VinceDN schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:19:
Hey Tweakers,
ik ben momenteel op zoek naar een nieuw werkstation om mee te nemen 'on the road'. Ik werk als freelancer in de marketingwereld van de gamesindustrie en ben daarom regelmatig in het buitenland om op kantoor bij klanten te werken. Daarom zoek ik een laptop die stevig is qua performance maar ook heel betrouwbaar.
Ik had tot nu toe een Dell XPS maar ik ben gereed dat #@$!ding uit het raam te keilen want het stopt niet met crashen en gek doen.
Wat ga je met je laptop doen?
Heavy-duty grafisch werk, 3D rendering en videomontage.
Wat is je budget?
€2.000-2.500 (inclusief volledige garantie)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Average transport en werk in kantooromgeving
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben momenteel aan het kijken naar de MSI p65 (
https://www.alternate.be/...duct/1573755?event=search) maar ik vind hem aan de lagere kant qua RAM en SSD, ik had toch liever in de 32GB RAM/ 1TB SSD
Bedankt voor alle tips die jullie kunnen geven!
-Vincent
Algemene vragen
Waardoor heb je die Dell uit je raam te gooien? Welke problemen had je ermee? Hardware matig en/of software matig?
Wat is wijsheid bij het samenstellen van een workstation laptop? Welke onderdelen kan ik besparen? Lijkt me idiaal om de p53 met minimale .... RAM te kopen. En bij een Nederlandse reseller het gewenste ... te kopen. De RAM in china aankopen kan, maar dan moet ik ze in xxxx aantallen kopen

. Suggesties?
Hiernaast
Welke consumenten *** laptops van de vermelde en onvermelde merken moet ik oprecht overwegen als alternatief?
Merk op we hebben een soortgelijke kooplijst zoals ik hier al aangaf. Op en aanmerkingen, tips zijn meer dan welkom. Moet een knoop doorhakken. Ook omdat sommige kortingacties aflopen.
Om het overzicht te behouden hierbij mijn
wensenlijst voor workstation en extern beeldscherm
- De vervangbaarheid van SDD, RAM
- Geen gesoldeerd RAM
- Numeriek toetsenbord
- Geen mix' van SDD, en HDD (kom ik bij Dell bij o.a. bij Inspiraton tegen)
- Extern beeldscherm. 24 maximaal 27 inch. Heeft de 27 echt meerwaarde t.o.v. een 24 inch beeldscherm. Scheelt ook in
Voorkeur voor A++ of A+++ certificaat i.v.m. stroomverbruik, helder en duidelijk scherm en beeldschermmerk ben ik niet merkvast. Prijs/kwaliteit is doorslaggevend.
Wat is jullie ervaring met de beeldschermen van Dell, alsnog op mijn lijst voor beeldschermen?
Merken
- Dell
- Levono
- HP voldoen die workstations aan de eis om de SDD, RAM naar eigen inzicht uit te breiden? Kwam van Udelft het advies tegven voor de ... De .... kan ik het ... niet uitbreiden
Laptop en workstations opties:
- Dell Precision 7520, via build it your own,
Volgt morgen. Valt me op dat bij Dell i.t.t. 32 * 4 = 64 geen optie is.
- Dell, via build it your own
Leveno p53
URL:
link
screenshot,
link
samenstelling: ThinkPad P53 - Core i7
2 TB SSD-station, M.2 2280, PCIe-NVMe, Opal
Second Hard Drive
2 TB SSD-station, M.2 2280, PCIe-NVMe, Opal
Third Hard Drive
Geen
Type beeldscherm
- zie beeldscherm vraag. Heb het 1e beeldscherm gekozen.
Camera 720P HD-camera met microfoon
Inclusief
Grafische kaart
NVIDIA Quadro T2000 4 GB GDDR5 128
Vingerafdruklezer Vingerafdruklezer
Exclusief
Near Field Communication
Inclusief
Toetsenbord Toetsenbord met achtergrondverlichting en numeriek toetsenblok, zwart, Engels (EU)
TPM Setting Ingeschakelde afzonderlijke TPM2.0
Inclusief
smartcardlezer
Inclusief
Batterij Interne li-polymeerbatterij met 6 cellen, 90 Wh,
Inclusief
Oplader Slanke netvoedingsadapter van 170 W (3 pinnen) - EU
Inclusief
WiFi Wireless LAN Adapters Intel Wi-Fi 6 AX200 2x2 AX, Bluetooth versie 5.0
- Levenono p53s, speciacs via deze
printscreen
Is 2TB voldoende i.c.m. 40 RAM i.p.v 64 > .. ?
Heb contact gehad met de online helpdesk omdat op deze site,
onder 'Functies' op de website er staat vermeld '
Met de dubbele SSD-stations met tot 2 TB opslag en tot 48 GB geheugen heb je nooit meer last van vertraging. dat deze in 2TB te koop is, terwijl 2TB geen optie is bij het bestellen. Heb de ... klantenserivce dit aangegeven maar niet 't idee dat er iets mee is gedaan. Wie kent mensen bij Lenovo. Biedt die 1TB en ook de 2TB schijf dan aan als je hem vermeld. 1TB max SDD is te weinig.
Vragen m.b.t Levenono p53s :
Voor welk beeldscherm is waarom een verstandige keuze ? Welke toegevoegde waarde heeft keuze 'c' afgezien van een hogere resolutie? Vraagt dit meer van de batterij?
A) 15,6-inch FHD (1920 x 1080), LED-achtergrondverlichting, IPS, ontspiegeld, 300 nits

15,6 inch FHD (1920 x 1080), LED-achtergrondverlichting, IPS, ontspiegeld, 500 nits, met Dolby Vision HDR 400
C) 15,6 inch UHD (3840 x 2160), LED-achtergrondverlichting, IPS, ontspiegeld, 500 nits, met Dolby Vision HDR 400
Extern beeldscherm van Dell i.t.t. Levono met leuke korting
Optie 2 bovenstaande laptops kopen met minimale RAM geheugen en dit via ... kopen
Hiernaast is het uitgangspunt de
https://uit.stanford.edu/hardware waardoor de p53 mij intersant lijkt of de p53s.
Wat zijn jullie ervaringen met Levono... ?
Mhz.. zijn er meer mensen die de ervaring van Vincent delen, m.a.w. dat Dell door onderbouwde redenen beter overslaat. Hoe zit dit bij de beeldschermen van Dell, c.q. workstations pc i.p.v. laptop bij dell?