Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• -Randy-
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08-2024
Hoi allen,

Ik heb wil mijn aanrechtblad verlengen.
Waar het deel moet komen staat nu de droger.
(Condens dus zonder slang.)
Nu zit er boven een klapraampje met een plaat hout ervoor. (kapot gegaan tijdens een storm)
Ik wil de warme lucht van de droger naar buiten afvoeren. ( pvc pijp, fan erin)
Hoe kan ik Domotics laten weten dat de droger aan staat?
De antwoorden van handmatig en zo hoeven niet.
(Word vergeten aan en/of uit te zetten)

Ik zelf dacht aan Z-wave dat schijnt 2 kanten op te kunnen communiceren.
Hebben jullie een idee van hoe het het beste zou kunnen.
Heb gekeken maar zal niet de juiste benaming hebben gebruikt.

Het vermogen van de droger on meer dan 2500 watt.

Bedankt alvast.

Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.

Beste antwoord (via -Randy- op 15-09-2019 14:21)

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:51

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Vloris schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:17:
[...]

TS zegt dat de droger meer dan 2500W verbruikt.
Als dat zo is, al is het alleen in piekmomenten dan heb je niks aan een Fibaro wallplug. Die schakelt zichzelf meteen uit als er meer doorheen gaat.
Ok dan stel ik het anders: aangezien 80% van de condensdrogers in NL een vermogen hebben tussen 2100 en 2500 watt (meestal 2400) zou ik de TS willen vragen wat het werkelijk opgenomen vermogen volgens het typeplaatje van de droger is.
Dat maakt nogal verschil voor de type plug die je moet plaatsen. Anders kort je naar een aeotec heavy duty. Die is heel degelijk, maar ook groot en zonder stekker, dus lastiger aansluiten..

Alle reacties

• prein2

prein2

Een zwave plug op je droger. Fibaro nemen..
een tweede plug op je fan. In Domoticz schrijven ‘if power > 1000 watt then fan on'

Wel duur voor enkel dit doel.. Kost je op deze manier zo'n 200€....

Kijk ook eens naar sonof pow..

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Los van je vraag, waarom zou je nog een extra fan willen plaatsen om de warme lucht af te voeren? De droger blaast die zelf al naar buiten.

Heeft je droger geen optie tot afvoer van het condens water middels een slang? Condensdroger is niet per definitie altijd zonder slang :)

https://discord.com/invite/tweakers

• -Randy-
Waarom een fan?
Ik heb geen behoefte aan waterdamp (schimmel) onder het aanrechtblad.
Ik kan een sleuf frezen en dan een rooster erin maar dan ben ik een deel van het blad kwijt met kans dat er dingen doorheen vallen.

Ik heb geen afvoer slang.
Wel een waterbak. ( condens)

Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Vermogen meer dan 2500 watt is inderdaad een probleempje voor de fibaro wall plug.

Maar een ander ideetje (maar ook duur), is bijvoorbeeld Netatmo Weatherstation met uitbreiding modules.
Dan heb je RV, CO2, dB en temperatuur.
RV loopt zowiezo op, met de droger. En dan kan de fan nog nadraaien tot de RV gezakt is. (wel een wallplug nodig, die de fan stuurt)

Andere tweakers zijn met een nodemcu aan de gang gegaan. Tasmota erop ofzo.
Daar kan je ds18b20, voor de temperatuur op aansluiten en ook een RV meting. Dat is nog goedkoper.

[ Voor 3% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-09-2019 12:12 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• -Randy-
Ik ga het een en ander uitzoeken

• prein2

prein2

Vermogen van een droger is meestal tussen 2200 en 2500 watt. Dat moet de fibaro prima kunnen!

• -Randy-
Droger is 3000 tot 3300 watt aan vermogen.
Ik ga kijken of ik de stroom van de motor kan meten. Die draait altijd en zal geen 3000 watt zijn

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 14:37
prein2 schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:16:
Vermogen van een droger is meestal tussen 2200 en 2500 watt. Dat moet de fibaro prima kunnen!
Als dat zo is, al is het alleen in piekmomenten dan heb je niks aan een Fibaro wallplug. Die schakelt zichzelf meteen uit als er meer doorheen gaat.

Acties:
  • Beste antwoord

• prein2

prein2

[...]

Ok dan stel ik het anders: aangezien 80% van de condensdrogers in NL een vermogen hebben tussen 2100 en 2500 watt (meestal 2400) zou ik de TS willen vragen wat het werkelijk opgenomen vermogen volgens het typeplaatje van de droger is.
Dat maakt nogal verschil voor de type plug die je moet plaatsen. Anders kort je naar een aeotec heavy duty. Die is heel degelijk, maar ook groot en zonder stekker, dus lastiger aansluiten..

• -Randy-
-Randy- schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:16:
Droger is 3000 tot 3300 watt aan vermogen.
Ik ga kijken of ik de stroom van de motor kan meten. Die draait altijd en zal geen 3000 watt zijn
Asjeblieft

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:20
Hangt je z-wave bridge toevallig in/bij de meterkast? Als dan ook je droger nog eens op een aparte groep zit, zou je ook iets als dit kunnen overwegen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• -Randy-
Die staat in de keuken en heb geen idee welke groep het is.

• MrDayOff
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-11 20:42
prein2 schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:16:
Ik zou dat toch afraden, zo'n Fibaro stekker vindt dat toch niet heel leuk. Ik had er één tussen mijn boiler, en na ca. 1 jaar zag hij er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eBRgqFQDdNkegMxbM1A_ZUYfaW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8g6w6zCqdGEGH3iA9LZnYioD.jpg?f=fotoalbum_large

Hij besloot gelukkig er maar mee op te houden, en had ik de hele stekkerdoos moeten vervangen waar hij in vast was gesmolten.

• MrDayOff
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-11 20:42
[...]

Dat had ik gemerkt inderdaad, na een jaar schakelde deze zichzelf uit: :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXECOj-091SIorNoTljn0uuTbfs=/f/image/FOHURn0wiJxSkp2tfmGfkOfZ.jpg

Ik kreeg 'm ook niet meer aan daarna. :|

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Moet het perse connected zijn? Zelf had ik een simpele temperatuur controller van Alieexpress gebruikt. Als de temperatuur in de ruimte een bepaald punt bereikt dan schakelijkt hij aan en wanneer de temperatuur weer onder de threshold komt dan gaat hij uit.

Zelf heb ik er ook nog een klep bij zitten, kan je doen met een paar extra relais

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Pagina: 1