geluid van de chromecast video via het sonos systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• johne1961
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-03 13:34
ik zoek een oplossing voor het volgende:

op mijn tv heb ik geen optische ingang, dus ik heb de toslink kabel van de playbar rechtstreeks naar de settopbox van kpn aangesloten en dit werkt prima en uiteraard tussen de settopbox en tv een hdmi kabel.
tevens het ik het geluid van de tv zelf uitgeschakeld via hotelmode ( dit kan in de panasonic)

nu wil ik een chromecast video op de tv aansluiten op een van de overige hdmi poorten, dit werkt qua beeld wel prima maar uiteraard geen geluid ( omdat mijn geluid van de tv is uitgeschakeld )
en het geluid en beeld word via de hdmi verstuurd.

hebben jullie een oplossing

Alle reacties

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 18:28
Je tv zal zeker een geluidsuitgang hebben die je kan omvormen naar optisch, welk merk/type is het?

• johne1961
waarom zou ik dat dan willen , van analoog naar optisch ?
ik zat eerder te denken aan een hdmi switch of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johne1961
zou deze kunnen werken ?
iVisions HDMI Switch 4x1 + audio out SW410

https://www.beamerwebwink...plus-audio-out-sw410.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
johne1961 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:05:
ik zoek een oplossing voor het volgende:

op mijn tv heb ik geen optische ingang,
Wel een UITgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johne1961
ja wel een uitgang namelijk tulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:20
Dan je de audio kabel vanuit de tv naar de soundbar in plaats van vanuit de settopbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:41

FeaR

In GoT we trust

Volgens mij gaat het noemen van de relevante hardware (merk en type) hier heel veel duidelijk maken. De template als je een nieuw topic opent is er niet voor niets, nu blijft veel relevante informatie nog niet gegeven (en er is al een keer om gevraagd...). Nu is het gissen om welke Panasonic TV het gaat en afleiden uit de titel dat het om een Sonos gaat. Zet alle relevante informatie in het topic. Dat is zo veel makkelijker.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dan zou je er per bron een S/PDIF-kabel hebben. Aangezien het hier om een Sonos Playbar gaat zit je dan met één S/PDIF In. TS heeft twee bronnen (KPN Digicoder en Google Chromecast) waardoor je nog met switches moet gaan werken om van twee outputs naar één input te gaan. Dan is het device wat johne1961 in "geluid van de chromecast video via het sonos systeem" genoemd wordt wellicht beter.
Sonos' idee is dat alles naar de TV wordt gedaan via HDMI (beeld en geluid) en dan één optische kabel vanaf de Audio Out naar de Sonos voor geluid. Mis je wel DTS geluid (ondersteunt Sonos niet) en het hangt van de TV af of je Dolby 5.1 hebt. Tevens dient de tv altijd aan te staan omdat je deze als hub gebruikt. Dus ook met puur audio luisteren. Het zou een oplossing kunnen zijn maar mogelijk kan het ook anders.

Edit:
Voordeel van de Audio Out van de TV gebruiken is wel dat deze veelal in sync is met het beeld (delay van de beeldprocessing wordt meegenomen). Als je audio en video los van elkaar gaat aanbieden (dus met een HDMI Audio Extractor) heb je kans op delay. Geen idee of de Sonos Playbar dat kan compenseren.

[ Voor 83% gewijzigd door FeaR op 18-09-2019 02:15 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1