Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
Beste leden,

Sinds januari heb ik een Xiaomi Notebook Air 13" i7. Gisteren stopte de laptop ineens met opladen en ook de batterij led ging niet meer aan.

Als ik de backplate eraf haal, de batterij loskoppel en de adapterkabel inplug, zou hij moeten starten lijkt me. Maar dat gebeurt niet. Ook gaat de led dan niet aan. Daarom vermoed ik dat het niet aan de batterij ligt, maar aan de verbinding tussen de adapterconnector en het moederbord.

Op fora kom ik verschillende oplaadproblemen tegen. Een van de oplossingen is de Windows driver voor de batterij opnieuw installeren. Dat lukt op dit moment niet, want de batterij is leeg en de computer kan dus helemaal niet meer starten. Ook lijkt het me sterk dat dat de oplossing is, want ik heb een dual boot met Win 10 Pro en Ubuntu 18.04 en beide hebben hetzelfde probleem.

Ik moet testen of het aan de lader ligt, maar die is net twee maanden out. Momenteel heb ik geen andere usb c apparaten hier.

Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 16:04
Probeer eens de powerknop in te houden voor ongeveer 30 secondes. Dat hielp bij mij toen ik mijn laptop niet meer kon opstarten zonder stroomkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
Khalon schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:23:
Probeer eens de powerknop in te houden voor ongeveer 30 secondes. Dat hielp bij mij toen ik mijn laptop niet meer kon opstarten zonder stroomkabel.
Dat had ik ook al geprobeerd. Werkt helaas niet.

Ik ben wel wat wijzer. Het lijkt erop dat de oplader defect is. Dat is de derde oplader in acht maanden tijd. Oftewel, de laptop lijkt de opladers te slopen.

Zou dat kunnen? Dat de computer meer vermogen vraagt dan de oplader aankan? Aan de specificaties van de opladers zou het niet moeten liggen. Die geven allemaal de gevraagde 3A, 65W. Daarnaast wordt de oplader ook niet heet.

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

inclusief de originele oplader/adapter?

[ Voor 11% gewijzigd door WeaZuL op 25-09-2019 12:56 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• Skatespeare
WeaZuL schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:56:
inclusief de originele oplader/adapter?
De originele oplader had het na een maand al begeven. Dit was wel een oplader met een Amerikaanse plug, dus ik moest altijd een verloopstukje gebruiken. Misschien dat de verbinding daardoor niet optimaal was.