Toon posts:

Zijn mijn hosting eisen te hoog?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al op de volgende sites gekeken voor een goed pakket:

http://www.webhosters.nl
http://www.internetten.nl
http://www.webselect.nl

, maar 1. ik kan niet zoeken op onbeperkte gratis subdomeinen en 2. er staat veel(75%) onbertrouwbare troep tussen zoals "onbeperkt dataverkeer".
Verder heb ik ondertussen al 15 emailtjes de deur uitgedaan naar hostingproviders, maar nog steeds niet gevonden wat ik zoek.

Ik zoek een pakket met:

- PHP&MySQL ondersteuning
- een .NL domeinnaam
- gratis onbeperkte subdomeinen
- +/- 100mb ruimte
- +/- 5GB dataverkeer(en niet onbeperkt)

Het grote probleem is de onbeperkte subdomeinen, die vind ik nergens.., en die _moet_ ik hebben..
Heeft iemand een advies voor mij?
Eigen server heeft obp subdomeinen, maar dat is weer iets te duur;)
Of vallen subdomeinen te faken met php?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:43
Op maandag 30 juli 2001 13:03 schreef pim_ het volgende:
Ik heb al op de volgende sites gekeken voor een goed pakket:

http://www.webhosters.nl
http://www.internetten.nl
http://www.webselect.nl

, maar 1. ik kan niet zoeken op onbeperkte gratis subdomeinen en 2. er staat veel(75%) onbertrouwbare troep tussen zoals "onbeperkt dataverkeer".
Verder heb ik ondertussen al 15 emailtjes de deur uitgedaan naar hostingproviders, maar nog steeds niet gevonden wat ik zoek.

Ik zoek een pakket met:

- PHP&MySQL ondersteuning
- een .NL domeinnaam
- gratis onbeperkte subdomeinen
- +/- 100mb ruimte
- +/- 5GB dataverkeer(en niet onbeperkt)

Het grote probleem is de onbeperkte subdomeinen, die vind ik nergens.., en die _moet_ ik hebben..
Heeft iemand een advies voor mij?
Eigen server heeft obp subdomeinen, maar dat is weer iets te duur;)
Of vallen subdomeinen te faken met php?
Bij widexs kun je je eigen dns beheren en dus eigen subdomeinen maken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:20
Wat heb je in vredesnaam aan een onbeperkt aantal subdomeinen als je maar 100Mb data kan plaatsen?

En ik kan me volledig voorstellen dat bijna niemand dat aanbiedt (ik haal het ook niet in mijn hoofd), omdat je daarmee heel veel ongecontroleerd dataverkeer kan krijgen.

[update]

Als er een service record in de DNS wordt aangemaakt voor HTTP verkeer, dan worden alle onbekende subdomeinen naar dat service record verwezen naar één bepaalde host. Vervolgens kun je met PHP de host headers gebruiken om slechts bepaalde data weer te geven. Dit is wellicht ook een mogelijkheid.

WideXS geeft inderdaad die optie, maar van het onderhouden van veel sub-domeinen wordt je niet vrolijk.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om linkpagina's die mensen zelf kunnen aanmaken/beheren.
Daar zit een mysqldatabase achter waardoor ik de 50mb niet eens kan halen.. alleen maar tekst..
Maar elke beheerder wil ik wel een eigen subdomein geven netzo als bij andere startpagina achtige linkpagina's..

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
Wat versta je precies onder een subdomein??

-Een subdomein in de DNS kan alleen maar naar een ander vast IP adres verwijzen.

-Een subdomein aanmaken dmv een .htaccess script kan naar een directory verwijzen. Dit is bij de meeste providers mogelijk maar wordt echter beperkt.

Verwijderd

Ik had ff voor je gezocht en ik heb het gevonden had ook ff de moeite gedaan om hun een email te sturen.

Het volgende is dus zo dat ze onbeperkt subdomeinen aanbieden alleen op 1 Vhost.

Dat kan je dus afvangen met een php script:

bijvoorbeeld willem.nl www.willem.nl en wim.willem.nl

die kan je dus dmv een php script laten verwijzen naar andere bestanden.

wim.willem.nl --> wim.php (een include dus)

Dus de url blijft netjes staan en je hebt gewoon een include van het bestandje.

http://www.tune-in.nl is dit. Als het spam is ACM haal maar weg dan!

