Hallo allemaal,
We zijn ons aan het oriënteren voor zonnepanelen voor onze nieuwe woning welke begin volgend jaar opgeleverd zal worden. Ons jaar verbruik zal rond de 7000 kwh liggen o.a. door een water water warmtepomp van Nibe.
Het dak is west georiënteerd en er is ruimte voor 36 zonnepanelen inclusief 4 grote dakramen. Ook hebben we nog de mogelijkheid om panelen in de v-naad te liggen (oost-kant) aangezien het twee onder 1 kap is, nok is "vrijstaand". Echter hebben wel voor en achterkant van de woning een schoorsteen, schaduwwerking?
De garage/bijkeuken zal ook nog ruimte bieden voor eventuele panelen, zuid georiënteerd. De uitbouw van 1,2 meter diep zullen geen panelen passen?
Inmiddels twee offertes ontvangen voor het west vlak.
Aanbieder 1:
32 Zonnepanelen LONGi - LR6-60HPB-310M | Mono All Black Half Cut PERC
1 Omvormers Solar Edge SE8K E-Series
32 Optimizers Solar Edge Poweroptimizer P300
1 Bevestigingsmaterialen Clickfit Evo montagesysteem
1 Monitoring Gratis online monitoring
1 Montage Inclusief complete montage en oplevering
Totale prijs exclusief btw € 9577.
Aanbieder 2
Zijn de panelen alleen anders, JA solar black 300 wp. En zijn het er 30 ipv 32.
Totale prijs exclusief btw € 9404.
Ik twijfel of het wel noodzakelijk is om optimizers er tussen te zetten? Uiteindelijk zal ik wel wat schaduwwerking krijgen later op de dag/avond ivm woning buren. En zit er verschil in kwaliteit van de panelen?
Alvast dank voor de reactie en jullie hulp.
Mvg, Kor
We zijn ons aan het oriënteren voor zonnepanelen voor onze nieuwe woning welke begin volgend jaar opgeleverd zal worden. Ons jaar verbruik zal rond de 7000 kwh liggen o.a. door een water water warmtepomp van Nibe.
Het dak is west georiënteerd en er is ruimte voor 36 zonnepanelen inclusief 4 grote dakramen. Ook hebben we nog de mogelijkheid om panelen in de v-naad te liggen (oost-kant) aangezien het twee onder 1 kap is, nok is "vrijstaand". Echter hebben wel voor en achterkant van de woning een schoorsteen, schaduwwerking?
De garage/bijkeuken zal ook nog ruimte bieden voor eventuele panelen, zuid georiënteerd. De uitbouw van 1,2 meter diep zullen geen panelen passen?
Inmiddels twee offertes ontvangen voor het west vlak.
Aanbieder 1:
32 Zonnepanelen LONGi - LR6-60HPB-310M | Mono All Black Half Cut PERC
1 Omvormers Solar Edge SE8K E-Series
32 Optimizers Solar Edge Poweroptimizer P300
1 Bevestigingsmaterialen Clickfit Evo montagesysteem
1 Monitoring Gratis online monitoring
1 Montage Inclusief complete montage en oplevering
Totale prijs exclusief btw € 9577.
Aanbieder 2
Zijn de panelen alleen anders, JA solar black 300 wp. En zijn het er 30 ipv 32.
Totale prijs exclusief btw € 9404.
Ik twijfel of het wel noodzakelijk is om optimizers er tussen te zetten? Uiteindelijk zal ik wel wat schaduwwerking krijgen later op de dag/avond ivm woning buren. En zit er verschil in kwaliteit van de panelen?
Alvast dank voor de reactie en jullie hulp.
Mvg, Kor