Beste mensen mensen van tweakers, ik hoop dat deze vraag in het juiste topic stel.
Omdat ik toe ben aan een eigen computer heb ik wat onderzoek gedaan, ik ben tot de conclusie gekomen dat ik zelf graag mijn eigen pc wil bouwen. Nu viel het proces van het samenstellen me wat tegen, maar ik heb mijn best gedaan. Ik wil graag een computer maken die een aantal jaar mee kan, waar ik fatsoenlijk op kan gamen en waar ik misschien soms nog wat op kan tekenen (Solidworks). Het hoeft allemaal niet het beste van het beste te zijn, maar ik ben wel toe aan een degelijke computer waar ik op vertrouwen kan. Mijn budget ligt rond de €750. Naast deze pc onderdelen moet de randapparatuur namelijk ook nog worden aangeschaft, die vallen buiten dit budget.
Nou heb ik zelf niet zoveel verstand van computers, vandaar aan jullie de vraag of deze onderdelen geschikt zijn voor een eerste zelfbouw computer met mijn eisen en of de onderdelen allemaal bij elkaar passen? (Ik heb geprobeerd passende onderdelen te vinden die ook te vinden zijn in de pricewatch van tweakers)
Hier is de lijst met onderdelen:
Wat zijn jullie opmerkingen / suggesties?
Bij voorbaat dank
,
Diemannun
Omdat ik toe ben aan een eigen computer heb ik wat onderzoek gedaan, ik ben tot de conclusie gekomen dat ik zelf graag mijn eigen pc wil bouwen. Nu viel het proces van het samenstellen me wat tegen, maar ik heb mijn best gedaan. Ik wil graag een computer maken die een aantal jaar mee kan, waar ik fatsoenlijk op kan gamen en waar ik misschien soms nog wat op kan tekenen (Solidworks). Het hoeft allemaal niet het beste van het beste te zijn, maar ik ben wel toe aan een degelijke computer waar ik op vertrouwen kan. Mijn budget ligt rond de €750. Naast deze pc onderdelen moet de randapparatuur namelijk ook nog worden aangeschaft, die vallen buiten dit budget.
Nou heb ik zelf niet zoveel verstand van computers, vandaar aan jullie de vraag of deze onderdelen geschikt zijn voor een eerste zelfbouw computer met mijn eisen en of de onderdelen allemaal bij elkaar passen? (Ik heb geprobeerd passende onderdelen te vinden die ook te vinden zijn in de pricewatch van tweakers)
Hier is de lijst met onderdelen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-9400F Boxed | € 150,71 | € 150,71 |
| 1 | Moederborden | Asus TUF B360-Plus Gaming | € 97,50 | € 97,50 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte AORUS Radeon RX 580 8GB | € 205,- | € 205,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 1TB | € 37,21 | € 37,21 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P300 Zwart | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Geheugen intern | GeIL Super Luce RGB GLS416GB3000C16ADC | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MasterWatt Lite 500W | € 39,91 | € 39,91 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 240GB | € 32,50 | € 32,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 707,83 | ||
Wat zijn jullie opmerkingen / suggesties?
Bij voorbaat dank
Diemannun