• HGM
  • Niet online

HGM

je kan die subdomeinen zowiezo oplossen dmv een PHP-script (ervan uitgaande dat de hoster wel *.domein.nl voor je aanmaakt)

Verder is 100mb in verhouding met 5 Gig een beetje vreemd vind ik???

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal widexs eens even gaan checken..

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb effe gekeken op webhoster.nl maar daar staan er alleen al 4 die onbeperkte subdomeinen aanbieden met 5 gig dataverkeer en 100mb webspace.

Dus ik snap jou probleem niet helemaal of zoek je NT hosters of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 13:14 schreef The Source het volgende:
Wat versta je precies onder een subdomein??
-Een subdomein aanmaken dmv een .htaccess script kan naar een directory verwijzen.
Puur een linkje via htaccess dus..

NewAgePerformance: bedankt, je staat op mn lijstje.

HGM: Dat lijkt me een hele goede oplossing.
Alleen zijn er wel veel providers die standaard alleen het subdomein "www" instellen i.p.v. alles.

mweert: onbeperkte subdomeinen zie ook genoeg, maar ik ben opzoek naar gratis onbeperkte subdomeinen..

Verwijderd

onbeperkt aantal subdomeinen is bijna altijd wel mogelijk zoals blijkt uit bovenstaande reacties. Dmv een php of cgiscriptje bv. Maar wat heb je aan 100mb ruimte als je maar 5gb dataverkeer per maand wilt?

staat niet echt in verhouding met elkaar...daarbij is 100mb echt absurt onnodig voor een website (zelfs al draai je er 10, dan is 100mb nog absurt...behalve als je mp3's of programmatjus host ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al meer hosting accounts, waarbij ik bij 1 over mn 200mb heen zit(450mb mb i.v.m. een forum) en bij de ander bijna over mn 350mb, dus ik vind het wel een velig gevoel om 100mb ruimte te hebben. maar 40mb zou idd ook al goed zijn.

• HGM
  • Niet online

HGM

Op maandag 30 juli 2001 14:08 schreef Kertje het volgende:
staat niet echt in verhouding met elkaar...daarbij is 100mb echt absurt onnodig voor een website (zelfs al draai je er 10, dan is 100mb nog absurt...behalve als je mp3's of programmatjus host ofzo)
Juist, en dan mag je flink knaken gaan betalen, over het teveel aan datatraffic..

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

www.ashosting.nl (spreek uit als asshosting :P )

beetje vage naam..
maar voldoet wel aan je eisen :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• HGM
  • Niet online

HGM

Op maandag 30 juli 2001 14:28 schreef sPiNe het volgende:

beetje vage naam..
Hun (Sjaak's) service is wel heel erg brak. Zo lag afgelopen Za bij de hele dag een server eruit en dit werd pas later verlopen, aangezien het vakantie-periode was..

En verder weten ze daar blijkbaar niet hoe je een wildcard moet instellen...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 14:28 schreef sPiNe het volgende:

beetje vage naam..
Nee hoor. Per subdomein betaal je een tientje, en met php/perl valt niet te klooien want alleen www.domein.nl werkt, en szdjbfsdjk.domein.nl werkt niet..

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 14:20 schreef pim_ het volgende:
Ik heb al meer hosting accounts, waarbij ik bij 1 over mn 200mb heen zit(450mb mb i.v.m. een forum) en bij de ander bijna over mn 350mb, dus ik vind het wel een velig gevoel om 100mb ruimte te hebben. maar 40mb zou idd ook al goed zijn.
hoe kun je dan in godsnaam genoeg hebbewn aan 5gb p/maand datatraffic?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik daar genoeg aan heb, maar ik ga niet voor 20gb betalen als ik niet zeker weet dat een site een succes word. Upgraden kan meestal toch wel..

• HGM
  • Niet online

HGM

Op maandag 30 juli 2001 14:52 schreef pim_ het volgende:
Ik weet niet of ik daar genoeg aan heb, maar ik ga niet voor 20gb betalen als ik niet zeker weet dat een site een succes word. Upgraden kan meestal toch wel..
Als je toch al die verschillende hostingspakketjes optelt is het onderhand misschien goedkoper om een eigen server te gaan plaatsen (dan kan je in iedergeval doen en laten met je subdomeinen wat je wil)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat er al aan te denken ja.
Het probleem is dat ik 2 jaar contracten heb..

