Auto ingeruild, nu te koop met verkeerde km stand

Pagina: 1
Acties:

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:33
Beste mensen,

Onlangs heb ik mijn auto ingeruild bij een BOVAG autobedrijf. Na een aantal weken vond ik mijn auto terug op de website (en op diverse aitomarktplaatsen), maar ineens met 7000 km minder volgens de beschrijving en het tellerrapport. Het vreemde is dat er op de foto wel de juiste km stand staat.

Mijn vraag is concreet of ik hier iets tegen moet doen in de vorm van aangifte o.i.d.? Ik wil daarbij graag anoniem blijven namelijk en voor zover ik weet is dat niet mogelijk.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Edit: het lijkt erop dat er een foute stand is doorgegeven aan Carfax en dat hier het misverstand ontstaan is.

[ Voor 19% gewijzigd door friggler op 15-09-2019 09:57 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou het met de BOVAG bespreken. Dat kan natuurlijk gewoon vanaf een (eventueel vers aangemaakte) anoniem e-mailadres.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:33
wat bedoel je precies?
staat er op de km stand waarmee geadverteerd wordt?

of de correcte km stand.. dus de 7000km erbij?

dan kan het misschien ook een foutje zijn? verkeerde km stand op de website neergezet?

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:46
Dus de auto zelf geeft de juiste stand aan. En waar wil je aangifte tegen doen?

• Room42
  • Niet online
Exact daar had ik overheen gelezen. Het lijkt dus eerder een typefout (of administratiefout) dan direct kwade opzet. Dus misschien toch gewoon een mailtje naar de handelaar met een heads-up dat de km-stand verkeerd is?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

7000km is het niet waard om evt de teller voor aan te passen @friggler

btw; stand op tellerraport van afgelopen dagen ?

[ Voor 26% gewijzigd door Hackus op 14-09-2019 20:40 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 06:04
Kan typefout zijn maar ook opzet. Heb zelf ook wel eens gezien dat auto van iemand net even minder geadverteerd werd. Vervolgens heeft de klant nogsteeds de oude teller in zijn hoofd en denkt dan dat bepaalde onderdelen dan nog wel even duren. Al ben je als klant dan niet altijd handig bezig door niet naar de teller in de auto te kijken

• friggler
Aggressor schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:28:
wat bedoel je precies?
staat er op de km stand waarmee geadverteerd wordt?

of de correcte km stand.. dus de 7000km erbij?

dan kan het misschien ook een foutje zijn? verkeerde km stand op de website neergezet?
Op de website en het RDW tellerrapport staat de verkeerde km stand beschreven. Op de foto die bijgevoegd is op de website staat de juiste.
TheBrut3 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:32:
Dus de auto zelf geeft de juiste stand aan. En waar wil je aangifte tegen doen?
Ik vermoed dat de foto's genomen zijn voordat de stand is aangepast en dat hij vergeten is de foto te wijzigen.
Hackus schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:36:

Klopt normaal gesproken, maar dit is wel net het verschil tussen onder de 100.000 km en er een paar duizend km boven.

De stand is van de afgelopen paar weken.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:30
Dus een variant op de oude kruidenierstruc. Als je je daardoor om de tuin laat leiden, dan verdien je ook niet beter. Als je de auto gaat bekijken, dan valt dat toch gelijk op?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

7K minder dan 8K, of 7K minder dan 107K zijn nogal een ander geval. Waar hebben we het over?
Als het geen Ferrari is dan zullen 7000 kilometers boven de 30K weinig tot geen verschil voor de verkoopprijs maken, hooguit voor de zoekresultaten (onder de 100K of onder de 150K, etc.)

Edit, het tweede dus. Sja, voor de zoekresultaten interessant, maar kunnen ze zo af doen als een typefout.

[ Voor 20% gewijzigd door |sWORDs| op 14-09-2019 20:55 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
friggler schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:43:
[...]

Op de website en het RDW tellerrapport staat de verkeerde km stand beschreven. Op de foto die bijgevoegd is op de website staat de juiste.
Is dit dan niet gewoon een kwestie van laatste tellerraportje opgevraagd en dat overgenomen in de advertentie?

Als hij een tijd geleden voor het laatst in onderhoud is geweest, kan het tellerraport toch afwijken?
Er zijn immers nog kilometers gemaakt na het onderhoud en de tellermeting.

Maar ben het sowieso eens dat het wel bijzonder slordig is.

