Goede dag mede-tweakers,
Ik heb een pc gebouwd voor mijn neefje met de volgende specs:
- CPU: AMD Ryzen 5 3600 socket AM4
- MOBO: ASUS TUF B450-PRO GAMING, socket AM4
- RAM: Adata 16GB ddr4 2400
- GRAKA: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC
- SSD: Kingston A2000, 1 TB SSD
- HDD: Seagate Baracude 2TB
- Voeding: Thermaltake Smart SE SPS-630MPCBEU (630 watt)
- Netwerk: TP-Link TL-WN781ND wlan adapter
Waneer ik deze build aanzet gaat de CPU fan draaien als ook de casefans, echter lijkt het er op dat de grafische kaart geen stroom krijgt.(Geen fan spin en geen uitput)
De grafische kaart in een andere pc gedaan om te testen, dat werkte zonder problemen. Helaas heb ik niet de luxe van spareparts en dus veel te kunnen testen.
Gezien ik geen piepjes hoor nadat ik het systeem aanzet en alles oogt te werken op de grafische kaart na, gaat mijn eerste gedachte uit naar een te lichte voeding maar ook daar ben ik niet 100% zeker van.
Ik hoop dat er iemand is die mij de juiste richting in kan wijzen.
Ik heb een pc gebouwd voor mijn neefje met de volgende specs:
- CPU: AMD Ryzen 5 3600 socket AM4
- MOBO: ASUS TUF B450-PRO GAMING, socket AM4
- RAM: Adata 16GB ddr4 2400
- GRAKA: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC
- SSD: Kingston A2000, 1 TB SSD
- HDD: Seagate Baracude 2TB
- Voeding: Thermaltake Smart SE SPS-630MPCBEU (630 watt)
- Netwerk: TP-Link TL-WN781ND wlan adapter
Waneer ik deze build aanzet gaat de CPU fan draaien als ook de casefans, echter lijkt het er op dat de grafische kaart geen stroom krijgt.(Geen fan spin en geen uitput)
De grafische kaart in een andere pc gedaan om te testen, dat werkte zonder problemen. Helaas heb ik niet de luxe van spareparts en dus veel te kunnen testen.
Gezien ik geen piepjes hoor nadat ik het systeem aanzet en alles oogt te werken op de grafische kaart na, gaat mijn eerste gedachte uit naar een te lichte voeding maar ook daar ben ik niet 100% zeker van.
Ik hoop dat er iemand is die mij de juiste richting in kan wijzen.