Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DylanDB21
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-06 23:12
Beste mensen, volgens de hogeschool heb ik een laptop met minstens een i5, een i7 aangeraden en 8gb minstens en 16gig aangeraden nodig. Nu heb ik op campusshop.be deze gevonden : https://www.campusshop.be...rmb/80054001/product/1100 , maar deze heeft enkel single channel memory, dus niet echt top voor heavy ram apps?

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Zal vooral gebruikt worden voor hogeschool. Aangezien ik de studie "digitale systemen en netwerken" , ga volgen, heb ik dus een laptop dat toch wel wat VM's kan draaien, en dus echt wel een zo goed als volle dag mee kan gaan.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

450-650€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Zal enkel mee gaan naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Neen, ik neig precies wel meer naar Lenovo (thinkpad series)

[ Voor 9% gewijzigd door DylanDB21 op 14-09-2019 23:18 ]

Alle reacties

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
De genoemde laptop is prima. Een vriend van mij heeft hem ook (met QWERTY dan). Kan zelfs op gegamed worden, mits je niet al te hoge eisen stelt. De accuduur heb ik geen idee van. Wordt door die vriend van mij vooral op netstroom gebruikt.

Ik zou uitzoeken of de accuduur voldoende is. Anders zou ik tweedehands naar een zakelijk model kijken. Die hebben vaak ruimte voor een extra accu en worden vaak ook geleverd met een grote accu die nog uitneembaar is. Dan zou je gewoon een extra accu mee kunnen nemen in de tas.

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:07
Een 36Wh batterij is niet echt iets waar je heel blij van wordt, maar bij de meeste hogescholen zijn er wandcontactdozen in overvloed dus dat is niet iets waar je je waarschijnlijk zorgen over hoeft te maken. De rest van de specificaties zien er wel scherp uit voor de prijs.

Het probleem waar je tegenaan zal lopen is dat je binnen dit budget geen nieuwe laptop die aan die specificaties voldoet zal vinden. Die ryzen is net iets langzamer (scheelt echt niet veel) dan de minimum eis van een I5, laat staan de I7 die ze aanraden.

[ Voor 34% gewijzigd door I_IBlackI_I op 15-09-2019 09:48 . Reden: Paragraaf budgetlimitaties. ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
Kijk voornamelijk naar de specs die je nodig zal hebben voor meerdere vm’s. Met 8gb zit je dan aan de lage/krappe kant. Ga dan voor save met minimaal 16gb.. en een ssd.

...

• DylanDB21
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-06 23:12
I_IBlackI_I schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:28:
Een 36Wh batterij is niet echt iets waar je heel blij van wordt, maar bij de meeste hogescholen zijn er wandcontactdozen in overvloed dus dat is niet iets waar je je waarschijnlijk zorgen over hoeft te maken. De rest van de specificaties zien er wel scherp uit voor de prijs.

Het probleem waar je tegenaan zal lopen is dat je binnen dit budget geen nieuwe laptop die aan die specificaties voldoet zal vinden. Die ryzen is net iets langzamer (scheelt echt niet veel) dan de minimum eis van een I5, laat staan de I7 die ze aanraden.
Ik kan nu voor deze 2 laptops gaan.

V&A aangeboden: 2x In vrijwel nieuwstaat verkerende Dell Latitude 7490 laptops

V&A aangeboden: HP Envy x360 512GB SSD Geforce MX250 16GB RAM

Welke zal het minste lawaai produceren wanneer voor vms gebruikt en welke zal de batterij het langst mee meegaan per dag?