multiroom audio setup: Google cast en/of airplay 2?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-07-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een 2-tal draadloze speakers die met Airplay en/of google cast werken.Ze moeten deel gaan vormen van een multiroom setup. Wat is de huidige situatie:
Ik heb een l-vormige woonkamer/keuken. In het woonkamer gedeelte heb ik een 5.1 speaker systeem gekoppeld aan een Onkyo TX-509. Deze head niet de nodige streaming functionaliteit maar die heb ik toegevoegd middels een Apple TV 4 en een Chromecast versie 3. Dit 5.1 ssysteem wil ik gaan aanvullen met 2 speakers: één in het keuken gedeelte van de l-vormige leefruimte liefst met een spraak assistent ingebouwd aangezien die niet in mijn 5.1 systeem zit. Daarnaast wil ik nog een speaker in de bureau die uiteraard ook simultaan muziek moet kunnen afspelen.
Ik heb zelf een iPhone dus op dat vlak lijkt Airplay de meest nuttige oplossing maar een homepod in mijn keuken is wat overdreven. Daarnaast werk ik op pc voornamelijk met windows en dan is google cast weer een betere optie. Bestaan er speakers die beide streaming platformen ondersteunen?

Wat is je budget?
Voor de twee speakers samen dacht ik aan een maximum budget van 400 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- muziek in verschillende ruimtes tegelijkertijd afspelen: van pc, smartphone en doormiddel van spraakcommando's.
- Mijn smarthome apparaten: lampen, stofzuiger, termostaat aansturen.
- Het geluid van de televisie (die verbonden is met mijn Onkyo TX-509) eventueel over de gehele verdieping streamen)

Wat heb je zelf al gevonden?
https://www.coolblue.be/n...3_FQhzEAAYASAAEgJ1e_D_BwE

Welke vragen heb je hier nog over?
Bestaan er speakers die Airplay 2 en google cast ondersteunen? Andere suggesties ?