Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.
Vraag
Beste antwoord (via -Randy- op 15-09-2019 14:21)
Ok dan stel ik het anders: aangezien 80% van de condensdrogers in NL een vermogen hebben tussen 2100 en 2500 watt (meestal 2400) zou ik de TS willen vragen wat het werkelijk opgenomen vermogen volgens het typeplaatje van de droger is.Vloris schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:17:
[...]
TS zegt dat de droger meer dan 2500W verbruikt.
Als dat zo is, al is het alleen in piekmomenten dan heb je niks aan een Fibaro wallplug. Die schakelt zichzelf meteen uit als er meer doorheen gaat.
Dat maakt nogal verschil voor de type plug die je moet plaatsen. Anders kort je naar een aeotec heavy duty. Die is heel degelijk, maar ook groot en zonder stekker, dus lastiger aansluiten..
Alle reacties
een tweede plug op je fan. In Domoticz schrijven ‘if power > 1000 watt then fan on'
Wel duur voor enkel dit doel.. Kost je op deze manier zo'n 200€....
Kijk ook eens naar sonof pow..
Heeft je droger geen optie tot afvoer van het condens water middels een slang? Condensdroger is niet per definitie altijd zonder slang
Ik heb geen behoefte aan waterdamp (schimmel) onder het aanrechtblad.
Ik kan een sleuf frezen en dan een rooster erin maar dan ben ik een deel van het blad kwijt met kans dat er dingen doorheen vallen.
Ik heb geen afvoer slang.
Wel een waterbak. ( condens)
Server: Dell PowerEdge R730, 2x Intel Xeon 2640v3, 384gb ddr4 Ram. Nas: Synology, RS815+, 10TB opslag.
Maar een ander ideetje (maar ook duur), is bijvoorbeeld Netatmo Weatherstation met uitbreiding modules.
Dan heb je RV, CO2, dB en temperatuur.
RV loopt zowiezo op, met de droger. En dan kan de fan nog nadraaien tot de RV gezakt is. (wel een wallplug nodig, die de fan stuurt)
Andere tweakers zijn met een nodemcu aan de gang gegaan. Tasmota erop ofzo.
Daar kan je ds18b20, voor de temperatuur op aansluiten en ook een RV meting. Dat is nog goedkoper.
[ Voor 3% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-09-2019 12:12 ]
Ik ga kijken of ik de stroom van de motor kan meten. Die draait altijd en zal geen 3000 watt zijn
TS zegt dat de droger meer dan 2500W verbruikt.prein2 schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:16:
Vermogen van een droger is meestal tussen 2200 en 2500 watt. Dat moet de fibaro prima kunnen!
Als dat zo is, al is het alleen in piekmomenten dan heb je niks aan een Fibaro wallplug. Die schakelt zichzelf meteen uit als er meer doorheen gaat.
Ok dan stel ik het anders: aangezien 80% van de condensdrogers in NL een vermogen hebben tussen 2100 en 2500 watt (meestal 2400) zou ik de TS willen vragen wat het werkelijk opgenomen vermogen volgens het typeplaatje van de droger is.Vloris schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:17:
[...]
Dat maakt nogal verschil voor de type plug die je moet plaatsen. Anders kort je naar een aeotec heavy duty. Die is heel degelijk, maar ook groot en zonder stekker, dus lastiger aansluiten..
Asjeblieft-Randy- schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:16:
Droger is 3000 tot 3300 watt aan vermogen.
Ik ga kijken of ik de stroom van de motor kan meten. Die draait altijd en zal geen 3000 watt zijn
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Ik zou dat toch afraden, zo'n Fibaro stekker vindt dat toch niet heel leuk. Ik had er één tussen mijn boiler, en na ca. 1 jaar zag hij er zo uit:prein2 schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:16:
Vermogen van een droger is meestal tussen 2200 en 2500 watt. Dat moet de fibaro prima kunnen!
:strip_exif()/f/image/8g6w6zCqdGEGH3iA9LZnYioD.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij besloot gelukkig er maar mee op te houden, en had ik de hele stekkerdoos moeten vervangen waar hij in vast was gesmolten.
Dat had ik gemerkt inderdaad, na een jaar schakelde deze zichzelf uit:Vloris schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:17:
[...]

Ik kreeg 'm ook niet meer aan daarna.
Zelf heb ik er ook nog een klep bij zitten, kan je doen met een paar extra relais
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."