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 14:52 schreef pim_ het volgende:
diskruimte kun je ook upgraden, en dataverkeer achteraf is altijd duurder dan vooraf inkopen

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 15:26 schreef pim_ het volgende:
Ik zat er al aan te denken ja.
Het probleem is dat ik 2 jaar contracten heb..
als je mij ff mail, dan dan kan ik kijken of ik een adres heb voor je.. aangezien ik hier de naam niet meer melden (spam) .. [knip]

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 17:04 schreef Marcel_Withoff het volgende:

[..]

als je mij ff mail, dan dan kan ik kijken of ik een adres heb voor je.. aangezien ik hier de naam niet meer melden (spam) .. [knip]
ACM ! toch wel spam he, jij bent van [knipperdeknip]. Wat een eikel ben je dat je ondanks waarschuwingen gewoon doorgaat met spammen. Het helpt toch niks, je eigen naam gaat naar de kloten zo.

• The Source
Tsja... een tweejarig contact daar snij je jezelf al snel mee in de vingers tenzij het heel goedkoop was. Aan kosten ben je waarschijnlijk even veel kwijt aan een eigen server zoals HGM zegt en dan heb je onbeperkte mogelijkheden maar bedenk wel dat er veel meer bij komt kijken. Je bent iig veel tijd kwijt aan beheer, etc.

Ik raad je aan om eens contact op te nemen met wat hosters die volgens jou goed uit de verf komen. Ik weet zeker dat het op aanvraag mogelijk is om een regeling te treffen wat het aantal subdomeinen betreft. Zorg er uiteraard wel voor dat je alles goed op papier zet!

Verwijderd

[..]

idd spammer :r

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:43
http://www.raptornet-is.net

gewoon ff mailen, pakket op maat. Ik host er alleen (sub) domeinen

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 10:46
Check ook www.jascrc.nl :)

www.tiedragon.nl

• The Source
[edit]
ik lag mezelf hier te quoten en dat zonder reden :(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

als je mij ff mail, dan dan kan ik kijken of ik een adres heb voor je.. aangezien ik hier de naam niet meer melden (spam) .. [doorgestreept]
2 waarschuwingen leek mij en Grrrrrene wel voldoende voor een ban.

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 17:54 schreef ACM het volgende:

[..]

2 waarschuwingen leek mij en Grrrrrene wel voldoende voor een ban.
Dank !

Verwijderd

Nah vind ik een beetje maf.

Iedereen anders zette wel een URL neer :) Alhoewel ik nog nooit gewaarschuwd ben. En die andere waarschijnlijk ook niet. Nu zet hij alleen zijn email adres neer en is het weer niet goed.

Dat vind ik jammer :(

• The Source
Op maandag 30 juli 2001 18:57 schreef NewAgePerformance het volgende:
Neu... helemaal terecht. Dat Marcel_Withoff
geval was de laatste weken echt stug bezig. Zijn tweede waarschuwing is per e-mail naar hem gegaan en nog blijft ie bezig.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 30 juli 2001 18:57 schreef NewAgePerformance het volgende:

Iedereen anders zette wel een URL neer :) Alhoewel ik nog nooit gewaarschuwd ben. En die andere waarschijnlijk ook niet. Nu zet hij alleen zijn email adres neer en is het weer niet goed.

Dat vind ik jammer :(
Het verschil is, dat hij er baat bij heeft, dat men klant bij die host worden...

Als ik een link naar vuurwerk zou plaatsen, zou ik daar zelf geen baat bij hebben en dat alleen doen, omdat ik denk dat het een goede keus is....

Verwijderd

Ok ik geef me gewonnen hehe 2 tegen 1 is gemeen >:)

Maar inderdaad als hij er zelf belang bij heeft dan is het inderdaad vervelend.

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 15:26

morphje

let's all love lain

Misschien dat cb3rob wat voor jouw is.

Het staat niet in zijn standaard services, maar misschien is er wel wat te regelen.

www.cb3rob.net (/spam) Stuur hem een emailtje ofzo, nee heb je, ja kun je krijgen.

ik heb er mijn website lopen, 10 gig per maand, 100 mb webspace en een vette linux shell. Is goed met compenseren van downtime enzo :)

ps: i wasn't me :)
Pagina: 1