Ik moet zeggen voor een Bovag-garage en gezien de kilometerstand (sub 100.000 en net er boven), is dit expres.

Maar de koper moet ook zelf onderzoek doen en dan had hij dus gezien dat het 100.000+ is.
Ik denk dat de garage daardoor er mee weg komt, maar man man, wat een werkwijze.

[ Voor 18% gewijzigd door White Feather op 14-09-2019 21:09 ]

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-11 17:14
Staat er geen datum op het tellerrapport dan?
Dan kan je toch als koper afleiden dat die van een tijdje terug is?
Ik zie geen reden tot aangifte.

• friggler
@yukhalilsel de datum is van 05-09-2019

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mailtje naar de garage dat hij een foutje heeft gemaakt? Als het dan gecorrigeerd wordt is iedereen blij.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-11 12:37
Ik zou mij echt niet druk maken om een typefoutje van 7000km, ik heb dan ook niet vaak de behoefte om iemand te verbeteren als het niet nodig is.

Verwijderd

Het is jou auto niet meer, dus dan heb jij je er ook niet mee te bemoeien.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Misschien om de zoekresultaten wat te optimaliseren? Ik kan me zo voorstellen dat een hoop mensen op 100k max zoeken

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-11 17:14
friggler schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 21:29:
@yukhalilsel de datum is van 05-09-2019
Dat lijkt me op “datum opgevraagd”.
Ik heb zelf nooit een tellerrapport gezien, maar ergens op dat formulier zou toch wel moeten staan wanneer het rapport is opgemaakt?

• Room42
  • Niet online
D.deJong schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 21:36:
Ik zou mij echt niet druk maken om een typefoutje van 7000km, ik heb dan ook niet vaak de behoefte om iemand te verbeteren als het niet nodig is.
Behalve dat het hiermee precies onder de magische grens van 100dkm komt. Dat klinkt toch wat meer dan 'toevallig'.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 21:39:
Het is jou auto niet meer, dus dan heb jij je er ook niet mee te bemoeien.
Wat is dat nou voor redenatie. 8)7 Als je iemand overvallen ziet worden, heb jij er ook niks mee te maken... dus heb je je er ook niet mee te bemoeien? :X

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Room42 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 21:48:
Wat is dat nou voor redenatie. 8)7 Als je iemand overvallen ziet worden, heb jij er ook niks mee te maken... dus heb je je er ook niet mee te bemoeien? :X
Jouw redenatie slaat helemaal kant nog wal.
Man, een overval zien gebeuren is wel even wat anders dan achteraf je verkochte item ( waar je gewoon goed geld voor hebt gehad) door een ander "incorrect" verkocht wordt.
Tuurlijk is liegen over de KM stand fout maar de juiste stand staat toch op de teller? Hooguit Bovag melden en verder lekker laten.

Echt, een live overval vergelijken met dit.. |:(

Wear Sunscreen!

• Room42
  • Niet online
Humma Kavula schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 21:54:
[...]

Echt, een live overval vergelijken met dit.. |:(
Right, point taken. Maar wat ik bedoel te zeggen dat als je een misstand ziet, je daar altijd op kunt (moet?) reageren, vind ik.

Zeker in de autohandel waar al genoeg louche figuren rondhangen :r

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 14-09-2019 21:56 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Room42 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 21:54:
[...]

Right, point taken. Maar wat ik bedoel te zeggen dat als je een misstand ziet, je daar altijd op kunt (moet?) reageren, vind ik.
Als recht geaard persoon is dat een soort van plicht ja maar jij trekt het helemaal uit verband.
Autoverkopers zijn nu eenmaal haaibaaien dus zullen zij met alles mogelijk adverteren.
Een simpel antwoord: NAP

Wear Sunscreen!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:26
Tja, veel mensen (of een bepaalde doelgroep) zoekt tot 100.000 km, dan valt de auto daarbuiten.
Dan adverteren ze hem er iets onder en als die mensen komen kijken naar de auto dan boeit het die mensen vaak ook niet of hij 97.000 of 104.000 gelopen heeft.

