Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Work Station laptop advies gezocht [€2.000-2.500]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VinceDN
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 17:12
Hey Tweakers,

ik ben momenteel op zoek naar een nieuw werkstation om mee te nemen 'on the road'. Ik werk als freelancer in de marketingwereld van de gamesindustrie en ben daarom regelmatig in het buitenland om op kantoor bij klanten te werken. Daarom zoek ik een laptop die stevig is qua performance maar ook heel betrouwbaar.

Ik had tot nu toe een Dell XPS maar ik ben gereed dat #@$!ding uit het raam te keilen want het stopt niet met crashen en gek doen.

Wat ga je met je laptop doen?
Heavy-duty grafisch werk, 3D rendering en videomontage.

Wat is je budget?
€2.000-2.500 (inclusief volledige garantie)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Average transport en werk in kantooromgeving

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben momenteel aan het kijken naar de MSI p65 (https://www.alternate.be/...duct/1573755?event=search) maar ik vind hem aan de lagere kant qua RAM en SSD, ik had toch liever in de 32GB RAM/ 1TB SSD

Bedankt voor alle tips die jullie kunnen geven!

-Vincent

Alle reacties

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-11 21:06
Zelf heb ik een laptop vergelijkbaar met deze: https://www.medion.com/nl...ng-laptop-30026650a1.html. Dat bevalt me prima, zelf nog wat extra storage erbij gezet.
Het nadeel is de relatief korte accuduur, als ik 2 VM's draai dan mag ik blij zijn met 2 uur.
Je zou ook bij MSI kunnen kijken, die hebben vergelijkbare machines voor vergelijkbare prijzen, alleen vond ik die te opvallend

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:44
Wellicht is dit interessant: https://www.notebookcheck...nics-MAG-15.434150.0.html

First-look hier te vinden: YouTube: Eluktronics MAG 15 1st Look Review - Compared to the Y740
Het is dezelfde laptop uitgebracht onder een andere naam (USA).

FAQ: https://www.reddit.com/r/...xmg_fusion_15_with_intel/
Q&A: https://www.reddit.com/r/...rsion_of_eluktronics_mag/

[ Voor 8% gewijzigd door Kees Klaassen op 16-09-2019 12:36 ]

• VinceDN
Die MAG15 ziet er inderdaad niet slecht uit, ik ga even afwachten wat men erover zegt na de launch - ik ben altijd bang voor kinderziektes bij nieuwe modellen. Zijn deze volledig gedekt voor reparaties binnen de EU? Snelle tech support is al eerder nodig gebleken, en ik ben vaak in Duitsland of Zweden wat de zaak bemoeilijkt

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:01
Zou voor een goede workstation met garantie even bij Dell kijken, ondanks dat je XPS het niet meer doet. Die Precision serie is echt gemaakt voor wat je ermee wilt doen, super snel en zelf te configureren. Let wel op, de prijzen zijn ex. BTW.

https://www.dell.com/nl-n.../precision-15-7540-laptop

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dell Precision
Lenovo P-serie
HP Zbook

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11 12:57
inderdaad zoals hierboven. Echte workstations met degelijke warmtehuishouding - geen throttle door oververhitting, stevig en bedoeld om full-time vol aan de bak te gaan. Zakelijk is ook de Next Business Day garantie sterk aan te raden, die is voor deze modellen goed geregeld.

• VinceDN
Ik twijfel momenteel tussen MSI p65 creator en een HP Zbook - over het algemeen ben ik niet enthousiast van de 2000quadro-lijn, gezien veel van onze graphics nu realtime gegaan zijn (dus een gamingkaart werkt even goed).

Na een telefoontje met de boekhouder heb ik besloten het budget meteen op te trekken naar de 3.5K-regio zodat we 32GB RAM, 4K scherm, 2070GT-achtige kaarten aan de mix kunnen toevoegen.

Wie heeft er ervaringen met HP Zbook en MSI P65 qua betrouwbaar, stevigheid van de build?

• wouter_va
De MSI ken ik niet, Zbook 15 en 17 meermaals gebruikt. Die zijn zeker degelijk en met heel goede support als er toch iets zou misgaan. Hun Turbodrive is ook supersnel. Afhankelijk van je programma's kan een gamekaart de goede keuze zijn, en zal multicore goed ondersteund worden (Ryzen overwegen?). Mijn specialiteit is CAD, daar gaat het anders.
Ikzelf zou op 15" geen 4k nemen, gedoe met schalen in sommige programma's en veel kortere batterijduur. Op kantoor aan een losse, 32" of groter, 4k op 100% dan weer wel

• VinceDN
Een goed punt - meestal kan ik toch een secundair scherm erbij nemen vanop kantoor en die is dan 4K

Heb een offerte opgevraagd bij HP, eens kijken wat ze daar zeggen

• strandpaal
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-02-2021
VinceDN schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:19:
Hey Tweakers,

ik ben momenteel op zoek naar een nieuw werkstation om mee te nemen 'on the road'. Ik werk als freelancer in de marketingwereld van de gamesindustrie en ben daarom regelmatig in het buitenland om op kantoor bij klanten te werken. Daarom zoek ik een laptop die stevig is qua performance maar ook heel betrouwbaar.

