Toon posts:

Waarom geen GF2 MX op intel mobo(BX 440)?

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer bij iemand een geforce 2 mx te installeren maar dat wil niet lukken. Hij geeft geen beeld en 3 piepjes bij het opstarten. Ik heb bios geupdate maar geen succes. Weet iemand waar het aan ligt? Of welke jumpers ik moet verzetten?

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

Graag merk/type van het mobo.

Verwijderd

Topicstarter
meer dan intel BX 440 kan ik je niet vertellen. Verder is er alleeen een serie nummer. Intel sux :'(

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57
Goed erin geduwd, kaart brak?, kortom wat heb je al gedaan, en iets meer info over merk tpe , etc..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

het mobo en videokaart gaan misschien niet samen (want de videokaart stelt zichzelf in op wat het mobo kan.. das dus agp 1x of agp 2x in dit geval... misschien dat die dat neit doet ofzo?)

Verwijderd

En hier moet je twee topics over openen???

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

Exirion

Gadgetfetisjist

[b]Op maandag 30 juli 2001 12:52 Intel sux :'(
Dit slaat natuurlijk nergens op he, puur op grond van dit enkele probleem met een Intel bordje :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 12:52 schreef Gladiator het volgende:
Intel sux :'(
ik zou het ff veranderen voordat dit in een flamewar eindigt.. maar je kan veel zeggen maar een BX sucked dus echt niet he..

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:58

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Intel sux :'(
Dat vind ik wel een snelle conclusie...

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 20:47
CROSSPOST

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Het is nog een i440BX ook... hahaha, nou die combo heb ik perfecto draaien hoor :z
Nogmaals check je voeding maar en gooi er minimaal 300Watt in. Kan zeker geen kwaad.

Verwijderd

Oh ja en het moederbord zal niet van Intel zijn, die i440 is de naam van je chipset.
Dus Intel sucks slaat nu al helemaal nergens meer op.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Ik heb hier een Asus P3B-F ( ook een Intel BX 440 dacht ik toch ).
En mijn GF2MX draait als perfect..

Dus waar het aan ligt ??

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Voor een PII/III/Celly is de 440BX chipset tcoh echt wel één van de fijnste, en zeker op sommige gebieden de snelste.

Misschien dat dit mainboard onvoldoende spanning leverd aan de AGP poort om snel te zijn.

Ik wil wel ruilen met een 16Mb Voodoo3 PCi van mijn vriendin als je wil. Anders: Nieuw mobo. Ik weet dat Alternate Celeron mainboards (nieuw) dumpt voor f75,- het zijn DFi's met 66FSB (geen 100FSB) support. Koop anders een gebruikt boardje. Een Asus P2B of een Abit BE6/BE6-II of zo.

Verwijderd

meer dan intel BX 440 kan ik je niet vertellen. Verder is er alleeen een serie nummer. Intel sux :'(
Ik heb bios geupdate maar geen succes.
Hoe de h*l heb jij die BIOS geupdate dan ?? :? :P

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 13:09 schreef Courage het volgende:

[..]

[..]

Hoe de h*l heb jij die BIOS geupdate dan ?? :? :P
hij heeft gewoon op het stickertje versie 2 geschreven :+

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 12:59 schreef Courage het volgende:
Het is nog een i440BX ook... hahaha, nou die combo heb ik perfecto draaien hoor :z
Nogmaals check je voeding maar en gooi er minimaal 300Watt in. Kan zeker geen kwaad.
Zware voedinhg is echt niet nodig met een intel platform en een MX.

Mogelijke oplossing:
Duw je de vidkaart niet te diep in je agp slot? Heb ik ook wel eens met een kaart gehad. Die liep alleen als ik hem een heel klein stukje terugtrok uit het slot.
Suc6

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 13:41 schreef gve het volgende:

[..]

Zware voedinhg is echt niet nodig met een intel platform en een MX.
Ligt eraan wat er nu voor voeding in zit en wat jij zwaar vindt.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad en na mijn voeding van 235Watt vervangen te hebben door een 300Watt was het probleem echt weg. Ik blaat niet zomaar wat hoor :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Je moet er ook rekening mee houden dat veel oude borden (en zeker merkloze borden) een te zwakke voeding hebben voor het AGP slot. Moderne videokaarten kunnen daardoor niet goed lopen, hoe groot je voeding ook is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 13:45 schreef Courage het volgende:

[..]

Ligt eraan wat er nu voor voeding in zit en wat jij zwaar vindt.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad en na mijn voeding van 235Watt vervangen te hebben door een 300Watt was het probleem echt weg. Ik blaat niet zomaar wat hoor :)
Ik heb zelf een 235 Watt 'el cheapo' voeding. Daar draait mijn P3@1100, nic, mx, xfire, ir, promise 66, usb joystick en aantal fans (4, 6,en 2x12) op. Gaat allemaal prima.

Verwijderd

Vaag dat ie het bij jou niet doet. Heb hier zelf ook een Abit BX133 Raid staan icm met een PowerColor Geforce 2Mx (Twinview)... Kan idd zijn dat je agp-slot niet voldoende spanning levert voor je videokaart (dat probleem had ik ook met diezelfde PowerColor icm een Chaintech 6BTM mobo)...

En bijde mobo's hebben dus een BX-chipset, dus niet zo schelden daarop ja :(
* Stoned-cow is beetje BX gek

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 13:53 schreef Stoned-cow het volgende:
* Stoned-cow is beetje BX gek
[ot]
ABIT BX133 RAID is een lekker plankie

is er eigenlijk een BX vanclub ofzo??