Lekker boeiend 8)7

• Room42
  • Niet online
Echt? Ik kan er niet bij dat jullie het blijkbaar normaal vinden dat er maar wat aangerommeld wordt.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Room42 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:00:
Echt? Ik kan er niet bij dat jullie het blijkbaar normaal vinden dat er maar wat aangerommeld wordt.
Ga je maar eens in handel verdiepen, dan kom je nog veel meer tegen dan dit soort kinderpraktijken.
Ik praat het niet goed maar het gebeurd en zal altijd gebeuren als er geld te verdienen valt ;)

edit:
Zoals ik al eerder zei, melden bij Bovag/RDW en klaar, meer kan je niet doen als burger. En ze doen er toch niks mee kan ik je verzekeren

[ Voor 16% gewijzigd door Humma Kavula op 14-09-2019 22:03 ]

Wear Sunscreen!

• Room42
  • Niet online
Humma Kavula schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:01:
[...]

Ga je maar eens in handel verdiepen, dan kom je nog veel meer tegen dan dit soort kinderpraktijken.
Ik praat het niet goed maar het gebeurd en zal altijd gebeuren als er geld te verdienen valt ;)
Ja, juist dat maakt dat ik niet snap dat er zo laconiek gereageerd wordt. Dan lijkt het net alsof het normaal en wel ok is. Prima dat je jezelf wilt laten oplichten maar ik vind het altijd zo lullig voor de mensen die er geen verstand van hebben. Hun wordt geld uit de zak geklopt op basis van onjuiste informatie.
Waarom zou je daar je ogen voor sluiten?
edit:
Zoals ik al eerder zei, melden bij Bovag/RDW en klaar, meer kan je niet doen als burger. En ze doen er toch niks mee kan ik je verzekeren
Helaas zal je ook daar wel gelijk hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 14-09-2019 22:07 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Room42 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:06:
[...]

Ja, juist dat maakt dat ik niet snap dat er zo laconiek gereageerd wordt. Dan lijkt het net alsof het normaal en wel ok is. Prima dat je jezelf wilt laten oplichten maar ik vind het altijd zo lullig voor de mensen die er geen verstand van hebben. Hun wordt geld uit de zak geklopt op basis van onjuiste informatie.
Waarom zou je daar je ogen voor sluiten?
Waar zeg ik dat je je ogen wil sluiten?
Je klinkt nogal naïef, mag ik vragen naar je leeftijd want ik heb het gevoel dat je nog niet de geneugten des levens hebt ervaren.
Waar geld rond gaat wordt gehandeld, simpel voorbeeld: Als jij een auto te koop zet van jezelf waar wel een paar kleine dingen mee mis zijn zoals een lampje in het dashboard of een kras op de binnen bekleding op de achterdeur, noem jij die nadelen van de auto die je gaat verkopen of zorg je dat zo veel mogelijk pluspunten in de ad komen te staan?

Verkopers moeten geld verdienen want dat is hun brood en wij als burger kunnen niks meer doen dan aangeven bij een Bovag of RDW en dan nog, wat wil je doen? TS heeft allang zijn geld.
Oftewel, dit is een non topic, het gebeurt, als ik jou zo hoor moet jij bij de NAP gaan werken.

Wear Sunscreen!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:38

Yucon

*broem*

dat niet, maar zolang op die teller de echte stand staat valt het aanrommelen nogal mee. Dit lijkt inderdaad op geknutsel om nog net in een bepaalde categorie zoekresultaten te vallen.

Overigens weet ik niet of dat nu nog zo is, maar in het verleden kon de kilometerstand van een advertentie achteraf niet meer aangepast worden. Ik had een tikfout gemaakt bij invoeren.. jammer maar helaas zo bleek.

• RedHat
Tja de meeste autobedrijven adverteren ook met 13.950 als prijs ipv 14.000 zodat hun advertentie eruit komt als mensen tot 14.000 euro zoeken. Dat is met kilometers niet anders.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:11
RedHat schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:19:
Tja de meeste autobedrijven adverteren ook met 13.950 als prijs ipv 14.000 zodat hun advertentie eruit komt als mensen tot 14.000 euro zoeken. Dat is met kilometers niet anders.
Maar kilometers anders benoemen dan ze feitelijk zijn is gewoon misleiding. De prijs blijft 13.950, daar is een verkoper vrij in om te bepalen. De objectieve kmstand aanpassen natuurlijk niet. Los van het feit dat het wel gebeurt, is het natuurlijk wel kwalijk.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Room42
  • Niet online
@Humma Kavula Nou ja, ik heb gewoon een bloedhekel aan de mentaliteit van de autohandel :P Als ik zoiets zou zien, zou ik me, denk ik, als een bloedzuiger vastzuigen. Gelukkig rij ik lease-auto's van de zaak, en heb ik met de handel weinig tot niks te maken.