Ik had tot nu toe een Dell XPS maar ik ben gereed dat #@$!ding uit het raam te keilen want het stopt niet met crashen en gek doen.

Wat ga je met je laptop doen?
Heavy-duty grafisch werk, 3D rendering en videomontage.

Wat is je budget?
€2.000-2.500 (inclusief volledige garantie)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Average transport en werk in kantooromgeving

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben momenteel aan het kijken naar de MSI p65 (https://www.alternate.be/...duct/1573755?event=search) maar ik vind hem aan de lagere kant qua RAM en SSD, ik had toch liever in de 32GB RAM/ 1TB SSD

Bedankt voor alle tips die jullie kunnen geven!

-Vincent
Algemene vragen
Waardoor heb je die Dell uit je raam te gooien? Welke problemen had je ermee? Hardware matig en/of software matig?

Wat is wijsheid bij het samenstellen van een workstation laptop? Welke onderdelen kan ik besparen? Lijkt me idiaal om de p53 met minimale .... RAM te kopen. En bij een Nederlandse reseller het gewenste ... te kopen. De RAM in china aankopen kan, maar dan moet ik ze in xxxx aantallen kopen :|. Suggesties?
Hiernaast
Welke consumenten *** laptops van de vermelde en onvermelde merken moet ik oprecht overwegen als alternatief?

Merk op we hebben een soortgelijke kooplijst zoals ik hier al aangaf. Op en aanmerkingen, tips zijn meer dan welkom. Moet een knoop doorhakken. Ook omdat sommige kortingacties aflopen.

Om het overzicht te behouden hierbij mijn

wensenlijst voor workstation en extern beeldscherm
- De vervangbaarheid van SDD, RAM
- Geen gesoldeerd RAM
- Numeriek toetsenbord
- Geen mix' van SDD, en HDD (kom ik bij Dell bij o.a. bij Inspiraton tegen)

- Extern beeldscherm. 24 maximaal 27 inch. Heeft de 27 echt meerwaarde t.o.v. een 24 inch beeldscherm. Scheelt ook in
Voorkeur voor A++ of A+++ certificaat i.v.m. stroomverbruik, helder en duidelijk scherm en beeldschermmerk ben ik niet merkvast. Prijs/kwaliteit is doorslaggevend.

Wat is jullie ervaring met de beeldschermen van Dell, alsnog op mijn lijst voor beeldschermen?

Merken
- Dell
- Levono
- HP voldoen die workstations aan de eis om de SDD, RAM naar eigen inzicht uit te breiden? Kwam van Udelft het advies tegven voor de ... De .... kan ik het ... niet uitbreiden

Laptop en workstations opties:

- Dell Precision 7520, via build it your own,
Volgt morgen. Valt me op dat bij Dell i.t.t. 32 * 4 = 64 geen optie is.

- Dell, via build it your own

Leveno p53
URL: link

screenshot, link

samenstelling: ThinkPad P53 - Core i7
2 TB SSD-station, M.2 2280, PCIe-NVMe, Opal

Second Hard Drive
2 TB SSD-station, M.2 2280, PCIe-NVMe, Opal

Third Hard Drive
Geen

Type beeldscherm
- zie beeldscherm vraag. Heb het 1e beeldscherm gekozen.

Camera 720P HD-camera met microfoon
Inclusief

Grafische kaart
NVIDIA Quadro T2000 4 GB GDDR5 128

Vingerafdruklezer Vingerafdruklezer
Exclusief

Near Field Communication
Inclusief

Toetsenbord Toetsenbord met achtergrondverlichting en numeriek toetsenblok, zwart, Engels (EU)
TPM Setting Ingeschakelde afzonderlijke TPM2.0
Inclusief

smartcardlezer
Inclusief

Batterij Interne li-polymeerbatterij met 6 cellen, 90 Wh,
Inclusief

Oplader Slanke netvoedingsadapter van 170 W (3 pinnen) - EU
Inclusief

WiFi Wireless LAN Adapters Intel Wi-Fi 6 AX200 2x2 AX, Bluetooth versie 5.0

- Levenono p53s, speciacs via deze printscreen
Is 2TB voldoende i.c.m. 40 RAM i.p.v 64 > .. ?

Heb contact gehad met de online helpdesk omdat op deze site,

onder 'Functies' op de website er staat vermeld 'Met de dubbele SSD-stations met tot 2 TB opslag en tot 48 GB geheugen heb je nooit meer last van vertraging. dat deze in 2TB te koop is, terwijl 2TB geen optie is bij het bestellen. Heb de ... klantenserivce dit aangegeven maar niet 't idee dat er iets mee is gedaan. Wie kent mensen bij Lenovo. Biedt die 1TB en ook de 2TB schijf dan aan als je hem vermeld. 1TB max SDD is te weinig.

