VinceDN schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:19:
Hey Tweakers,
ik ben momenteel op zoek naar een nieuw werkstation om mee te nemen 'on the road'. Ik werk als freelancer in de marketingwereld van de gamesindustrie en ben daarom regelmatig in het buitenland om op kantoor bij klanten te werken. Daarom zoek ik een laptop die stevig is qua performance maar ook heel betrouwbaar.
Ik had tot nu toe een Dell XPS maar ik ben gereed dat #@$!ding uit het raam te keilen want het stopt niet met crashen en gek doen.
Wat ga je met je laptop doen?
Heavy-duty grafisch werk, 3D rendering en videomontage.
Wat is je budget?
€2.000-2.500 (inclusief volledige garantie)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Average transport en werk in kantooromgeving
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben momenteel aan het kijken naar de MSI p65 (
https://www.alternate.be/...duct/1573755?event=search) maar ik vind hem aan de lagere kant qua RAM en SSD, ik had toch liever in de 32GB RAM/ 1TB SSD
Bedankt voor alle tips die jullie kunnen geven!
-Vincent
Algemene vragen
Waardoor heb je die Dell uit je raam te gooien? Welke problemen had je ermee? Hardware matig en/of software matig?
Wat is wijsheid bij het samenstellen van een workstation laptop? Welke onderdelen kan ik besparen? Lijkt me idiaal om de p53 met minimale .... RAM te kopen. En bij een Nederlandse reseller het gewenste ... te kopen. De RAM in china aankopen kan, maar dan moet ik ze in xxxx aantallen kopen

. Suggesties?
Hiernaast
Welke consumenten *** laptops van de vermelde en onvermelde merken moet ik oprecht overwegen als alternatief?
Merk op we hebben een soortgelijke kooplijst zoals ik hier al aangaf. Op en aanmerkingen, tips zijn meer dan welkom. Moet een knoop doorhakken. Ook omdat sommige kortingacties aflopen.
Om het overzicht te behouden hierbij mijn
wensenlijst voor workstation en extern beeldscherm
- De vervangbaarheid van SDD, RAM
- Geen gesoldeerd RAM
- Numeriek toetsenbord