Verwijderd

[volkomen OffTopic]
Geloof het nog niet nee (of het moet van de citroen BX zijn)..... wel een goed idee overigens :) Dé fanclub van BX-liefhebber; BX: the mobo

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

[ot, wederom]
Ja BX133-Raid is erg lekker.

Ik heb er ook een en ik draai een PIII1000@148FSB, el-cheapo geheugen op cas222.

Nu nog corsai/crusial er in en kijken hoe ver ik kom. ;)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:19
ik draai een Abit BE6-2 dus intel 440bx chippie erop. daarin hangt een Geforce 2 GTS.
kan me niet voorstellen dat een MX het niet zou doen.

is die pc overklokt? daardoor zou de AGP bus snelheid mischien te hoog kunnen staan.

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Zal het wel niet zijn. Geforces kunnen een snelle AGP bus aan.

Mijn PC draait 148FSB op een BX chipset. Zonder problemen voor mijn Geforce2GTS (Gainward cardexpert)

Verwijderd

[extreem ot]

waarom maken we niet ons eigen 440bx fancluppie? :D

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
[ook heel erg off topic]

Hier vind je veel info over de legendarische BX: http://www.bxboards.com/
Site wordt helaas niet meer bijgehouden.

[/ook heel erg off topic]

Systeem

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 04-07 16:34
ik heb hier nog een geroosterde AOpen AX6B liggen (voor mij een legendarisch moederbord) ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op maandag 30 juli 2001 15:09 schreef Bamibal het volgende:
ik heb hier nog een geroosterde AOpen AX6B liggen (voor mij een legendarisch moederbord) ;)
Hoe, en vooral: waarom? :P

Systeem

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 30 juli 2001 12:49 schreef Gladiator het volgende:
Ik probeer bij iemand een geforce 2 mx te installeren maar dat wil niet lukken. Hij geeft geen beeld en 3 piepjes bij het opstarten. Ik heb bios geupdate maar geen succes. Weet iemand waar het aan ligt? Of welke jumpers ik moet verzetten?
Drie piepjes is of Videokaart niet goed in slot ... of videokaart MOL (R.I.P.)

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op maandag 30 juli 2001 15:13 schreef vandenberg het volgende:

[..]

Hoe, en vooral: waarom? :P
gemold door een gare voeding van 200watt |:( me pentium II 350 was er ook gelijk aan, zonde want dang ding was nog steeds bikkels goed :'(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Abbadon
  • Laatst online: 27-08 22:33
Op maandag 30 juli 2001 14:15 schreef limp_bizkit het volgende:
[extreem ot]

Vóór, ik ben een 'extreme' BX fan :) Het zal waarschijnlijk lang duren eer mijn P3B-F niet meer in mijn main bak zit. Sterker, ik heb voor een tweede bak al diverse malen een P3B-F geprobeerd te krijgen, en heb nu weer ergens een bod gedaan. Oh, wat is dat toch een heerlijk bord: gewoon 4 DIMM's op prikken, lukraak er 5 PCI kaarten in pluggen en het spul draait gewoon op 133Mhz alsof hij er voor gemaakt is, en never BSOD's of dat soort shit. En ja, de oude BX (al in z'n 4e levensjaar) scoort nog steeds het beste van alle chipsets op het gebied van random memory performance! 8-)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

De BX borden zijn nogsteeds erg actueel en erg goed, maar laten we aub even ontopic blijven. Dank u :)

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:16

RmanX

Mario pizza!

Ikzelf heb een intel 440LX chipset (1e p2 mobo ever asus p2l97) en zelfs daarop werkt een geforce2mx als een zonnetje.
Al mijn pci bussen lopen op 42 Mhz en mijn agp loopt op 84 Mhz, maar ik helemaal geen probs met mijn hardware. ;)
Greetz

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Op maandag 30 juli 2001 14:15 schreef limp_bizkit het volgende:
Ik word lid, meteen! :)
BX is geweldig, mijn huidige MSI BXMaster
bevalt prima en gaat ook nog wel even mee:
Ik heb nog 2 van de 4 DIMM banken leeg en
over een tijdje zet ik er een >1Ghz. CPU in...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeker een intel mobo! Als ik bij het opstarten een huge intel scherm krijg? En dan zit er ook zo'n anders dan anders award bios in waar he helemaal niks kan. Ja dat een BX prima is weet ik ook wel, ik heb zelf ook nog een asus p2bf en een chaintech 6btm ik weet wel wat de goeie borden zijn. (op dit moment is dat EPOX >:) )
Maar waaarom daar geen gf2mx op wil werken is me een raadsel, en intel kan me ook niks vertellen:(

Verwijderd

Topicstarter
Klagen en zeuren kunnen jullie wel, maar helpen ho maar. [smileyflood]

<font color=red>Grrrrrene edit: doe ff normaal ofzo |:( </font>

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op dinsdag 31 juli 2001 13:41 schreef Gladiator het volgende:
Wat ben jij voor een figuur man?
Denk je echt nu (ooit?) nog hulp te krijgen. je loop eerst de beste chipset ooit gemaakt af te zeiken en daarna de mensen die je proberen te helpen.. way to go Gladiator... |:(

Verwijderd

Heb je trouwens wel alle posts gelezen... er worden ook nuttige antwoorden gepost hoor...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 31 juli 2001 13:41 schreef Gladiator het volgende:
Je geeft informatie waar niemand iets mee kan, en je begint meteen met een flame tegen Intel die nergens op gebaseerd is. En dan ook nog een smilieflood, dus ik denk niet dat deze topic nog erg waardevol is.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.