Vragen m.b.t Levenono p53s :

Voor welk beeldscherm is waarom een verstandige keuze ? Welke toegevoegde waarde heeft keuze 'c' afgezien van een hogere resolutie? Vraagt dit meer van de batterij?
A) 15,6-inch FHD (1920 x 1080), LED-achtergrondverlichting, IPS, ontspiegeld, 300 nits

B) 15,6 inch FHD (1920 x 1080), LED-achtergrondverlichting, IPS, ontspiegeld, 500 nits, met Dolby Vision HDR 400

C) 15,6 inch UHD (3840 x 2160), LED-achtergrondverlichting, IPS, ontspiegeld, 500 nits, met Dolby Vision HDR 400

Extern beeldscherm van Dell i.t.t. Levono met leuke korting :)

Optie 2 bovenstaande laptops kopen met minimale RAM geheugen en dit via ... kopen

Hiernaast is het uitgangspunt de https://uit.stanford.edu/hardware waardoor de p53 mij intersant lijkt of de p53s.
Wat zijn jullie ervaringen met Levono... ?

Mhz.. zijn er meer mensen die de ervaring van Vincent delen, m.a.w. dat Dell door onderbouwde redenen beter overslaat. Hoe zit dit bij de beeldschermen van Dell, c.q. workstations pc i.p.v. laptop bij dell?

• VinceDN
Voor die Dell XPS kan ik enkel anekdotische ervaringen meegeven, maar waar rook is is vuur zou ik zeggen. Het was voor mijn in elk geval het equivalent van tweeduizend euro in de vuilbak te smijten en ik ga er nog heel lang zuur over zijn. Hier een selectie:

- slechte bouw. Scherm begon na een zes maanden wat te haperen aan de randen, als je die met de duim platdrukte kwam het telkens weer goed
- Poorten vielen 1 per 1 uit, eerst verloor ik mijn HDMI poort, dan storing op de audio jack, dan een USB poort, en zo verder
- Bluescreens begonnen na zes maand, na tien was hij volledig gefried. Dell-mechanieker is het hele binnenwerk komen vervangen (zeer goede service trouwens, daar geen klachten).
- en dan weer bluescreens na zes maanden
- gelijkaardige problemen gehoord van de IT-dienst van een bedrijf waar ik werk die ongeveer een honderdtal XPS 15 9560 in circulatie hadden

Om het vlaams te zeggen: rommel, brol, kat-in't-zak...

• VinceDN
Om even terug te komen op de HP Zbook - ik probeer online een offerte bij HP zelf te krijgen maar ik wordt doorverwezen naar afnemers in de regio, kan dat? Ik ben op zoek naar een US-international keyboard en ik vind nergens nog een Zbook precies

• wouter_va
Dat kan kloppen, ook zakelijke aankoop bij mijn vorige bedrijf van een tiental workstations ging niet direct via HP België. Configuratie en prijs wel, maar aankoop via grote dealer. Als je qwerty wil, had HP Nederland dan weer wel een webshop. Mag je daar evt. kopen als Belgisch bedrijfje?

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:46
Razer Blade (Studio) is wellicht ook interessant? Maar naar mijn weten wel lastig te bestellen in de Benelux.

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-11 12:44
Als afmeting en gewicht geen probleem zijn dan is een P serie (of mss T serie) van lenovo een mooie optie.

Mag het allemaal wat compacter en lichter is de x1 extreme best een leuke 6 core met gtx1650 laptop.

Laatst nog voor een video editor on the road (fiets) gekocht en het bevalt hem erg goed.

tijd voor wat klusjes!

• VinceDN
@Wouter, strak plan - gebruiken jullie International-US keyboards of een regionale variant? Heb ondertussen wel ontdekt dat Alternate goeie Zbooks in de aanbieding heeft maar wel met maar 512gb hdd dus ik heb even gevraagd of het mogelijk is een extra hdd bij te steken bij deze modellen

• wouter_va
Wij hadden toen azerty. Is al even geleden maar dealer was bechtle meen ik. Bij mijn huidige bedrijf zijn de budgetten en aantallen heel veel groter. HP komt voorstellen, officiële verkoop (als ze zouden winnen natuurlijk) via partner van hen.

In de meeste zbooks (nakijken voor exacte type) kan je trouwens makkelijk zelf schijf wisselen. Als er m.2 plaats vrij is, kan je er eentje bijprikken ook als boot en programma disk, hdd houden voor data?

[ Voor 29% gewijzigd door wouter_va op 21-09-2019 12:57 ]

• strandpaal
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-02-2021
Wie heeft ervaring om het DDR geheugen bij een andere winkel te kopen? Loont het zich om op deze manier op de kosten te besparen?

• wouter_va
@strandpaal lang geleden was dat zeker de moeite. Dan was het Apple-like prijs voor upgrades bij HP en kon je 100€ of meer besparen. Nu moet je zelf even in manual of reviews zoeken hoe ze te vervangen, welk type je nodig hebt en de pricewatch induiken of het genoeg scheelt en of je de moeite daarvoor wil nemen.

• VinceDN
Hey iedereen, ik heb na deliberatie gekozen om de p65 creator te nemen - bedankt voor alle hulp!

V
Pagina: 1