En ja, ik weet dat dit op meer plekken gebeurd dan alleen de autohandel. Kutwereld. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 14-09-2019 22:27 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Arjan90 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:25:
[...]

Maar kilometers anders benoemen dan ze feitelijk zijn is gewoon misleiding. De prijs blijft 13.950, daar is een verkoper vrij in om te bepalen. De objectieve kmstand aanpassen natuurlijk niet. Los van het feit dat het wel gebeurt, is het natuurlijk wel kwalijk.
Er is niks terug gedraaid:
Misleiding? Mwa, RDW pakt gewoon de laatste stand en deze houd de verkoper aan. De teller in de auto geeft de juiste stand dus is het misleiding? Je kijkt toch op de teller als je gaat proefrijden?

edit:
@Room42 Blijf dan maar bij de leasebak en verdiep je er niet verder in want je wordt gegarandeerd ziek ;)

Edit2:
Ik heb wel wat ervaring in die wereld en het kan ook gewoon zijn dat de verkoper, lui als hij is, gewoon de RDW km stand heeft gekopieerd. Vergis je niet, het zijn vaak simpele verkopers die s'avonds na het handelen alles nog op internet knallen zonder echt aandacht te schenken aan alle voertuigen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Humma Kavula op 14-09-2019 22:39 ]

Wear Sunscreen!

• RedHat
Arjan90 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:25:
[...]

Kilometerstand is bijna nooit objectief. Denk dat 99% van de MP advertenties nog lekker met hun auto rondrijdt en er ook km's bijkomen. Is dat ook misleiding? Als je het gewoon netjes in de advertentie vermeld snap ik echt niet wat het probleem is.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:11
RedHat schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:31:
[...]

Kilometerstand is bijna nooit objectief. Denk dat 99% van de MP advertenties nog lekker met hun auto rondrijdt en er ook km's bijkomen. Is dat ook misleiding? Als je het gewoon netjes in de advertentie vermeld snap ik echt niet wat het probleem is.
Maar dat is hier natuurlijk niet het geval, ongeacht of het bewust of onbewust gebeurt door verkoper. Het is niet zo dat er in gereden wordt en dat daardoor de kilometerstand boven de 97.000 uitkomt. Het is al boven de 97.000 en ruim ook.

Ik snap overigens echt wel dat verkopers de auto zo veel mogelijk naar voren proberen te laten komen in zoekresultaten, daarom hebben ze ook liever een auto van 01/2013 ipv 12/2012. Mensen zoeken op bouwjaar.

Ik zou mij aardig misleid voelen als ik een auto ga bekijken obv een stand van 97.000 km en bij het bedrijf staat de stand op 104.000, nogmaals, of het nu bewust is gebeurd of niet. Ik steek er tijd in, vertrouw op de aangeboden gegevens, etc. Natuurlijk ben je daar als koper bij, maar netjes is het niet. Ik zou als oude eigenaar van de auto een melding maken bij de garage en/of BOVAG, daar moet je wat mij betreft ook stoppen omdat het dan niet meer jouw probleem of verantwoording is.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Arjan90 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:58:
[...]
Ik zou mij aardig misleid voelen als ik een auto ga bekijken obv een stand van 97.000 km en bij het bedrijf staat de stand op 104.000, nogmaals, of het nu bewust is gebeurd of niet. Ik steek er tijd in, vertrouw op de aangeboden gegevens, etc. Natuurlijk ben je daar als koper bij, maar netjes is het niet. Ik zou als oude eigenaar van de auto een melding maken bij de garage en/of BOVAG, daar moet je wat mij betreft ook stoppen omdat het dan niet meer jouw probleem of verantwoording is.
En hierbij raak je precies de juiste snaar, dit is hetgeen waar elke verkoper op hoopt, jij wil dit type/merk auto en hij heeft hem, vraag en aanbod zorgt voor de prijs die ervoor betaald wordt.
Dat je je misleid voelt is bijzaak, je bent er en wilt die auto dus dat wordt allemaal recht geluld in prijs zodat je hem alsnog koopt.
Oftewel handel blijft handel, je bent er zelf bij, dat iemand zich laat leiden om te kopen op internet informatie is sowieso dom. ( of soms slim als je geluk hebt )

Wear Sunscreen!

