Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Upgrade GPU bestaande build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Development & gaming (CSGO / Overwatch / Rust / PUBG /...). Het is voor mij niet van belang dat ik alles op ultra kan draaien. Ik wil graag alles van mijn huidige build behouden(zie verder). Enkel de GPU geeft de laatste tijd wat problemen waardoor een upgrade nodig is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn limiet ligt rond de €300 - €350

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel zijn volgende relevante componenten aanwezig.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-7400 Boxed€ 189,99€ 189,99
1VideokaartenMSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 259,-€ 259,-
1VoedingenCorsair SF450€ 81,99€ 81,99
1BehuizingenFractal Design Node 202€ 76,50€ 76,50
1MonitorenSamsung C34F791WQ Wit€ 619,26€ 619,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.144,75

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enkel nieuwe GPU. Uiteraard wil ik niet onderdoen op mijn huidige model, waarbij ik ook merk dat dit toch wel een bottleneck is bij het gebruik van mijn monitor (3440x1440 100hz).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet bepaald

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De case kan een full length GPU kwijt, maar koeling is toch wel een belangrijke factor.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Helaas heb ik de GPU markt de laatste maanden totaal niet gevolgd waardoor ik even het bos de bomen niet meer zie :). Na wat onderzoek kwam ik eventueel op onderstaand model uit (ik veronderstel hierbij dat ik freesync gewoon kan activeren), maar wou toch ook graag jullie input.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ti Ventus XS 6G OC€ 295,-€ 295,-

Alle reacties

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-11 20:51
Voor iets meer dan 350 euro heb je een net iets krachtigere RX 5700 pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 8G GDDR6

(o.a hier wat benchmarks te zien: YouTube: Radeon RX 5700 vs GeForce GTX 1660 Ti Gaming Benchmarks Comparison)

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2024
Je monitor heeft aardig wat pixels aan te sturen, ik zou ook gezien je monitor nog een beetje doorsparen en voor een 2070 gaan. Hij is volgens een tweaker g-sync compattible tot 50 fps/hz Overzicht Freesync monitoren die werken met GSync

Onder de 50 FPS ga je dus flickering krijgen.
Je zou inderdaad ook voor een 5700 kunnen gaan ik weet alleen niet of je in al je spellen op ultra @native resolutie de 50 gaat halen. Je zit een beetje tussen 2 en 4 K in met je resolutie dus moet je even bench marks kijken en het gemiddelde tussen 4k en 1440p nemen denk ik.