samsung SL-C460FW
Zal ondertussen wel ergens een nieuwe versie van zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 17:49
Ik gebruik reeds 2 jaar de Epson EcoTank ET-2650.
Deze printer heeft de inkt in tankjes die gemakkelijk bijgevuld kunnen worden.
70 ml inkt kost ongeveer 10 Euro.
Ik heb ook een (Samsung) laserprinter maar een cartridge set kost 150 Euro dus die gebruik ik nauwelijks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Recent als test-onderwerp van onze "buren";

https://nl.hardware.info/...6945-407546-525611-535961

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59

rdejongjr

Gnome

Intjet hoeft per afdruk nier duur te zijn, kijk maar naar de epson/Canon ecotank oplossingen.
Zet nooit de spanning er af! dan droogt het inderdaad in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:52

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 17:49
rdejongjr schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:52:
Intjet hoeft per afdruk nier duur te zijn, kijk maar naar de epson/Canon ecotank oplossingen.
Zet nooit de spanning er af! dan droogt het inderdaad in.
Om uit drogen tegen te gaan print ik elke 2 weken een kleuren foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulwal
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga eens verder zoeken en vooral ook even de video van HardwareInfo bekijken.
Bedankt! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 13:21

Nullifiel

╞═══════╡

JoStad schreef op maandag 16 september 2019 @ 01:46:
[...]

Om uit drogen tegen te gaan print ik elke 2 weken een kleuren foto.
Jeetje... ik zou daarvoor al een reminder in de telefoon moeten zetten. Zit ik niet op te wachten.

Ik was het ’inktverbruik’ helemaal zat op een moment en heb een kleuren laserprinter gekocht. Ik ben nu 3 jaar verder en heb alleen nog maar de standaard kleine capaciteit toners vervangen voor grote capaciteit huismerk dingen (die nu nog nagenoeg vol zitten). Ik ben nu al goedkoper uit dan telkens maar weer ingedroogde of leeggespoelde inktjetcartridges te vervangen.

Als je weinig print >>> laserprinter.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Nullifiel schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:29:
[...]

Jeetje... ik zou daarvoor al een reminder in de telefoon moeten zetten. Zit ik niet op te wachten.

Ik was het ’inktverbruik’ helemaal zat op een moment en heb een kleuren laserprinter gekocht. Ik ben nu 3 jaar verder en heb alleen nog maar de standaard kleine capaciteit toners vervangen voor grote capaciteit huismerk dingen (die nu nog nagenoeg vol zitten). Ik ben nu al goedkoper uit dan telkens maar weer ingedroogde of leeggespoelde inktjetcartridges te vervangen.

Als je weinig print >>> laserprinter.
Dit zou je kunnen automatiseren ha ha, maar ik vind het ook wat ver gaan.

• juulwal
Bedankt hoi1234,
Echter wil mjin moeder een nieuwe omdat deze al ongeveer 10 jaar oud is en heel traag print. Tevens heeft het de laatste tijd steeds vaker last van 'niet kunnen printen'. Tot slot is de inkt nu op, dus komt het nu wel goed uit.
hoi1234 schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:08:
Ik vind printers met een touchscreen erg fijn. Voor de initiële setup erg fijn. Bovendien, als je dan eens in de instellingen moet zijn, is dat lekker makkelijk. De allergoedkoopste printers hebben WPS en geen touchscreen. De initiële setup is dan echt een drama.

Ik zou het budget trouwens verhogen. Voor 100 euro koop je leuke laserprinters. Die drogen niet in (dat doen inktjets wel, zeker bij weinig printen) en verspillen geen dure (kleuren)inkt om de koppen schoon te maken. Voor ducumentrn prima, voor foto's wel minder geschikt, maar echt goede foto's zou ik laten printen.

Oja, wat is er precies kapot aan de printer? Vaak is het nog wel te repareren.
Pagina: 1