Goedemiddag,
Dit topic gaat over Farming Simulator 19 voor pc waar ik erge frame drops mee heb, zou graag willen weten of er iemand misschien een goede oplossing voor heeft. Omdat ik veel aan mijn hoofd heb, kan ik later reageren.
Uitleg.
Ik heb FS19 geïnstalleerd op een nvme m.2 SSD en als ik de game speel met alleen 3 DLC (2x Mahindra + gratis Holmder dlc) de fps gaat vaak van 60 naar tussen de 45 en 55 fps. Enkele keren zelfs onder de 40. Laagste was 25 a 29 fps.
Mijn vraag.
Heeft hier toevallig iemand een goede oplossing die werkt?
Specificaties game pc.
Ryzen 5 2600, stabiele OC op 4GHz alle cores
32GB DDR4 3000MHz
RTX 2070, stabiele OC met MSI Afterburner's OC Scanner
Windows 10 Pro geïnstalleerd op nvme m.2 SSD
Game is geïnstalleerd op een 2e nmve m.2 SSD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Helaas kon ik niet heel veel vinden. Zowel via Google als YT geprobeerd en kon er niet veel over vinden.

Edit.
Ik eventjes de Nvidia drivers verwijderen met DDU en dan de driver van voor de laaste installeren, kijken of dat verschil maakt. Zo niet, dan weer naar de meest recente. Of het door een W10 update komt, zou ik niet weten, maar ik ga in ieder geval W10 niet opnieuw installeren.
Mocht ik wat vergeten dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt!
Dit topic gaat over Farming Simulator 19 voor pc waar ik erge frame drops mee heb, zou graag willen weten of er iemand misschien een goede oplossing voor heeft. Omdat ik veel aan mijn hoofd heb, kan ik later reageren.
Uitleg.
Ik heb FS19 geïnstalleerd op een nvme m.2 SSD en als ik de game speel met alleen 3 DLC (2x Mahindra + gratis Holmder dlc) de fps gaat vaak van 60 naar tussen de 45 en 55 fps. Enkele keren zelfs onder de 40. Laagste was 25 a 29 fps.
Mijn vraag.
Heeft hier toevallig iemand een goede oplossing die werkt?
Specificaties game pc.
Ryzen 5 2600, stabiele OC op 4GHz alle cores
32GB DDR4 3000MHz
RTX 2070, stabiele OC met MSI Afterburner's OC Scanner
Windows 10 Pro geïnstalleerd op nvme m.2 SSD
Game is geïnstalleerd op een 2e nmve m.2 SSD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Helaas kon ik niet heel veel vinden. Zowel via Google als YT geprobeerd en kon er niet veel over vinden.
- Herinstallatie van de game heeft niet geholpen.
- Settings via Nvidia Control Panel heeft ook niet geholpen. Normaal helpt het wel met games.
- Verschillende in-game settings op zowel 1080p als 1440p
- Unlocked FPS met dev mode aan en v-sync Snel: alsnog veel frame drops.

Edit.
Ik eventjes de Nvidia drivers verwijderen met DDU en dan de driver van voor de laaste installeren, kijken of dat verschil maakt. Zo niet, dan weer naar de meest recente. Of het door een W10 update komt, zou ik niet weten, maar ik ga in ieder geval W10 niet opnieuw installeren.
Mocht ik wat vergeten dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door johan501 op 15-09-2019 16:31 ]