Ik gebruikte altijd 3.5mm to 2x rca en dat werkte prima op pc 1. Toevallig moest ik vandaag even een andere pc (pc 2) aansluiten op de randapparatuur die ik altijd gebruik en daarna wilde ik weer alles aansluiten op pc 1, toen begonnen de speakers enorm te ruisen/kraken bij het inpluggen van de 3.5mm jack, ook als de pc/voeding niet op het electriciteitsnet was aangesloten. Tot mijn verbazing werd de ruis minder als ik de ethernet kabel uit de pc haalde; helemaal weg was het niet.
Ik heb de speakers los gemaakt, en getest op een andere pc (pc 3), dit werkte zonder enig probleem.
Ik gebruik nu een spdif kabel en dit werkt ook prima, maar ik zou wel willen weten wat hier de oorzaak is voor de plotselinge ruis
PS: Ik had de audio kabel en ethernet kabel even bij elkaar geknoopt met een stukje plastic om zo wat nettere kabelmanagement te hebben in m'n meubilair. Ik weet niet of dit verder relevant is.
Moederbord: Aorus Elite x570
Speakerset: R1280DB
Ik heb de speakers los gemaakt, en getest op een andere pc (pc 3), dit werkte zonder enig probleem.
Ik gebruik nu een spdif kabel en dit werkt ook prima, maar ik zou wel willen weten wat hier de oorzaak is voor de plotselinge ruis

PS: Ik had de audio kabel en ethernet kabel even bij elkaar geknoopt met een stukje plastic om zo wat nettere kabelmanagement te hebben in m'n meubilair. Ik weet niet of dit verder relevant is.
Moederbord: Aorus Elite x570
Speakerset: R1280DB