• WeiserMaster
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18:59
-36- schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 21:44:
Misschien om de zoekresultaten wat te optimaliseren? Ik kan me zo voorstellen dat een hoop mensen op 100k max zoeken
ik kwam vandaag nog een Corsa tegen met 1600 PK ofzo 8)7

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 14:13
@friggler Heb je een link? Misschien kan iemand een bericht sturen met de vraag welke stand juist is?
WeiserMaster schreef op zondag 15 september 2019 @ 03:30:
[...]

ik kwam vandaag nog een Corsa tegen met 1600 PK ofzo 8)7
Is inmiddels verkocht.

[ Voor 51% gewijzigd door Mandrake466 op 15-09-2019 06:43 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Divak
  • Laatst online: 01-12 11:53
Dit gebeurt wel vaker i.v.m. zoekresultaten. Zeker gezien het om boven of onder 100.000 gaat.

Dat soort trucjes doet men zelfs op Funda als het om huizen gaat.

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 16:12
Als een bedrijf een auto inkoopt, en jij dus een vrijwaring krijgt,
zijn hun verplicht om bij het vrijwaren de afgelezen tellerstand in te geven.
Deze wordt geregistreerd bij de NAP, (nationale auto pas) en er komt ook meteen een NAP/RDW formulier met deze kilometerstand op de mail van het bedrijf.
Als hier dus de verkeerde tellerstand op staat dan is het wel of een erg domme fout, of gewoon smerige opzet.

Bij sommige handelaren is dit wel een beetje te verwachten, maar bij een BOVAG bedrijf....

Linkje van de advertentie?

• friggler
Mandrake466 schreef op zondag 15 september 2019 @ 06:42:
@friggler Heb je een link? Misschien kan iemand een bericht sturen met de vraag welke stand juist is?

[...]

Is inmiddels verkocht.
Members only:

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:49
Dus om zoekresultaten te manipuleren wordt er een lagere stand gebruikt. Lekker boeien?!

Ten eerste Sowieso is 7K aan km op een diesel verwaarloosbaar als het zo zou zijn.

Ten tweede, de auto geeft zelf de goede stand aan, ik hoop dat mensen die 15K gaan uitgeven aan een auto ook wel even op de tellerklok kijken met een proefritje

Ten derde, de enige reden dat jij hier achter komt is omdat je in de gaten houdt hoeveel je meer had kunnen vangen misschien voor je auto

Ten vierde als de bekende stand bij de RDW van een paar maanden geleden die 7K is geweest en de dealer vraagt het rapport op dan krijgt hij die waarde, dattie dan zelf niet de stand heeft bekeken Tsja.... als jij hem nu ook wakker maakt heb je zelfs misschien teveel voor je auto teruggehad 😜

[ Voor 7% gewijzigd door SpoekGTi op 15-09-2019 08:50 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-11 11:51
Dit is net zo'n dingetje als 'mag het een pondje meer zijn'? Verkoperstrucjes, zelf wat onderzoek doen als je wat koopt mag ook, zeker als dat ding niet eens is teruggedraaid of wat dan ook.

Zie het alsvolgt;

Dealer zet occasion online met 100kkm. Ding staat 2 maanden te koop. Er wordt wat mee proefgereden, maar ook gebruikt als vervangend vervoer. Dus vanaf moment van publicatie, wordt zo'n auto nog gebruikt. Als dan het verschil met de advertentie dusdanig is, is het aan koper om er wat vanaf te praten/weg te lopen. Want tijdens gebruik kan er ook een deuk ontstaan, en dat maakt auto verre van zgan.

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 16:12
friggler schreef op zondag 15 september 2019 @ 08:43:
[...]

Members only:
Heb een mailtje gedaan.
Wel een nette auto verder, wat heb je nu gekocht?

• friggler
@SpoekGTi de stand die bekend is bij de RDW is van een week geleden. Het is het verschil tussen 3k km onder de 100.000 en 4k km boven.

Of de auto de juiste stand aangeeft nu, is nog maar de vraag. Voor hetzelfde geld heeft hij foto's gemaakt, tellerstand aangepast, maar vergeten de foto's te wijzigen in de advertentie. Maar goed, da's koffiedik kijken.

@Mielemuis Audi A6 3.0 bitdi 320 pk.

