Vraag

• zooom
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-07 11:07
Mijn vraag
...Ik heb een Canon 77d met een Tamron 16-300 . Vond de kwaliteit niet altijd even geweldig (kleuren wat flets en soms een waas) en kwam er pas na een jaar achter dat bij deze combinatie de zgn Lens aberration correction op off moet worden gezet. Maar ook daarna ben ik er niet echt kapot van. Zit erover te denken de Tamron te vervangen met de Canon 18-135 . Dat is in ieder geval beiden Canon of schiet ik daar ook niet veel mee op. Het mindere zoom neem ik maar voor lief.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:17
Een 16-300 is een compromis al opzich qua lens, ècht goede resultaten zul je er niet mee gaan bereiken ben ik bang. Een 18-135 zal wat beter presteren, maar is nog steeds ietwat een compromis lens.
Of een lens Canon of Tamron is hoeft, zeker de laatste jaren, niet veel meer te zeggen.

Een tip: Als je een fotobewerkingsprogramma zoals Bridge of Lightroom hebt, in Bridge zit een optie waar je kan selecteren op welk brandpunt een foto is genomen. Aan de hand daarvan kan je zien in welke range je het meeste fotografeert. Misschien gebruik je de tele of juist de wijde stand niet of nauwelijks. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:18

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

zooom schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:28:
Mijn vraag
...Ik heb een Canon 77d met een Tamron 16-300 . Vond de kwaliteit niet altijd even geweldig (kleuren wat flets en soms een waas) en kwam er pas na een jaar achter dat bij deze combinatie de zgn Lens aberration correction op off moet worden gezet. Maar ook daarna ben ik er niet echt kapot van. Zit erover te denken de Tamron te vervangen met de Canon 18-135 . Dat is in ieder geval beiden Canon of schiet ik daar ook niet veel mee op. Het mindere zoom neem ik maar voor lief.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Je kan natuurlijk spullen blijven kopen in de hoop dat het beter wordt maar vaak werkt het zo niet. Ga wat meer doen met nabewerking en ga ook schieten in raw. Pas dan kun je de foto zo krijgen als je wil.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8