Vraag

• fry_35
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:13
Hi,

Deze snap ik ff niet:

Modem / router (compal ziggo) daarachter 2 switches (tp link 8x unmanaged) en daarachter TP link M4 deco mesh network van 3 devices in ethernet backhaul. De M4 staat in AP mode. Modem/router dus gewoon in router mode.

15 apparaten zijn wired aangesloten. Verder nog wat wifi spul dat inlogt op de M4. Het vreemde is nu dat als ik de power van de M4 eruit trek ALLE apparaten offline gaan, dus ook de wired apparaten die rechtstreeks op de switches zitten en in feite dus niks met het mesh network te maken hebben. De router verzorgt gewoon DHCP omdat M4 in AP staat. Na power on ligt het hele internet eruit en moet ik switches en modem herstarten om weer verbinding te krijgen. Iemand een idee hoe dit kan?

Beste antwoord (via fry_35 op 25-09-2019 20:17)

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:47
fry_35 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:21:
Maakt nog niet helemaal duidelijk waarom mijn hele internet eruit knalde, maar goed na vervanging van de wcd werkt alles weer. Thanks voor het meedenken.
Van tp-link forum:

FYI, the DHCP server is disabled in AP mode, while if the connection drops out, the DHCP server on the Deco will turn on automatically temporarily so that you still can manage it with the Deco app; and it will be disabled once the main router back to work

Dus zodra de connectie uitvalt gaat de deco uit zich zelf weer als dhcp server fungeren. 8)7

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@fry_35 het lijkt er een beetje op alsof je M4 niet in AP mode staat, maar ook IP-adressen uitdeelt. Weet je zeker dat dit niet het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
volgens de deco app zit ik in ap. zo heb ik m ook ingesteld, maar je hebt gelijk de symptomen lijken er wel op. Is er een manier om dit buiten de app om te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Je moet even kijken wat voor IP adres, subnet en gateway de clients krijgen. Komen die overeen met wat je Ziggo modemrouter zou moeten uitdelen, of niet? Je kunt dit testen zowel met je M4 aangesloten, als wanneer je de M4 uit laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
thanks ga ik vanmiddag ff doen. laat het weten wat de uitkomst was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
helaas. De ip adressen gechecked, de modem deelt ze uit, niet de deco m4. dus M4 staat echt in AP. Raar is wel dat de M4 app ook alle wired connecties toont (weliswaar met de ip adressen van de compal modem)

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
Wat heb je al Default Gateway adres?

Dat zou je router moeten zijn en mogelijk dat die route toch via je M4 gaat?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• fry_35
ok, na lang zoeken gevonden. Een loszittende ethernet wandcontactdoos (ja kom daar maar eens achter). De doos maakte random wel/geen contact en ik dacht dus soms ten onrechte dat mijn hoofd-deco via ethernet aan de modem hing, maar hij kreeg zijn verbinding draadloos van een andere Deco die wel wired met de modem verbonden was. Maakt nog niet helemaal duidelijk waarom mijn hele internet eruit knalde, maar goed na vervanging van de wcd werkt alles weer. Thanks voor het meedenken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:47
fry_35 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:21:
Maakt nog niet helemaal duidelijk waarom mijn hele internet eruit knalde, maar goed na vervanging van de wcd werkt alles weer. Thanks voor het meedenken.
Van tp-link forum:

FYI, the DHCP server is disabled in AP mode, while if the connection drops out, the DHCP server on the Deco will turn on automatically temporarily so that you still can manage it with the Deco app; and it will be disabled once the main router back to work

Dus zodra de connectie uitvalt gaat de deco uit zich zelf weer als dhcp server fungeren. 8)7
Pagina: 1