[ Voor 5% gewijzigd door friggler op 15-09-2019 09:08 ]

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:14
Als je daar een auto van 33k hebt gekocht zou ik niet al te moeilijk gaan doen daar over de km-stand in de advertentie van je oude auto. Misschien dat ze dan net een tikkeltje minder meegaand worden qua garantie ;)

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Juiste antwoord is al een paar keer gegeven: dit is puur om in de juiste zoekresultaten te komen. mensen willen een jonge auto met max 100k km, maar als bij de proefrit blijkt dat dit 104k is, geen probleem.

Het verschil in aantal hits is namelijk echt enorm. Net als bij goedkope auto's. Een auto van 2100 euro is niet te verkopen, want mensen zoeken tot 2000 euro.

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:26

empy

Rijdt rondjes

Die stand is waarschijnlijk de laatste stand waarmee hij NAP geregistreerd is.
De handelaar heeft slim deze stand ingegeven toen hij de advertentie online zette (waarmee hij dus onder de 100k komt en dus onder een psychologische drempel) en op basis van deze stand word ook het rapport gegenereerd.
Trekt meer zieltjes die komen kijken, en als iemand al opkijkt en begint over die 7k verschil weet hij vast een mooi verhaal er omheen te draaien. Hij geeft nog een knipoog en een extra kop koffie en verkoopt ‘m met de marge die hij voor ogen had.

Eerlijk? Nee! Maar helaas zijn er een hoop creatieve boekhouders in de Autowereld. Dit valt echt nog wel mee.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat wil je eigenlijk bereiken met het topic? Advies waar je moet aankaarten dat de km stand verkeerd is? Jij hebt de auto al immers verkocht, dus ik zie niet waar je nog ergens 'winst' kan behalen. Of je wilt de misstand aankaarten, dan lijkt mij de RDW, BOVAG en garage het juiste adres.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46
Hackus schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:36:

Mwa, met 97000 zit je wel net onder de magische 100.000 kilometer.
Zelfde effect als een tube mayo die 0,99 cent kost ipv 1,25 euro.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

friggler schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:01:
@SpoekGTi de stand die bekend is bij de RDW is van een week geleden. Het is het verschil tussen 3k km onder de 100.000 en 4k km boven.

Of de auto de juiste stand aangeeft nu, is nog maar de vraag. Voor hetzelfde geld heeft hij foto's gemaakt, tellerstand aangepast, maar vergeten de foto's te wijzigen in de advertentie. Maar goed, da's koffiedik kijken.

@Mielemuis Audi A6 3.0 bitdi 320 pk.
Ik zie nergens het tellerraport. KM-stand op de foto's zijn zoals jij het voertuig hebt ingeleverd.
is dus niet mee geknoeid. Carfax is de data die de aanbieder doorgeeft. dus gewoon een foutje door iemand van kantoor. Je ziet zelf de stand als je kijkt bij de foto's en als je komt kijken in de showroom.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 16:14
Outerspace schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:39:
Wat wil je eigenlijk bereiken met het topic? Advies waar je moet aankaarten dat de km stand verkeerd is? Jij hebt de auto al immers verkocht, dus ik zie niet waar je nog ergens 'winst' kan behalen. Of je wilt de misstand aankaarten, dan lijkt mij de RDW, BOVAG en garage het juiste adres.
Zoals hij zelf aangeeft wil hij eigenlijk aangifte doen en dan het liefst anoniem.
Ik vind het allemaal wat ver gaan, vanwege een advertentie waarbij er mogelijk gewoon een fout is gemaakt. Maar goed als de vorige eigenaar dit per se door wil zetten zou ik zeggen doe online aangifte en klaar. Ga genieten van je nieuwe auto ....

• friggler
@EvolutionX nee, ik wil niet direct aangifte doen. Het gaat me er meer om dat iemand anders niet een auto koopt met een verkeerde km stand. In mijn OP lees je dan ook dat ik de vraag stel wat ik hiermee moet doen en daarvan is aangifte één van de opties.

Het lijkt er overigens op dat @Hackus het hier bij het juiste eind heeft, dat de aanbieder een administratieve fout gemaakt heeft (al dan niet bewust) en dat ik in de war zit met Carfax en RDW.

Wat mij betreft heb ik antwoord op mijn vraag en laat ik het hierbij zitten.

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden en toevoegingen.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik hoop altijd dat gaspedaal ed zo slim zijn dat wanneer ik 100.000 als max opgeeft dat ze die paar van 105.000 of 107.000 ook weergeven.

Dus ik vind het een prima initiatief van die garage handel. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1